Skip to main content

Posts

Azam Sempena Hari Lahir Saya

Sejahteralah ke atas kamu yg membaca blog ini... Tak ada angin ribut, tetiba je nak buat azam baru. Hotak dia . Eheh. Anggap je la azam baru ni sempena menyambut bulan JamadiAkhir minggu lepas. [Takde kena-mengena jgk. huhu]. Azam saya ialah untuk memparking kereta saya di Level Upper 6 kat bangunan SSM. Biasanya saya park kereta saya di Upper 7. Level untuk insan-insan yang selalu lewat mcm Nobita. Hahaha... Mesti CekChah rasa nak bagi backhand je sedas kat saya. Apa yang hebatnya nak parking kat Upper 6 kan? Haaa... tu la... Dalam maksudnya... Sekarang ni, hanya orang-orang yang datang ke ofis pada waktu yang betul-betul awal je akan sempat park kereta di Upper 6 tu. Lain-lain, sila la move to next level yawwww.... jadi, kesimpulannya, azam saya ialah untuk sampai ke ofis lebih awal daripada sekarang. Tapi yang confusenya... Saya sampai jam 7.50pg pun dah penuh Upper 6 tu. Ntah jam berapa la dierang ni sampai ofis yer? Cemerlang sungguh. Cah, jam berapa ko sampai ofis? Hehehe.. [Sbb ...

Kuantan Bandar Kita

Sejahteralah kamu... Ni Hotel terbaru kat Kuantan. Nama beliau ialah Zenith Hotel. Letaknya betul-betul seblah East Coast Mall. Sekian. Ni plak namanya Berjaya Megamall.. Dulu sebelum saya tinggalkan Kuantan, kalernya ijau. Ntah bila la dah bertukar jadi kaler cekelat dgn biru ni. Nampak sangat le dah punya lama saya tak jalan2 kat bandar Kuantan. Kalau balik kampung, balik-balik pergi kedai kain Seri Maju Textile je kat area Pasar Besar Kuantan. Hahaha.

Kad Kahwin Lagi..

Sejahteralah ke atas kamu... Kad kawen untuk diedarkan kepada kengkawan kat ofis ni dah siap tulis. Cuma belum tergamak nak bagi lagi. Macam segan pun ada gak. Sebab kad saya tak la gilang gemilang sgt, simple je. Uhuhu... Haaa.. ni bukti yg kad2 tersebut sudah ditulis. Nampak nama tu? Alphabetical order ni. Tapi orang-orang di Level 23 ni sebahagian saya dah bagi, cuma sebahagian kecil je belum dpt lagi. Orang-org di Level 22 blum lagi, sbb ntah le.. macam maloo je nak turun bawah utk edarkan kad kawen. Ololo... So sweet..

Works In Progress Which Are, Ada Ko Kesah?

Sejahteralah ke atas kamu... Lagi 3 minggu dan 3 hari untuk tiba ke hari majlis raja sehari berjiwa rakyat saya. Nervousnya jangan citer le. Huhu... Ada yang dah rasa, so dah tak heran tapi sedikit sebanyak tentu kamu faham betapa berdebar dan serabutnya otak saya. Baju Pengantin . Ada 3 pasang. 1 untuk akad nikah. 1 untuk majlis kenduri kat umah saya[saya tidak bersanding]. Dan satu lagi untuk majlis di rumah En Stormpong iaitu pada keesokan harinya. Al makngah ler... Rumah kami dekat tettt je. Pendek kata, kalo En Stormpong tertinggal sampin semasa on the way nak ke rumah saya nnt, anytime je beliau bleh patah balik umah beliau untuk amik sampin tersebut tanpa menjejaskan masa aturcara di rumah saya. 2 pasang dah ready to be wear. Sbb saya dah siap jahit manik walaupun very the chikaiiii... Tapi tak kisah la. Saya dah malas nak mengadap munyit 2 ekor tu lagi. So, skrg baju akad nikah je belum siap dijahit manik. Huhu... Kad undangan . Ada kawan-kawan yang kata, dah elok le edarkan k...

Yang Kamu Mahu vs Yang Kamu Perlu....

Sejahteralah ke atas kamu... Andainya Allah memakbulkan semua doa-doa yang pernah saya mohon kepada Dia, sudah tentulah hidup saya sekarang akan menjadi sedikit porak peranda, atau mungkin jugak bukan sedikit sahaja porak peranda tersebut, malahan totally porak peranda. Mana tidaknya..... kebiasaannya, apa yang saya mohon daripada Allah hanyalah bersandarkan keinginan hati semata-mata. Alaa.. senang cakap, hanya ikut nafsu. Sedangkan.... apa yang saya mohon itu bukannya baik untuk saya. Contoh doa saya yang kalo Allah makbulkan hidup saya jadi porak peranda? Haaa... Saya penah mohon dijodohkan dgn Takuya Kimura [pelakon Jepun], selepas musim Takuya Kimura dah berlalu, saya mohon jodoh saya dgn Kim Rae Won plak [pelakon Korea]. Memang tak senonoh sungguh perangai saya ni pada zaman dulu kala. Tapi perangai sekarang pun apa kurangnya. Tih..tih.. Tak dinafikan, ada juga perkara yang saya mohon itu dimakbulkan Allah. Jadi, saya anggaplah apa yg telah dimakbulkan itu adalah yang terbaik unt...

Selamat Hari Ibu Untuk Emak...

Sejahteralah ke atas kamu.... Hari ibu pada tahun ini, jatuh pada 8 Mei. Bagi sesiapa yang masih belum tahu bila hari ibu, meh sini saya nak bagitau. Sian plak ko sorang je tak tau, sedangkan semua orang dah tau lama dah tentang ini. Hari Ibu di seluruh dunia disambut setiap tahun pada hari Ahad minggu ke-2 bulan Mei, tak kira la berapa haribulan pun. Kalo tahun ni, hari Ahad pertama bulan Mei ialah 1hb, dan Ahad ke-2 adalah 8 Mei, jadinya,..... 8 Mei la hari ibu. Hari Bapa pula macamana? Haa.. Menggunakan konsep yang sama. Cuma tukarkan bulan Mei kepada bulan Jun. Hari Bapa ialah Ahad minggu ke-3 pada bulan Jun. Got them all? Ok... Let’s move to the next paragraph. Kalau nak diikutkkan, semua orang akan merasakan ibu mereka adalah ibu yang terbaik di seluruh alam semesta, betul tak? Tak salah juga anggapan itu. Sebab kita dibesarkan olah ibu kita sendiri, bukan ibu orang lain[well, ada juga la yg dibesarkan oleh ibu orang lain... but that is a different story. Saya tak mau komen apa-a...

Selamat Hari Lahir Untuk Diri Saya Sendiri.

Sejahteralah ke atas kamu.... Pertama sekali, untuk hari ulang tahun kelahiran saya ni, saya nak ucapkan terima kasih yam leaves to my mom and my dad. Without them, i will never be in this world. Eceh. Mata hijau sebentar. Bday saya tahun ni saya tak dapat hadiah pun. Mcm tahun lepas juga, En Stormpong hanya jumpa saya dan kami pegi makan2 ditemani oleh muhrim [err.. takde la muhrim sgt, tak la sampai bawak 4 org pompuan, hanya sorang 2 je, tapi paling tidak pun kami tidak berdua-duan menyulam kasih sayang di atas pentas dunia penuh pancaroba ini. ~ayat mcm kambing. ] En Stormpong hanya hadiahi saya dgn doa dan kasih sayang je. Huhu. Apa yg nak diherankan sangat, sebab semua org pun dia doakan juga. Kekeke. Tunang saya itu mmg begitu sikapnya. Tahun ini nampaknya kali terakhir saya menyambut hari ulang tahun kelahiran saya sebagai anak dara. Anak ke? Hehehe.. Kalo dari segi status mmg la anak dara, tapi dari segi umor, tak berapa 'anak' sangat la... Mak cik ni dah kertu nak oii...