Skip to main content

Works In Progress Which Are, Ada Ko Kesah?

Sejahteralah ke atas kamu...

Lagi 3 minggu dan 3 hari untuk tiba ke hari majlis raja sehari berjiwa rakyat saya. Nervousnya jangan citer le. Huhu... Ada yang dah rasa, so dah tak heran tapi sedikit sebanyak tentu kamu faham betapa berdebar dan serabutnya otak saya.

Baju Pengantin. Ada 3 pasang. 1 untuk akad nikah. 1 untuk majlis kenduri kat umah saya[saya tidak bersanding]. Dan satu lagi untuk majlis di rumah En Stormpong iaitu pada keesokan harinya. Al makngah ler... Rumah kami dekat tettt je. Pendek kata, kalo En Stormpong tertinggal sampin semasa on the way nak ke rumah saya nnt, anytime je beliau bleh patah balik umah beliau untuk amik sampin tersebut tanpa menjejaskan masa aturcara di rumah saya. 2 pasang dah ready to be wear. Sbb saya dah siap jahit manik walaupun very the chikaiiii... Tapi tak kisah la. Saya dah malas nak mengadap munyit 2 ekor tu lagi. So, skrg baju akad nikah je belum siap dijahit manik. Huhu...

Kad undangan. Ada kawan-kawan yang kata, dah elok le edarkan kad-kad tu sekarang, dan ada juga yang cadangkan minggu depan je la elok skit untuk diedarkan. Mana satu ni? Haa?? Tapi takpe... Yang penting saya siap2 tulis nama la pada kad-kad tu. Senang skit nnt bila tiba masanya, saya bagi je. Saya bercadang nak tulis nama tu hari ni. Tapi ntah le. Kang biler dah landing di atas sofa dgn dikelilingi oleh bantal-bantal kecik kang, terus lupa asal usul dunia.

Bunge Telor. Haaa.. Ini le satu masalahnya... Kenapa le saya gatal tangan sangat nak buat sendiri bunga telor ni. Kalo beli kan senang. Takyah serabut otak. Huhu.. Konon nak unik + lain daripada yang lain sangat. Nahh... Hambik kau... Lagi 3 minggu je lagi. Tapi bunga nya masih belum siap. Uhuhuhu... Saspen.. Saspenn.... Saya bercadang nak siapkan rangka bunga telur tu pada hari esok serta lusa, jadi hari Jumaat nanti bleh la saya mintak tolong daripada tenaga rahsia saya iaitu OrgKgBaru dan JekJan. [Ooppss.. dah tak rahsia lagi dah. Hehehehe].

Barang-barang hantaran. Semua barang-barang En Stormpong sudah dibeli. Lega skit rasanya. Cuma kek, coklat dan sirih je belum fikir. Untuk kek dah ada org beri bantuan kemanusiaan untuk sponsor. Sapa la manusia mulia tu yer. Baik sungguh hati beliau. Renda-renda, manik-manik, gabus, bahan-bahan untuk buat bunga juga saya dah beli siap-siap. Siap star dust pun saya beli. Tak tau la lagi apa benda yg saya nak buat dgn star dust tersebut. Silap2 saya buat main tabur-tabur je atas kepala dengan En Stormpong masa kenduri tu. Kami kan raja sehari yang berjiwa rakyat . Nak gubah nnt minggu terakhir sebelum saya cuti la.

Tu je la kot yang penting buat masa sekarang. Yang lain-lain tu, nanti la saya fikir kendian.



Comments

Popular posts from this blog

Saya Nak Ubah Penampilan Dan Imej

Hana Tajima Sejahteralah ke atas kamu... *Sedang saya menaip entry yg terdahulu tadi, rupanya ada orang sedang memerhatikan saya atau lebih tepat jika saya katakan yang saya sudah terkantoi... dengan Bos-Yang-Datang-Ofis-Pakai-Kemeja-Dan-Suar-Slack-Bersama-Kasut-ADIDAS-Samba-Dengan-Selamba. Fuhhh...mengah! Mengah! Karbon Dioksida! Karbon Dioksida! *Apa ko ingat ko pokok? Ehehehehe... *Gelak seperti Si Khinz dalam games Angry Birds. Famous jugak fesyen ber-shawl sekarang ni kan?[*nama saintipik dia saya bagi = shol] Kalau tengok kat blog-blog gadis-gadis rumaja, bukan main syok lagi tengok mereka menggayakan shol. Cantik jugak. Belit-belit sana-sini. Malah ada yang rajin siap buat tutorial cara-cara pemakaian shol seperti mereka atau ada juga yang ajar cara nak pakai shol ala-ala Hana Tajima*. Kalau tengok cara mereka pakai, macam senang je. Tapi cuba ko balik umah, buat. Mamfus. Kalau muka panjang dengan dahi yang luas [luas ye, bukan jendul], hidung mancung macam Irma Hasmie dan mata...

Etika Blogging Dan Blogwalking

Sejahteralah ke atas kamu.... Biasanya blogger suka share tips untuk naikkan traffic dan tingkatkan pendapatan melalui iklan tak kira la melalui NUffnang atau AdSense dan sebagainya. Tapi jarang orang nak cerita tentang etika berblog. Etika ni bukanlah peraturan yang WAJIB dilakukan, tapi bak kata orang-orang tua, LEBIH MANIS atau sopan. Etika menulis blog; 1. Jangan copy bulat-bulat apa yang blogger lain tulis pastu ko claim itu hak cipta terpelihara kamu sendiri. Shame on you la Joe. Kalau nak copy paste, sila beritahu daripada sumber mana kamu dapat artikel tu. Peraturan ini tidak kiralah sama ada tuan punya blog tu dah izinkan secara terbuka yang dia tak kisah orang nak copy bulat-bulat atau tuan blog tak izinkan. Copy paste itu adalah sesuatu yang tidak beretika dalam dunia blog. *Rasanya point ini semua dah tau kan? 2. Jangan tulis tentang apa yang kamu tak tau. Yang ni saya rasa saya penah jugak buat kot dulu-dulu. Biasa la. Budak baru belajar blogging. Tapi sekarang saya dah in...

Doktor Lelaki dan Aurat Wanita

Sejahteralah ke atas kamu... Saya kerap terfikir, kenapa..... di negara kita ni, tiada penguatkuasaan untuk menempatkan/melantik hanya doktor wanita sahaja di bahagian O & G [ Obstetrics and gynaecology , surgical specialties dealing with the female reproductive organs]. Maksud saya di sini untuk hospital kerajaan. Sapa yang kurang faham, lebih specific saya bagitau, bahagian bersalin di hospital kerajaan.Di hospital swasta tak payah cerita la kan. Pesakit boleh request doktor wanita atau doktor lelaki masa nak bersalin. Orang yang mampu, boleh request doktor yang mereka mahukan. Tapi bagi yang tidak mampu? Graduan perubatan wanita kan ramai. Kenapa tak tempatkan graduan yang ramai itu di bahagian sakit puan? Adakah sebab wanita kurang mahir dengan reproductive organs kaum mereka sendiri? Atau wanita cepat panik untuk sambut wanita lain bersalin? Okayla... Nampak macam saya ni suka mempertikaikan apa yang sudah ditentukan. Negara kita ni katanya negara Islam. Perkara begi...