Skip to main content

Azam Sempena Hari Lahir Saya

Sejahteralah ke atas kamu yg membaca blog ini...

Tak ada angin ribut, tetiba je nak buat azam baru. Hotak dia. Eheh. Anggap je la azam baru ni sempena menyambut bulan JamadiAkhir minggu lepas. [Takde kena-mengena jgk. huhu].

Azam saya ialah untuk memparking kereta saya di Level Upper 6 kat bangunan SSM. Biasanya saya park kereta saya di Upper 7. Level untuk insan-insan yang selalu lewat mcm Nobita. Hahaha... Mesti CekChah rasa nak bagi backhand je sedas kat saya. Apa yang hebatnya nak parking kat Upper 6 kan? Haaa... tu la... Dalam maksudnya... Sekarang ni, hanya orang-orang yang datang ke ofis pada waktu yang betul-betul awal je akan sempat park kereta di Upper 6 tu. Lain-lain, sila la move to next level yawwww.... jadi, kesimpulannya, azam saya ialah untuk sampai ke ofis lebih awal daripada sekarang. Tapi yang confusenya... Saya sampai jam 7.50pg pun dah penuh Upper 6 tu. Ntah jam berapa la dierang ni sampai ofis yer? Cemerlang sungguh. Cah, jam berapa ko sampai ofis? Hehehe.. [Sbb aku selalu nampak keta CekChah kat Upper 6. Itu membuktikan bahawa CekChah memang cemerlang.].

So, itu jek la. Chey... tapi azam ni... err.. kalo tak berjaya tak kena denda kan? Hahahahaha.. Tgk la dulu yer. Yang penting sekarang saya dah mula berjaya bangun awal. Walaupun takde la awal mana. Kira sesuai la dgn gadis bujang seperti saya ni bangun jam 6 pg. Tu pun dengan izin Allah sebab saya dah tukar alarm signal saya ke bunyi yang lebih logik iaitu lagu 'InsyaAllah - by Maher Zain'. Dah tentu la malu muka saya kalo masih tak bangun-bangun lagi bila dah dengar nama Allah disebutkan banyak kali dlm lagu tu kan? Hehehe.. Jadi, sesiapa yang ada masalah nak bangun bagi, cara untuk bangun pagi dengan lebih mudah ialah tukar alarm signal kepada bunyi yg lebih segar. Kalo kamu ni jenis yang tak makan saman dengan lagu slow atau berunsurkan keinsafan, bleh tukar jadi lagu yang paling annoying skali dalam dunia. Mesti terkeluar bijik mata bila lagu tu berkumandang tiap-tiap pagi sewaktu kamu tidor.

Comments

  1. happy belated besday..besday ko sama ngan husband n adik bongsu aku..huuh..

    chah memang cemerlang..kalau aku kat sana pun aku ala2 chah gak waktunye..uhuhu..alarm aku zikir..huuh

    ReplyDelete
  2. TQ aida.. Wah ye ke sama? Tak sangka. Cantik kan tarikh tu? Hehehe... Tapi hari ni aku terlewat jgk sebab ada org block keta aku. Jadi aku tak dpt park kt Upper 6. Huhu...

    ReplyDelete
  3. aku cemerlang ke? kiki ba..haha
    sebenarnya cemerlang pada aku klu dpt kat lower 6..huh..klu kat upper tu dah kira x berapa nak cemerlang lah..haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Saya Nak Ubah Penampilan Dan Imej

Hana Tajima Sejahteralah ke atas kamu... *Sedang saya menaip entry yg terdahulu tadi, rupanya ada orang sedang memerhatikan saya atau lebih tepat jika saya katakan yang saya sudah terkantoi... dengan Bos-Yang-Datang-Ofis-Pakai-Kemeja-Dan-Suar-Slack-Bersama-Kasut-ADIDAS-Samba-Dengan-Selamba. Fuhhh...mengah! Mengah! Karbon Dioksida! Karbon Dioksida! *Apa ko ingat ko pokok? Ehehehehe... *Gelak seperti Si Khinz dalam games Angry Birds. Famous jugak fesyen ber-shawl sekarang ni kan?[*nama saintipik dia saya bagi = shol] Kalau tengok kat blog-blog gadis-gadis rumaja, bukan main syok lagi tengok mereka menggayakan shol. Cantik jugak. Belit-belit sana-sini. Malah ada yang rajin siap buat tutorial cara-cara pemakaian shol seperti mereka atau ada juga yang ajar cara nak pakai shol ala-ala Hana Tajima*. Kalau tengok cara mereka pakai, macam senang je. Tapi cuba ko balik umah, buat. Mamfus. Kalau muka panjang dengan dahi yang luas [luas ye, bukan jendul], hidung mancung macam Irma Hasmie dan mata...

Etika Blogging Dan Blogwalking

Sejahteralah ke atas kamu.... Biasanya blogger suka share tips untuk naikkan traffic dan tingkatkan pendapatan melalui iklan tak kira la melalui NUffnang atau AdSense dan sebagainya. Tapi jarang orang nak cerita tentang etika berblog. Etika ni bukanlah peraturan yang WAJIB dilakukan, tapi bak kata orang-orang tua, LEBIH MANIS atau sopan. Etika menulis blog; 1. Jangan copy bulat-bulat apa yang blogger lain tulis pastu ko claim itu hak cipta terpelihara kamu sendiri. Shame on you la Joe. Kalau nak copy paste, sila beritahu daripada sumber mana kamu dapat artikel tu. Peraturan ini tidak kiralah sama ada tuan punya blog tu dah izinkan secara terbuka yang dia tak kisah orang nak copy bulat-bulat atau tuan blog tak izinkan. Copy paste itu adalah sesuatu yang tidak beretika dalam dunia blog. *Rasanya point ini semua dah tau kan? 2. Jangan tulis tentang apa yang kamu tak tau. Yang ni saya rasa saya penah jugak buat kot dulu-dulu. Biasa la. Budak baru belajar blogging. Tapi sekarang saya dah in...

Doktor Lelaki dan Aurat Wanita

Sejahteralah ke atas kamu... Saya kerap terfikir, kenapa..... di negara kita ni, tiada penguatkuasaan untuk menempatkan/melantik hanya doktor wanita sahaja di bahagian O & G [ Obstetrics and gynaecology , surgical specialties dealing with the female reproductive organs]. Maksud saya di sini untuk hospital kerajaan. Sapa yang kurang faham, lebih specific saya bagitau, bahagian bersalin di hospital kerajaan.Di hospital swasta tak payah cerita la kan. Pesakit boleh request doktor wanita atau doktor lelaki masa nak bersalin. Orang yang mampu, boleh request doktor yang mereka mahukan. Tapi bagi yang tidak mampu? Graduan perubatan wanita kan ramai. Kenapa tak tempatkan graduan yang ramai itu di bahagian sakit puan? Adakah sebab wanita kurang mahir dengan reproductive organs kaum mereka sendiri? Atau wanita cepat panik untuk sambut wanita lain bersalin? Okayla... Nampak macam saya ni suka mempertikaikan apa yang sudah ditentukan. Negara kita ni katanya negara Islam. Perkara begi...