Skip to main content

Selamat Hari Lahir Untuk Diri Saya Sendiri.

Sejahteralah ke atas kamu....

Pertama sekali, untuk hari ulang tahun kelahiran saya ni, saya nak ucapkan terima kasih yam leaves to my mom and my dad. Without them, i will never be in this world. Eceh. Mata hijau sebentar.

Bday saya tahun ni saya tak dapat hadiah pun. Mcm tahun lepas juga, En Stormpong hanya jumpa saya dan kami pegi makan2 ditemani oleh muhrim [err.. takde la muhrim sgt, tak la sampai bawak 4 org pompuan, hanya sorang 2 je, tapi paling tidak pun kami tidak berdua-duan menyulam kasih sayang di atas pentas dunia penuh pancaroba ini. ~ayat mcm kambing. ]

En Stormpong hanya hadiahi saya dgn doa dan kasih sayang je. Huhu. Apa yg nak diherankan sangat, sebab semua org pun dia doakan juga. Kekeke. Tunang saya itu mmg begitu sikapnya.

Tahun ini nampaknya kali terakhir saya menyambut hari ulang tahun kelahiran saya sebagai anak dara. Anak ke? Hehehe.. Kalo dari segi status mmg la anak dara, tapi dari segi umor, tak berapa 'anak' sangat la... Mak cik ni dah kertu nak oiii...

Semoga tahun ini akan menjadi lebih bahagia daripada tahun-tahun sudah. Tak lupa juga saya nak wish selamat hari lahir untuk JekJan walaupun terlambat. Nak buat entry utk wish kat dia mcm yg saya buat utk Ashabul, rasanya byk perkara personal kalo nak cerita. So takleh la kan...

Comments

Popular posts from this blog

Saya Nak Ubah Penampilan Dan Imej

Hana Tajima Sejahteralah ke atas kamu... *Sedang saya menaip entry yg terdahulu tadi, rupanya ada orang sedang memerhatikan saya atau lebih tepat jika saya katakan yang saya sudah terkantoi... dengan Bos-Yang-Datang-Ofis-Pakai-Kemeja-Dan-Suar-Slack-Bersama-Kasut-ADIDAS-Samba-Dengan-Selamba. Fuhhh...mengah! Mengah! Karbon Dioksida! Karbon Dioksida! *Apa ko ingat ko pokok? Ehehehehe... *Gelak seperti Si Khinz dalam games Angry Birds. Famous jugak fesyen ber-shawl sekarang ni kan?[*nama saintipik dia saya bagi = shol] Kalau tengok kat blog-blog gadis-gadis rumaja, bukan main syok lagi tengok mereka menggayakan shol. Cantik jugak. Belit-belit sana-sini. Malah ada yang rajin siap buat tutorial cara-cara pemakaian shol seperti mereka atau ada juga yang ajar cara nak pakai shol ala-ala Hana Tajima*. Kalau tengok cara mereka pakai, macam senang je. Tapi cuba ko balik umah, buat. Mamfus. Kalau muka panjang dengan dahi yang luas [luas ye, bukan jendul], hidung mancung macam Irma Hasmie dan mata...

Etika Blogging Dan Blogwalking

Sejahteralah ke atas kamu.... Biasanya blogger suka share tips untuk naikkan traffic dan tingkatkan pendapatan melalui iklan tak kira la melalui NUffnang atau AdSense dan sebagainya. Tapi jarang orang nak cerita tentang etika berblog. Etika ni bukanlah peraturan yang WAJIB dilakukan, tapi bak kata orang-orang tua, LEBIH MANIS atau sopan. Etika menulis blog; 1. Jangan copy bulat-bulat apa yang blogger lain tulis pastu ko claim itu hak cipta terpelihara kamu sendiri. Shame on you la Joe. Kalau nak copy paste, sila beritahu daripada sumber mana kamu dapat artikel tu. Peraturan ini tidak kiralah sama ada tuan punya blog tu dah izinkan secara terbuka yang dia tak kisah orang nak copy bulat-bulat atau tuan blog tak izinkan. Copy paste itu adalah sesuatu yang tidak beretika dalam dunia blog. *Rasanya point ini semua dah tau kan? 2. Jangan tulis tentang apa yang kamu tak tau. Yang ni saya rasa saya penah jugak buat kot dulu-dulu. Biasa la. Budak baru belajar blogging. Tapi sekarang saya dah in...

Doktor Lelaki dan Aurat Wanita

Sejahteralah ke atas kamu... Saya kerap terfikir, kenapa..... di negara kita ni, tiada penguatkuasaan untuk menempatkan/melantik hanya doktor wanita sahaja di bahagian O & G [ Obstetrics and gynaecology , surgical specialties dealing with the female reproductive organs]. Maksud saya di sini untuk hospital kerajaan. Sapa yang kurang faham, lebih specific saya bagitau, bahagian bersalin di hospital kerajaan.Di hospital swasta tak payah cerita la kan. Pesakit boleh request doktor wanita atau doktor lelaki masa nak bersalin. Orang yang mampu, boleh request doktor yang mereka mahukan. Tapi bagi yang tidak mampu? Graduan perubatan wanita kan ramai. Kenapa tak tempatkan graduan yang ramai itu di bahagian sakit puan? Adakah sebab wanita kurang mahir dengan reproductive organs kaum mereka sendiri? Atau wanita cepat panik untuk sambut wanita lain bersalin? Okayla... Nampak macam saya ni suka mempertikaikan apa yang sudah ditentukan. Negara kita ni katanya negara Islam. Perkara begi...