Skip to main content

Blog Impianku Dalam Mimpiku

Sejahteralah ke atas kamu...

Amboi... Nama tajuk blog dia... Puitis boleh tahan. Boleh lawan Eddie Hamid macam ni. Hihi.. Kidding yooo... Saya nak review blog En Top Imagine ni. Sebab saya perasan beliau pernah komen kat salah satu entry saya tentang blog yang ini dan tanya pendapat saya tentang blog beliau. Walaupun tidak wajib utk dijawab, tapi suka jugak nak jawab. So, sesape nak saya review blog dia, bleh bagi suggestion. Nanti saya akan skodeng blog kamu pula dan bagi komen yang baik-baik saje. ;)

Mula-mula masuk blog ini, saya dapat loading dengan cepat. Contents semua keluar dengan lajunya. Ini bermakna... Blog dia tak berat. Tak banyak widget, tak banyak application so bermakna bagus. Lepas dah loading dgn lajunya iteww... terus nampak header dia dengan gambar seorang lelaki yang sedang tidur @ tertidur sebab kepenatan @ pengsan di atas kerusi sambil letak sunglasses kat dahi. Penat nampak dik? Tido waktu ofis ke tu? Haha.

Layout dan design dia semua ok. Kemas. Senang nak baca. Font jelas. Tak kecik sangat dan tak besar sangat. Just nice.

Tiba ke bab entries dia plak. Setakat ni, sejak saya follow blog Top Imagine ni, saya pasti akan baca setiap update terbaru di blog dia walaupun hanya Wordless Wednesday. Itu menunjukkan topik atau entry yang dia buat biasanya menarik utk saya baca. Dia ni pandai attract pembaca dengan topik-topik hangat tentang lelaki dan wanita. Pastu nampak gayanya dia ni seorang yang prihatin, contohnya entry tentang berapa lama pompuan mandi. Lagi, dia ni seorang yang berfikir tentang hal-hal harian yang kecil tapi semua orang tau seperti pusat dalam dan pusat tak dalam, pompuan yang tak kisah kena pegang dgn bapok dan lain-lain. Maksudnya dia boleh membangkitkan persoalan yang orang lain terfikir tapi secara sekali imbas je, atau mungkin tak penah fikir langsung.

Bahasa yg digunakan pun santai dan tidak terlampau berat serta gaya penulisan yang semakin dibaca semakin nak tau pastu rasa nak komen.

Yang paling cool dan bukan semua blogger ada sifat ni ialah, dia ni tiap2 hari update blog dia. So, rajin la saya melawat blog dia sebab saya mmg akan lawat setiap entry baru di blog saya followed.

So, itu je la kot. Semoga terus menulis dan mengembangkan bakat menulis disamping mengembangkan badan. Good luck dik.

Comments

  1. dh tgk blog beliau...nmpk simple. tp byk entry yg menarik utk dibaca

    ReplyDelete
  2. huhu.. alamk.. akak tu review blog kita la :).. haha.. malunye... haha.. saya nye entry sume yang bengong2 je kak.. xde yg menarik pon.. btw... thankz ye kak :)

    ReplyDelete
  3. hehe..bertuah yg kena review..
    mengembangkan bakat menulis akak nak ..mengembangkan badan tak moooooo...

    ReplyDelete

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Saya Nak Ubah Penampilan Dan Imej

Hana Tajima Sejahteralah ke atas kamu... *Sedang saya menaip entry yg terdahulu tadi, rupanya ada orang sedang memerhatikan saya atau lebih tepat jika saya katakan yang saya sudah terkantoi... dengan Bos-Yang-Datang-Ofis-Pakai-Kemeja-Dan-Suar-Slack-Bersama-Kasut-ADIDAS-Samba-Dengan-Selamba. Fuhhh...mengah! Mengah! Karbon Dioksida! Karbon Dioksida! *Apa ko ingat ko pokok? Ehehehehe... *Gelak seperti Si Khinz dalam games Angry Birds. Famous jugak fesyen ber-shawl sekarang ni kan?[*nama saintipik dia saya bagi = shol] Kalau tengok kat blog-blog gadis-gadis rumaja, bukan main syok lagi tengok mereka menggayakan shol. Cantik jugak. Belit-belit sana-sini. Malah ada yang rajin siap buat tutorial cara-cara pemakaian shol seperti mereka atau ada juga yang ajar cara nak pakai shol ala-ala Hana Tajima*. Kalau tengok cara mereka pakai, macam senang je. Tapi cuba ko balik umah, buat. Mamfus. Kalau muka panjang dengan dahi yang luas [luas ye, bukan jendul], hidung mancung macam Irma Hasmie dan mata...

Etika Blogging Dan Blogwalking

Sejahteralah ke atas kamu.... Biasanya blogger suka share tips untuk naikkan traffic dan tingkatkan pendapatan melalui iklan tak kira la melalui NUffnang atau AdSense dan sebagainya. Tapi jarang orang nak cerita tentang etika berblog. Etika ni bukanlah peraturan yang WAJIB dilakukan, tapi bak kata orang-orang tua, LEBIH MANIS atau sopan. Etika menulis blog; 1. Jangan copy bulat-bulat apa yang blogger lain tulis pastu ko claim itu hak cipta terpelihara kamu sendiri. Shame on you la Joe. Kalau nak copy paste, sila beritahu daripada sumber mana kamu dapat artikel tu. Peraturan ini tidak kiralah sama ada tuan punya blog tu dah izinkan secara terbuka yang dia tak kisah orang nak copy bulat-bulat atau tuan blog tak izinkan. Copy paste itu adalah sesuatu yang tidak beretika dalam dunia blog. *Rasanya point ini semua dah tau kan? 2. Jangan tulis tentang apa yang kamu tak tau. Yang ni saya rasa saya penah jugak buat kot dulu-dulu. Biasa la. Budak baru belajar blogging. Tapi sekarang saya dah in...

Doktor Lelaki dan Aurat Wanita

Sejahteralah ke atas kamu... Saya kerap terfikir, kenapa..... di negara kita ni, tiada penguatkuasaan untuk menempatkan/melantik hanya doktor wanita sahaja di bahagian O & G [ Obstetrics and gynaecology , surgical specialties dealing with the female reproductive organs]. Maksud saya di sini untuk hospital kerajaan. Sapa yang kurang faham, lebih specific saya bagitau, bahagian bersalin di hospital kerajaan.Di hospital swasta tak payah cerita la kan. Pesakit boleh request doktor wanita atau doktor lelaki masa nak bersalin. Orang yang mampu, boleh request doktor yang mereka mahukan. Tapi bagi yang tidak mampu? Graduan perubatan wanita kan ramai. Kenapa tak tempatkan graduan yang ramai itu di bahagian sakit puan? Adakah sebab wanita kurang mahir dengan reproductive organs kaum mereka sendiri? Atau wanita cepat panik untuk sambut wanita lain bersalin? Okayla... Nampak macam saya ni suka mempertikaikan apa yang sudah ditentukan. Negara kita ni katanya negara Islam. Perkara begi...