Skip to main content

Restoren Western Halal Sedap Shah Alam

 Sejahteralah ke atas kamu......


Bila ada anak-anak yang baru nak membesar dan jenis yang makan memilih, nak cari tempat makan yang sesuai untuk selera semua orang tu agak mencabar. Kalau ikutkan selera aku dan hubby, nak makan nasi berlauk je. Dah berusia ni jadi makin suka makan nasi dan malas nak makan makanan-makanan canggih sangat. Tapi anak-anak bila makan kat luar, mereka nak makan masakan selain nasi. Sebabnya, kalau anak-anak nak makan nasi, lauk mereka hanya telur goreng atau ayam goreng. Dah kalau gitu baik makan kat rumah je kan.


Jadi, inilah dia. Restoren yang boleh hidangkan pelbagai jenis hidangan; masakan kampung ada, western ada, masakan Thai pun ada. Puas hati bagi semua orang kenyang dan puas makan. Hot Pindang nama restoren ni. Lokasinya di No. 11&13, Jalan Cheong Sam 10/11, Shah Alam, Selangor. Seksyen 10 ni. 


Suasana di dalam restoren ini agak menenangkan. Kerusi yang selesa dan bukan jenis kerusi plastik yang ringan tu. Walaupun di luar panas berdering, tetapi di dalam restoren tidak panas. 

Ada mural yang menarik pada dinding, sedikit sebanyak memberikan perasaan makan di kenduri-kendara di kampung. Terpotret wajah-wajah warga emas yang hidup di dalam suasana yang muhibbah pada mural tersebut.



Sibuk je 2 orang ni enter frame. Mama ambil gambar dinding, tak perasan dia tetiba menyelit bawah tu. Nak ambil gambar sekali lagi, malu dah nak berdiri tengah-tengah orang tu. Maklung la, mak dia ni introvert.



3 beranak ni baca Komik Lawak Kampus sementara tunggu makanan. Tak faham aku baca Lawak Kampus. Macam tak dapat detect kat mana lawak dia. 😁😂. Aku suggest kat anak-anak baca Ujang (Online). Diorang pulak yang tak faham baca Ujang. Tak kelakar katanya. Jadi. maksudnya jarak umur tu menentukan level lawak jenaka kita ye tuan-puan. 


Ni set Ikan Bawal. Aku beli ni kongsi dengan anak girl umur 3 tahun. Lauk simple je. Kalau ikutkan, aku nak makan la lauk lain yang pedas-pedas, tapi sebab nak kongsi dengan budak kecik, mama berkorban, nak. Dah la Suci makan banyak. Akhirnya tinggal suku je kat mama. Sob sob.. Sambal penyet tu, memang sangat sedap. Nampak carrot tu macam ada kesan gigit? Haaa itu la anak dara kecik tu yang gigit.




Sotong Celup Tepung Hot Pindang, Shah Alam.




Dipadankan dengan Sos Cili Thai. Sedap bethollll...

Yang bersirap tu macam Air Batu Campur konsep dia. Aku order air kosong je. Yang belakang ada aiskrim tu Vanilla Soda. Anak-anak punya. Order satu sorang,hamak betul pastu tak habis. Ish, ish. 

Fish and Chips, Hot Pindang Shah Alam. Ini memang menu biasa anak-anak selain Chicken Chop. Habis ni 2 keping sorang, fish filet tu. Betul-betul lapar ni. 



Ini Set Asam Pedas Tenggiri. Actually, asam pedas kalau yang aku masak, versi Pahang. (Chey tetibe nak mengaku ada asam pedas versi Pahang). Kalau yang aku masak, kurang masam sikit. Tapi yang ini memang betul-betul masam la. Tapi tetap sedap. Aku makan hubby punya Asam Pedas Tenggiri ni je la untuk tambah lauk aku. 2 keping ikan tenggiri dia bagi. Nasi tu banyak juga sebenarnya. Memang kenyang sebab tolong habiskan fries dan air anak-anak. Dengan Ice cream Cake lagi. 


Ice cream Cake Strawberry

Ice Cream Cake Tiramisu.



Ini total. *Softgel tu tambahan aku beli Habbatus Sauda masa kat kaunter.


Ada banyak lagi pilihan dalam menu. Ada udang galah aku tengok meja sebelah order. Besar-besar gak. Dalam hati aku, nyesal tak order. Nampak cam sedap. Tapi tengah control makan. Lagipun udang adalah satu lauk yang aku akan pilih terakhir sekali, sebab aku malas betul nak kopek kulit dia. Huhu. Kalau ada jamuan kat ofis hidang lauk udang, jarang sangat aku ambil. Sebab isu pemalas ni. Heheheh. Nak makan pun malas. Apoo. Lepas tu rasa macam, nape la tak order daging salai. Hish. Bahaya. Lain kali la pergi boleh order lagi. 

Gambar menu aku macam teragak-agak je nak ambil masa kat restoren tu. Macam rasa tak perlu, tapi sekarnag waktu tengah taip ni, aku nyesal tak snap gambar menu. Nanti korang tak percaya pulak ada banyak menu yang sedap dalam tu. Jadi, korang kena pergi sendiri la untuk pastikan betul ke tak restoren Hot Pindang ni sedap ke tak. Waktu operasi restoren ni aku tak pasti pulak. Waktu aku pergi tu tengahari. Dalam 12.30 pm. Maybe jam 11 pagi la kot dia mula buka. Tutup pun tak pasti. Sorry. I'm too shy to ask. Lagipun tak expect nak cerita kat blog.


*sebenarnya, aku plan nak makan kat restoren Azeera bersebelahan Hot Pindang ni. Tapi ramai sangat orang kat restoren Azeera tu, aku macam tak yakin pulak nak pilih makanan. (Konsep kedai nasi campur, kena ambil sendiri macam buffet. Tapi bayar ikut apa kita makan je la. ).

Comments

  1. Nampak sedap tuu. Tp betul la kan, ade baby yg dah pandai makan, mak² kene berkorban amik lauk yang tak pedas. Hahaha. Suap anak dulu. Balance baru la mak makan. Hihihi.
    Bebila sok nak try la makan situ.

    ReplyDelete
  2. mama lyd oiii... memang la kita tak faham kat mana lawak nya Lawak kampus, lawak budak sekolah tu semua...kita dah lama tinggalkan alam kampus tu semua. suruh anak baca ujang, dia kata huduhnya lukisan kartun dia. gigi jongang2... perghh...mama sentap uii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul mama yan. Bila dia kata Ujang tak kelakar, rasa macam terpanah petir kejap. Hahahah. Agaknya kalau kita baca Ujang skrg pun maybe dah tak rasa tak kelakar kot. Maklumla kan.. Bila dah makin dewasa ni makin serius pulak fikiran kita.

      Delete

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Bolehkah Wanita Hamil Menggunakan Minyak Panas Atau Minyak Angin?

Sejahteralah ke atas kamu.. Pernah sewaktu mengandungkan Luth dulu, aku minta minyak panas di klinik untuk sapu pada pinggang aku yang sakit kerana dah semakin sarat. Semasa aku ingin mengambil minyak tersebut di kaunter ubat, nurse yang bertugas tu pesan kepada aku, pompuan mengandung tak boleh pakai minyak panas terutamanya yang berwarna hijau. Takut nanti anak jadi hijau. Aku tak sure dia cakap betul-betul ke memain. Tapi muka dia serius dan katanya lagi, itu mak dia yang pesan. Aku dah take note la kat situ pasal minyak panas ni. Tapi pasal warna hijau tu, ada kena mengena ke? Heheh. Tak pernah pulak aku jumpa manusia berkulit hijau melainkan Incredible Hulk. Wanita mengandung memang selalu la akan rasa sakit-sakit pinggang, sakit tulang punggung, bisa-bisa kaki, rasa lenguh badan dan rasa tidak selesa pada perut mungkin sebab perut bergas atau kita biasa panggil angin. Itu sebahagian je aku bagi contoh penyakit yang ibu mengandung alami.  Biasanya bila rasa sakit

Pasal Ayam Pun Nak Berkira

Sejahteralah ke atas kamu... Saya ni banyak kerenah. Ada benda-benda yang saya memang sangat berkira padahal benda tu benda remeh je. Contohnya kalau makan ayam goreng di KFC,  saya mesti akan request bahagian ayam ' wing ' dan 'rib ' kat kaunter KFC tu. Sebab part ayam yang saya suka hanya part dada dan ke atas je. Wing tu semua tau la adalah kepak ayam bukan kepak biri-biri . Rib plak saya tau ramai yang tak biasa guna perkataan rusuk tu. Saya ni, kalau dapat bahagian ayam yang saya tak suka, saya boleh badmood 44 hari. Sama jugak kalau makan kat restoren biasa. Kalau mula-mula saya nak makan ayam, tetiba tengok ketul-ketul ayam yang tinggal tu semua part yang daging lembik, saya sanggup tukar makan ikan. Saya tau ramai yang suka part pinggul ayam sebab dagingnya lembut dan rasa ayam lebih terasa kat bahagian situ. Bukan la takleh makan terus. Cuma kurang suka je. Yang penting ayam tetap ayam. Ye tak.  Korang jangan le kata saya berlagak + memilih + cerewet w

Panggilan Manja Geli-geli Sewaktu Bercinta

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini... Pernah bercinta kan? Bleh tanya skit? Kamu panggil pasangan kamu dengan panggilan apa? Nama dia? Atau nick name mcm 'Bunny', 'Cutie', atau 'si comel' atau 'handsome'? Hehehe... Best kan bercinta ni. Sebab boleh tergedik-gedik dan ada orang layan. [Owhh..miang nya statement ku ini....] Ada banyak panggilan-panggilan manja untuk pasangan-pasangan bercinta. Dan semuanya terpulang la kepada tahap gedik dan miang masing-masing kan? Ok, meh la baca apa benda yang aku merepek tentang panggilan-panggilan manja ni; 1. Sayang - Panggilan yang paling tipikal dan paling banyak orang guna utk panggil pasangan mereka. Kadang2 kalo orang melatah pun, panggil kita sayang gak kalo kita dah buat dia terkejut. Kehkeh... Tapi best je kalo org panggil kita sayang. Rasa mcm lembut dan disayangi... Tahap gedik : 80% 2. Ayang - Ni lebih kurang mcm panggilan 'sayang' gak, cuma dlm versi pelat dan lebih manja lagi. Saya