Skip to main content

Garsa Kitchen - Sandwich Paling Padu, Customer Service Mantap

Sejahteralah ke atas kamu......







Aku order sandwich dari Garsa Kitchen hari ni sempena acara makan-makan berkonsepkan potluck di office aku. Ala, Garsa Kitchen (GK), kedai sandwich famous yang siap ada service delivery sekali tu. Aku kan..... Ada juga la beberapa kali beli sandwich from GK ni. Boleh dikatakan, bila ada acara makan-makan, aku memang akan order sandwich ni la. Sebab sandwich GK ni konsisten betul kualiti dia. Rasa sedap. Portion inti dia pun tak kedekut. Ko makan memang puas hati sungguh. Serius ni, aku bukan cakap-cakap kosong. 


Order aku hari ni, kisahnya aku request delivery dalam 9.00am - 9.30am. (Yang bestnya Garsa ni, ko boleh pilih time yang ko nak untuk mereka hantar sandwich ni. Fleksible gila. ). Sekali jam 8.40am aku dah terima panggilan kata sandwich aku dah sampai. Aku masa tu kat rumah lagi. Aku buat address delivery ke office. So, terpaksa la aku suruh rider tinggalkan sandwich aku tu kat kaunter lobby, pastu aku suruh ofismate aku ambilkan. Takpe jangan risau, insyaAllah selamat punya. Ada polis bantuan kat situ. Mereka amanah. Kalau tak amanah, derang kena tukar nama jadi polis hantuan. 


Sampai je aku kat ofis, aku tengok kawan-kawan lain dah start dulu dah potluck. Aku letak je beg terus terkam ke pantry. Lapar lapar hey. Lapar lapar hoo. Aku tengok 2 kotak sandwich GK tu dah tinggal separuh. Memang la kalau order sandwich ni akan cepat habis. Aku perati je tangan kawan-kawan aku cekup sandwich tu. Aku pulak duduk port elok je betul-betul depan sandwich, ala-ala warden asrama puteri yang tengah monitor budak-budak asrama sambil pegang rotan sorok kat belakang. Sekali aku perasan sandwich yang ada dalam kotak tu, bukan jenis yang aku order.

Yang Steak & Cheese tu betul. Yang satu kotak lagi ni salah. 




Orang tengah sibuk-sibuk menjamu selera, aku pulak sibuk hulur tangan nak ambil gambar. Selamat le derang semua dah faham perangai ghonpompuan kan. Asyik nak ambil gambar makanan. Pastu aku pun hantar gambar tu kat rider yang hantar sandwich aku tadi. Aku kata, sandwich ni salah. Bukan yang ni aku order. And then rider tu bagi satu no telefon lain. Aku rasa no customer service dia kot, ataupun maybe owner GK. Ye la, sebab bila aku report ada kesalahan tu, dia terus boleh decide untuk hantar balik. Yang paling win, bila dia kata, yang dah tersalah tu aku boleh makan je takyah bayar. 


Bayangkan la. Allah dah kata kalau bersedekah pada hari Jumaat, pahala berganda-ganda. Kalau beri orang makan, satu suap tu pahala dia seumpama sebesar gunung uhud. Sandwich tu sekotak ada 24 pieces. Korang kira la sendiri berapa banyak gunung Uhud pahala Garsa Kitchen dapat hari tu. Fuhhhh... Banyak-banyak-banyak.(Baca guna intonasi Upin Ipin).

Ini penghantaran kedua.

Ni aku share conversation aku dengan Customer Service Garsa Kitchen. Korang pergi nilai la sendiri walaupun tak nak beli karpet. 


                                                                                                                                                                  









Kesimpulannya, kalau korang order dan dapat barang yang tak sama daripada apa yang korang order, jangan panik.... Ambil gambar lepas tu report. Biasanya seller ni baik-baik orangnya. Mereka memang ikhlas berniaga dan nak kekal lama dalam industri. Aku sebenarnya banyak kali kena kat Shopee, Food Panda. Tapi kalau kena kat Food Panda atau Grab, aku paling serabut nak report. Sebab memang last sekali macam takde apa-apa pun berlaku. Last sekali terpakse la telan. Atau terpaksa la pasrahkan diri untuk redha dan anggap setakat itu la rezeki yang Allah dah tentukan untuk aku pada waktu itu. Jadi bila redha, hilang la rasa marah tu. Haa kekdahnya.

Comments

  1. Terbaik seller! Siap kasi free je yang silap tu. Memang itulah yang betul, sebab mereka yang silap.

    Tergugat jugak tengok sandwich Garsa ni. Menggoda.

    ReplyDelete

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Saya Nak Ubah Penampilan Dan Imej

Hana Tajima Sejahteralah ke atas kamu... *Sedang saya menaip entry yg terdahulu tadi, rupanya ada orang sedang memerhatikan saya atau lebih tepat jika saya katakan yang saya sudah terkantoi... dengan Bos-Yang-Datang-Ofis-Pakai-Kemeja-Dan-Suar-Slack-Bersama-Kasut-ADIDAS-Samba-Dengan-Selamba. Fuhhh...mengah! Mengah! Karbon Dioksida! Karbon Dioksida! *Apa ko ingat ko pokok? Ehehehehe... *Gelak seperti Si Khinz dalam games Angry Birds. Famous jugak fesyen ber-shawl sekarang ni kan?[*nama saintipik dia saya bagi = shol] Kalau tengok kat blog-blog gadis-gadis rumaja, bukan main syok lagi tengok mereka menggayakan shol. Cantik jugak. Belit-belit sana-sini. Malah ada yang rajin siap buat tutorial cara-cara pemakaian shol seperti mereka atau ada juga yang ajar cara nak pakai shol ala-ala Hana Tajima*. Kalau tengok cara mereka pakai, macam senang je. Tapi cuba ko balik umah, buat. Mamfus. Kalau muka panjang dengan dahi yang luas [luas ye, bukan jendul], hidung mancung macam Irma Hasmie dan mata...

Etika Blogging Dan Blogwalking

Sejahteralah ke atas kamu.... Biasanya blogger suka share tips untuk naikkan traffic dan tingkatkan pendapatan melalui iklan tak kira la melalui NUffnang atau AdSense dan sebagainya. Tapi jarang orang nak cerita tentang etika berblog. Etika ni bukanlah peraturan yang WAJIB dilakukan, tapi bak kata orang-orang tua, LEBIH MANIS atau sopan. Etika menulis blog; 1. Jangan copy bulat-bulat apa yang blogger lain tulis pastu ko claim itu hak cipta terpelihara kamu sendiri. Shame on you la Joe. Kalau nak copy paste, sila beritahu daripada sumber mana kamu dapat artikel tu. Peraturan ini tidak kiralah sama ada tuan punya blog tu dah izinkan secara terbuka yang dia tak kisah orang nak copy bulat-bulat atau tuan blog tak izinkan. Copy paste itu adalah sesuatu yang tidak beretika dalam dunia blog. *Rasanya point ini semua dah tau kan? 2. Jangan tulis tentang apa yang kamu tak tau. Yang ni saya rasa saya penah jugak buat kot dulu-dulu. Biasa la. Budak baru belajar blogging. Tapi sekarang saya dah in...

Panduan Memilih Buah Oren - Hanya Untuk Orang-orang Yang Belum Tahu

Sejahteralah ke atas kamu... Jika membeli buah oren sama ada untuk dibuat jus atau untuk dimakan begitu sahaja, pasti akan terasa berangin je seluruh badan apabila buah oren yg dibeli tersebut rasanya masam, betul tak? Ada orang kata oren Sunkist manis[*hanya sekadar memberi satu contoh]. Tapi kenapa kalau kita beli oren Sunkist, tak pernahnya nak manis. Kadang-kadang je manis, dan selalunya bapakkkk le masam. Why? Adakah salah Sunkist? Bagaimana nak tahu buah oren itu manis atau masam sebelum kita membayar harganya dan bawa pulang ke rumah dan makan kemudian terperanjat sampai bersimpul gigi sebab terlampau masam buah oren itu? Sebenarnya kalau nak pilih oren yang manis dan sedap dimakan, bukan dilihat pada jenama buah oren itu. Sunkist itu hanyalah jenama. Tapi yang membezakan tahap kemanisan buah oren adalah JENISnya. Tidak kiralah sama ada jenama buah oren itu Sunkist, Blue Field, King B, King Crown atau Tat Sing [eh, Tat Sing tu jenama selipor Jepun.], yang penting sila pastikan ...