Skip to main content

Wordless Wednesday : Santapan Jasmani

Sejahteralah ke atas kamu...

Nasi Yemeni Mendi. 










Tapi lauk ikan kembong. Kuheh...kuheh.


Ikan ini belum digoreng.

Ini Harath Sos.

Nak buat guane. Kito Arab Pata Timmo. Mujo la tok cicoh nge buddu. Sekian.





Comments

  1. Nasi Arab edisi banjir kenalah sesuaikan dengan musim dan negaranya.... Nasi Yemeni Mendi tu asal dari Yaman ke..? Lauknya sepatutnya apa - kambing, unta atau kibas??

    ReplyDelete
  2. sedap plak tengok ikan kembung tu..

    hehe.

    ReplyDelete
  3. Nasi Arab makan dengan budu - hahaha...kawen campur namanya... :)

    ReplyDelete
  4. aduhai lyd...
    lapo sangat dah nih...
    belum lunch lagi nih..huhuu

    rin sebagai guru hanya dibenarkan ambik cuti CRK (cuti rehat khas) hanya 7 hari je setahun..selebihnya guna masa cuti sekolah..tapi tula cuti sekolah ni tiket ke hotel ke semua melambung mahal..huhuhu

    ReplyDelete
  5. hahhahaha ;p layannnn bleh plak tang lauk jdi ikan ek siap smbal belacan ye..

    ReplyDelete
  6. jelas nampak nasi tu panjaaaang...
    org melayu punya nasi arab, makan dgn ikan kembong lah ya.. :D

    ReplyDelete
  7. Dah lama tak buat nasi arab. Terliur plak nengok.

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum lyd...sedapnya kalau mama mesti nak lauk daging atau ayamnya...:)

    ReplyDelete
  9. Hhahahaha...tak pernah saya terbayang selama ni makan nasi arab dengan lauk ikan!

    ReplyDelete
  10. hahaha.
    janji sedap dimakan hingga habis
    alhamdulillah ;)

    ReplyDelete
  11. uish.. tgok gmbar nasi nya aja dh terliur.. kalau lauk kambing golek ni mesti habis seperiuk sorang..hehehe

    ReplyDelete
  12. oklah tu janji ada nasik mendi,kita nasik mendi pun tak ponah raso.hakhak

    ReplyDelete
  13. walaupun lauknya ikan kang kembung tapi nampak sedap... hehehe

    ReplyDelete
  14. ha.. ha... dimana bumi dipijakkan...
    tak kisah ler janji kena ngan tekak..

    ReplyDelete
  15. Pergh....penuh dengan rempah ratus tu Lyd....confirm sedap, secukup rasa tu....Alah boleh jer Nasi Arab dgn ikang goreng hihi

    ReplyDelete
  16. Ehemmm... I ada lagi kat sini ni, Lyd! Belum balik rumah nak sambung mengomen sampai you pitam approve komen :)

    Ini dah kira special ni. Rare spesies lah Arab cakap loghat kelantan. Eh, yakan loghat Kelantan? See, I yang Malaysian pun tak leh detect ni loghat apa. Melampau tau...

    By the way, back to the topic - nampak sungguh menyelerakan Yemeni Mendi ni walaupun bercouplekan ikan kembung sahaja :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Saya Nak Ubah Penampilan Dan Imej

Hana Tajima Sejahteralah ke atas kamu... *Sedang saya menaip entry yg terdahulu tadi, rupanya ada orang sedang memerhatikan saya atau lebih tepat jika saya katakan yang saya sudah terkantoi... dengan Bos-Yang-Datang-Ofis-Pakai-Kemeja-Dan-Suar-Slack-Bersama-Kasut-ADIDAS-Samba-Dengan-Selamba. Fuhhh...mengah! Mengah! Karbon Dioksida! Karbon Dioksida! *Apa ko ingat ko pokok? Ehehehehe... *Gelak seperti Si Khinz dalam games Angry Birds. Famous jugak fesyen ber-shawl sekarang ni kan?[*nama saintipik dia saya bagi = shol] Kalau tengok kat blog-blog gadis-gadis rumaja, bukan main syok lagi tengok mereka menggayakan shol. Cantik jugak. Belit-belit sana-sini. Malah ada yang rajin siap buat tutorial cara-cara pemakaian shol seperti mereka atau ada juga yang ajar cara nak pakai shol ala-ala Hana Tajima*. Kalau tengok cara mereka pakai, macam senang je. Tapi cuba ko balik umah, buat. Mamfus. Kalau muka panjang dengan dahi yang luas [luas ye, bukan jendul], hidung mancung macam Irma Hasmie dan mata...

Etika Blogging Dan Blogwalking

Sejahteralah ke atas kamu.... Biasanya blogger suka share tips untuk naikkan traffic dan tingkatkan pendapatan melalui iklan tak kira la melalui NUffnang atau AdSense dan sebagainya. Tapi jarang orang nak cerita tentang etika berblog. Etika ni bukanlah peraturan yang WAJIB dilakukan, tapi bak kata orang-orang tua, LEBIH MANIS atau sopan. Etika menulis blog; 1. Jangan copy bulat-bulat apa yang blogger lain tulis pastu ko claim itu hak cipta terpelihara kamu sendiri. Shame on you la Joe. Kalau nak copy paste, sila beritahu daripada sumber mana kamu dapat artikel tu. Peraturan ini tidak kiralah sama ada tuan punya blog tu dah izinkan secara terbuka yang dia tak kisah orang nak copy bulat-bulat atau tuan blog tak izinkan. Copy paste itu adalah sesuatu yang tidak beretika dalam dunia blog. *Rasanya point ini semua dah tau kan? 2. Jangan tulis tentang apa yang kamu tak tau. Yang ni saya rasa saya penah jugak buat kot dulu-dulu. Biasa la. Budak baru belajar blogging. Tapi sekarang saya dah in...

Doktor Lelaki dan Aurat Wanita

Sejahteralah ke atas kamu... Saya kerap terfikir, kenapa..... di negara kita ni, tiada penguatkuasaan untuk menempatkan/melantik hanya doktor wanita sahaja di bahagian O & G [ Obstetrics and gynaecology , surgical specialties dealing with the female reproductive organs]. Maksud saya di sini untuk hospital kerajaan. Sapa yang kurang faham, lebih specific saya bagitau, bahagian bersalin di hospital kerajaan.Di hospital swasta tak payah cerita la kan. Pesakit boleh request doktor wanita atau doktor lelaki masa nak bersalin. Orang yang mampu, boleh request doktor yang mereka mahukan. Tapi bagi yang tidak mampu? Graduan perubatan wanita kan ramai. Kenapa tak tempatkan graduan yang ramai itu di bahagian sakit puan? Adakah sebab wanita kurang mahir dengan reproductive organs kaum mereka sendiri? Atau wanita cepat panik untuk sambut wanita lain bersalin? Okayla... Nampak macam saya ni suka mempertikaikan apa yang sudah ditentukan. Negara kita ni katanya negara Islam. Perkara begi...