Sejahteralah ke atas kamu...
Dah 2 kali aku ternampak kereta yang unik sewaktu aku driving. Yang pertama dihias seperti putera katak. Berwarna hijau, mempunyai crown di atas bumbung dan mata bulat yang dilukis pada bonnet kereta. Aku macam tertanya-tanya... Haiwan apakah itu? Kenapa dia ada situ? Lepas tu aku lupa.
Esoknya aku nampak seekor lagi makhluk aneh. Bentuk ikan jerung pulak. Kat atas bumbung kereta ada sirip ikan jerung yang selalu membuatkan orang yang ternampak sirip tu lari lintang pukang menyelamatkan diri cerita jaws, juga mata yang dilukis di atas bonnet kereta. Kali ni aku berusaha juga nak jadi busy body. Semangat ingin tahu aku yakni bersamaan dengan semangat kepochi aku mengatasi kesesakan lalulintas ketika itu. Berusaha gigih aku skodeng, akhirnya nampak le tulisan pada badan kereta tu, MYTEKSI.
Dalam hati menyebut hurup O yang panjang. Teksi rupa-rupanya. Semangat waja aku mengambik gambar. Dan this is the best yang aku mampu snap. Huhu.. memalukan hasil gambar begini.
Keywordnya ialah 'MyTeksi'. Jadi, aku google. Benar seperti yang aku sangka, MyTeksi ni ialah perkhidmatan teksi. Cuma yang advancenya perkhidmatan teksi ni boleh ditempah melalui applikasi telefon pintar. Sesiapa yang ingin menggunakan perkhidmatan teksi ini bolehlah install application ni di smartphone masing-masing. Cari la di Google Play Store.
Ini adalah maklumat yang aku kopi pasta carbonara daripada website MyTeksi, sila baca untuk meningkatkan pengetahuan am anda.
About Us
Founded by 2 HBS Malaysian grads, MyTeksi won 2nd spot in the annual Harvard Business School business plan competition. A first in many years for a team from Asia.
MyTeksi is a Malaysian startup that aims to revitalize the taxi industry. We want to improve the safety and efficiency of our town taxis by leveraging on advancements in GPS and mobile technology. As a social enterprise, and we believe that business and social value can be achieved in parallel.
On the demand side, most passengers can’t get taxis when needed, and are constantly concerned about their personal safety. From the supply side, taxi drivers struggle to earn a living and spend ~60-75% of their working day idle. Even though both supply and demand for taxis are high, the poor matching process of the existing CB Radio dispatch system leads to significant inefficiencies.
Kempen MyWILDTeksi
Para pemandu sekalian,Sempena musim cuti ini, MyTeksi telah melancarkan promosi dan kempen yang baru untuk para penumpang MyTeksi. Kempen myWILDteksi menggunakan kereta-kereta swa khas yang telah dibalut untuk menyerupai 3 haiwan (jerung, katak dan kucing/harimau) untuk menarik perhatian para penumpang.
Tujuan kempen myWILDteksi ini ialah untuk pemasaran dan publisiti untuk mendapat lebih tempahan/bookings. Lebih banyak tempahan bermaksud lebih jobs untuk anda semua. Hanya penumpang yang mempunyai ‘confirmed booking’ boleh menaiki kereta-kereta ini.
Kereta myWILDteksi ini dibenarkan untuk mengambil penumpang secara PERCUMA dan akan berjalan sepanjang bulan Disember SAHAJA. Sehingga kini, banyak publisiti yang sudah dijana melalui Facebook, Instagram, Twitter dan sebagainya. Pengguna-pengguna MyTeksi amat tertarik dengan kempen ini dan tempahan MyTeksi telah naik. Ini berita baik untuk para pemandu kerana bilangan jobs juga naik.Harap maklum bahawa MyTeksi tidak mempunyai sebarang niat tersirat disebalik pelancaran kempen ini. MyTeksi wujud demi kebaikan industri teksi dan para pemandu sejak mula lagi.
Publisiti myWILDteksi hanya mendorong lebih ramai orang menggunakan MyTeksi dan membuat tempahan. Pendek kata, ia memanfaatkan kita semua.
Jadi, sesiapa yang di KL yang ternampak object misteri yang sama macam yang aku nampak tu, sila la jangan ushar lebih-lebih. Bahaya. Kemalangan karang.
assalamualaikum lyd...cantik juga...mesti penumpang suka sbb menarik...:)
ReplyDeleteWah..cantiknya..kalau wana nak naik teksi gambar kucing la sebab wana suka kucing..hihi..
ReplyDeletekreatifnye..satu tarikan gak ni org nk naik..
ReplyDeleteahad lepas sy sendiri bertemu dgn CEO My Teksi ni kt avenue k ;-)
ReplyDeleteMyteksi tu I tahulah tapi tak pernah pulak jumpa si katak, jerung dan kucing/rimau kat jalan di KL ni. Kenapalah mereka tak lalu ambil penumpang masa I sedang memandu ye.... Kreatif juga buat begini bagi mempromosi servis mereka.
ReplyDeletebagus team marketing dia ni ... pandai cari kelainan . nampak unik gitu . tapi kena kuar kos lebih la kan ...
ReplyDeleteKenapa rin blm penah tgk ek..nmpk rare sangat kan lyd
ReplyDeleteRasa cam pernah nampak yg jerung tu
ReplyDeleteooo patut la ... bk kali dh aku jumpa aku ingat keta auto show ... hahahahha
ReplyDeleteBaik punya marketing MyTeksi ni. Selain dari MyTeksi, sekarang dah banyak jugak app untuk booking teksi ni, macam ada lagi satu app, EasyTaxi.
ReplyDeleteTapi dua-dua tak pernah try sebab saya selalu pakai MyMotorsikal. Haha :-p
zaman dah moden ye..teksi pun bley tempah dengan telefon pintar saja..unik dan comel plak tu teksinya
ReplyDeletewow... menarik. bgs idea diorang nih.
ReplyDeleteWaa.. strategi pemasaran terbaik la..
ReplyDeletesetkat ni blm terserempak lagi
ReplyDeletehye pn lyd dan lagi noh snap gambo :)
Menarik tu. Tp apps myteksi tu dh lm tau. Asal on fb je ada iklan tu.
ReplyDeletebagus juga ye strategi gini
ReplyDelete