Skip to main content

Hujung Minggu Yang Berkesan

Sejahteralah ke atas kamu...

Loves of my life. FRIM Kepong.

Attending wedding reception. Setia City Convention Centre.

Spring Season. Taman Botani Negara fomerly known as Bukit Cahaya Seri Alam. Riadah katanya.

Comments

  1. Replies
    1. Sebab takut tak muat frame kalo saya keluar kan badan penuh.

      Delete
  2. Replies
    1. Eh, mana ada mana ada. Perasaan ko je tu. Hehehe... Ye Cik tata, aku gems.

      Delete
  3. sweet je tengok..hehe..syok luth tidoq ye..hehe

    ReplyDelete
  4. gambar ke2 tuh cam maharaja & maharani lah....steadyjer luth kat tengah..:)

    ReplyDelete
  5. Smart gambo 1st tu, kamera baru ke yg dulu tu?

    ReplyDelete
  6. amboi suka tgk pic2 happy family mcm ni... sweet ler Ly D

    ReplyDelete
  7. so suwit la.
    nape banyak benor watermarknya?

    ReplyDelete
  8. Penuh water mark...dah ada yg kena cilok keh?

    ReplyDelete
  9. alaaa tulisan tu nyebok tau..hahah
    sweet je. yg bestnya ade tukang amik gambo tu.

    ReplyDelete
  10. alamak..watermark macam ni cam lebih sgt..ltak satu dkt nga muka kira oke dah kot..

    ReplyDelete
  11. Alor..nampak tulisan je. Gambonye x clear dek terlindung dgn tulisan tu.

    ReplyDelete
  12. Ye la lyd...nampak tulisan je...tp x pe la...kira ok la tu aktiviti hari minggu kan...

    ReplyDelete
  13. Oh, aduh! Ni last sekali penuh watermark. Apasal tak tutup aje bahagian muka tu? Senang cerita. Mesti penat eh dok letak watermark. Maklumlah gambar loves of my life gitu, haruslah banyak watermark.

    Awat hang cam malu-malu aje bergambar sebelah suami mat arab tu? Nak tunjuk ciri-ciri muslimah sejati ler tu :)

    ReplyDelete
  14. Pesal la lyd pic bwh tu penuh watermark je?

    ReplyDelete

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Saya Nak Ubah Penampilan Dan Imej

Hana Tajima Sejahteralah ke atas kamu... *Sedang saya menaip entry yg terdahulu tadi, rupanya ada orang sedang memerhatikan saya atau lebih tepat jika saya katakan yang saya sudah terkantoi... dengan Bos-Yang-Datang-Ofis-Pakai-Kemeja-Dan-Suar-Slack-Bersama-Kasut-ADIDAS-Samba-Dengan-Selamba. Fuhhh...mengah! Mengah! Karbon Dioksida! Karbon Dioksida! *Apa ko ingat ko pokok? Ehehehehe... *Gelak seperti Si Khinz dalam games Angry Birds. Famous jugak fesyen ber-shawl sekarang ni kan?[*nama saintipik dia saya bagi = shol] Kalau tengok kat blog-blog gadis-gadis rumaja, bukan main syok lagi tengok mereka menggayakan shol. Cantik jugak. Belit-belit sana-sini. Malah ada yang rajin siap buat tutorial cara-cara pemakaian shol seperti mereka atau ada juga yang ajar cara nak pakai shol ala-ala Hana Tajima*. Kalau tengok cara mereka pakai, macam senang je. Tapi cuba ko balik umah, buat. Mamfus. Kalau muka panjang dengan dahi yang luas [luas ye, bukan jendul], hidung mancung macam Irma Hasmie dan mata...

Etika Blogging Dan Blogwalking

Sejahteralah ke atas kamu.... Biasanya blogger suka share tips untuk naikkan traffic dan tingkatkan pendapatan melalui iklan tak kira la melalui NUffnang atau AdSense dan sebagainya. Tapi jarang orang nak cerita tentang etika berblog. Etika ni bukanlah peraturan yang WAJIB dilakukan, tapi bak kata orang-orang tua, LEBIH MANIS atau sopan. Etika menulis blog; 1. Jangan copy bulat-bulat apa yang blogger lain tulis pastu ko claim itu hak cipta terpelihara kamu sendiri. Shame on you la Joe. Kalau nak copy paste, sila beritahu daripada sumber mana kamu dapat artikel tu. Peraturan ini tidak kiralah sama ada tuan punya blog tu dah izinkan secara terbuka yang dia tak kisah orang nak copy bulat-bulat atau tuan blog tak izinkan. Copy paste itu adalah sesuatu yang tidak beretika dalam dunia blog. *Rasanya point ini semua dah tau kan? 2. Jangan tulis tentang apa yang kamu tak tau. Yang ni saya rasa saya penah jugak buat kot dulu-dulu. Biasa la. Budak baru belajar blogging. Tapi sekarang saya dah in...

Doktor Lelaki dan Aurat Wanita

Sejahteralah ke atas kamu... Saya kerap terfikir, kenapa..... di negara kita ni, tiada penguatkuasaan untuk menempatkan/melantik hanya doktor wanita sahaja di bahagian O & G [ Obstetrics and gynaecology , surgical specialties dealing with the female reproductive organs]. Maksud saya di sini untuk hospital kerajaan. Sapa yang kurang faham, lebih specific saya bagitau, bahagian bersalin di hospital kerajaan.Di hospital swasta tak payah cerita la kan. Pesakit boleh request doktor wanita atau doktor lelaki masa nak bersalin. Orang yang mampu, boleh request doktor yang mereka mahukan. Tapi bagi yang tidak mampu? Graduan perubatan wanita kan ramai. Kenapa tak tempatkan graduan yang ramai itu di bahagian sakit puan? Adakah sebab wanita kurang mahir dengan reproductive organs kaum mereka sendiri? Atau wanita cepat panik untuk sambut wanita lain bersalin? Okayla... Nampak macam saya ni suka mempertikaikan apa yang sudah ditentukan. Negara kita ni katanya negara Islam. Perkara begi...