Skip to main content

Walnut BROWNIES With CHOCOLATE Ganache

Sejahteralah ke atas kamu...



Turut boleh ditempah ;



Variety of mini tarts – cheese, fruits, chocs, (shell biasa/colourful shells)

Berry tarts

Pavlova

Congo bars

Chocs walnut brownies

Cream puff

Profiteroles (mcm cream puff tapi topped dgn choc ganache)

Baklava
Macarons



Kek:

Lava cheesecake (tiramisu, pandan, vanilla)

Marble nutella cake

Devil food choc cake

White raspberry cake

Red velvet

Rainbow cake

Comments

  1. menggoda! tapi saya dah tak berani beli mknn online. Dlm bln 2 aritu ada beli, rosak mknn tu sbb ada masalah pos. Rugi duit..nak buat camne..:(

    ReplyDelete
  2. Nyum2..ni buleh menyebabkan gumuks!!huhu (>_<)

    ReplyDelete
  3. Seram bila tengok kepekatan glukos dan ketinggian kalori di dalamnya. Kalau makan sekeping kena pergi lari 10 km untuk membakar kalorinya....

    ReplyDelete
  4. Perghhhh...lagi. Terkumpul ailio dlm mulut ni bila menengoknya. Hantu coklat dan sewaktu dengannya memang mcm ni.

    ReplyDelete
  5. macam sedap jer...kena buat sendiri. eh skang ni I mmg gila buat dessert pun, kalau bukan I yang pulun, papa nyer yang habiskan, kalau takder, tercari2. Macam dia yang peknen.

    ReplyDelete
  6. mmg sedap2 lah ni yer !

    ReplyDelete
  7. lebatnie lemak nie lyd...tp kalobg free sure tak cukup nie..hehe

    ReplyDelete
  8. Setakat melihatnya dah terasa kemanisannya di celah-celah gigi ...

    Ni nak tumpang cerita kat entri orang (macam tak biasa) dan nak keluar tajuk sikit...sikit aje...

    Kita cuma sempat jeling kat sidebar aje tajuk-tajuk entri kengkawan sebab sibuk sangat. Kita nampak awak punya tajuk dua kali berturut-turut pasal makanan terus kita terdetik buat dosa dalam hati - Eh, dia ni dah jadi isteri mithali ke asyik aje memasak untuk Mat Azghul....

    Rupa-rupanya.... kita dapat dosa kering aje mengumpat dalam hati :)

    ReplyDelete
  9. mak oooi sedapkerni...
    ehakakni lama dah tak mai siniker..
    banyak entri dah ketinggalanni...

    ReplyDelete

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Saya Nak Ubah Penampilan Dan Imej

Hana Tajima Sejahteralah ke atas kamu... *Sedang saya menaip entry yg terdahulu tadi, rupanya ada orang sedang memerhatikan saya atau lebih tepat jika saya katakan yang saya sudah terkantoi... dengan Bos-Yang-Datang-Ofis-Pakai-Kemeja-Dan-Suar-Slack-Bersama-Kasut-ADIDAS-Samba-Dengan-Selamba. Fuhhh...mengah! Mengah! Karbon Dioksida! Karbon Dioksida! *Apa ko ingat ko pokok? Ehehehehe... *Gelak seperti Si Khinz dalam games Angry Birds. Famous jugak fesyen ber-shawl sekarang ni kan?[*nama saintipik dia saya bagi = shol] Kalau tengok kat blog-blog gadis-gadis rumaja, bukan main syok lagi tengok mereka menggayakan shol. Cantik jugak. Belit-belit sana-sini. Malah ada yang rajin siap buat tutorial cara-cara pemakaian shol seperti mereka atau ada juga yang ajar cara nak pakai shol ala-ala Hana Tajima*. Kalau tengok cara mereka pakai, macam senang je. Tapi cuba ko balik umah, buat. Mamfus. Kalau muka panjang dengan dahi yang luas [luas ye, bukan jendul], hidung mancung macam Irma Hasmie dan mata...

Etika Blogging Dan Blogwalking

Sejahteralah ke atas kamu.... Biasanya blogger suka share tips untuk naikkan traffic dan tingkatkan pendapatan melalui iklan tak kira la melalui NUffnang atau AdSense dan sebagainya. Tapi jarang orang nak cerita tentang etika berblog. Etika ni bukanlah peraturan yang WAJIB dilakukan, tapi bak kata orang-orang tua, LEBIH MANIS atau sopan. Etika menulis blog; 1. Jangan copy bulat-bulat apa yang blogger lain tulis pastu ko claim itu hak cipta terpelihara kamu sendiri. Shame on you la Joe. Kalau nak copy paste, sila beritahu daripada sumber mana kamu dapat artikel tu. Peraturan ini tidak kiralah sama ada tuan punya blog tu dah izinkan secara terbuka yang dia tak kisah orang nak copy bulat-bulat atau tuan blog tak izinkan. Copy paste itu adalah sesuatu yang tidak beretika dalam dunia blog. *Rasanya point ini semua dah tau kan? 2. Jangan tulis tentang apa yang kamu tak tau. Yang ni saya rasa saya penah jugak buat kot dulu-dulu. Biasa la. Budak baru belajar blogging. Tapi sekarang saya dah in...

Doktor Lelaki dan Aurat Wanita

Sejahteralah ke atas kamu... Saya kerap terfikir, kenapa..... di negara kita ni, tiada penguatkuasaan untuk menempatkan/melantik hanya doktor wanita sahaja di bahagian O & G [ Obstetrics and gynaecology , surgical specialties dealing with the female reproductive organs]. Maksud saya di sini untuk hospital kerajaan. Sapa yang kurang faham, lebih specific saya bagitau, bahagian bersalin di hospital kerajaan.Di hospital swasta tak payah cerita la kan. Pesakit boleh request doktor wanita atau doktor lelaki masa nak bersalin. Orang yang mampu, boleh request doktor yang mereka mahukan. Tapi bagi yang tidak mampu? Graduan perubatan wanita kan ramai. Kenapa tak tempatkan graduan yang ramai itu di bahagian sakit puan? Adakah sebab wanita kurang mahir dengan reproductive organs kaum mereka sendiri? Atau wanita cepat panik untuk sambut wanita lain bersalin? Okayla... Nampak macam saya ni suka mempertikaikan apa yang sudah ditentukan. Negara kita ni katanya negara Islam. Perkara begi...