Skip to main content

Betul Ke Dara Ni?

Sejahteralah ke atas kamu....



Baru beli sebotol Virgin Coconut Oil daripada Tanamera. Harga sebotol RM34. Sengaja tanak beli dengan set sebab set bersalin nak beli lambat skit sebab takde tempat nak simpan. Barang2 baby pun belum kemas lagi elok-elok dalam drawer dia.

Bermula malam ni, VCO ini akan dimakan sesudu malam, sesudu pagi. Selain itu, boleh disapu dibahagian 'tempat keluar baby' untuk melembutkan kawasan itewww... ahakzzz...ahakzz...

Comments

  1. kepala dara nie utk memudahkan bersalin yer lyd...wah tak berminyak2 ker nanti..? kang nanti kalo berulang alik terkucil kan asyik basuh kena apply lagi tak? hehehe

    ReplyDelete
  2. oooo untuk apa ni ek? tak pernah guna lagi..
    teringat hari tu awak ada tanya pasal set bersalin apa yg nani guna kan... baru nak bagi tau.. untuk anak pertama dan kedua, nani guna set bersalin air mancur, setnye dlm tin ada ibu pakai baju kebaya merah.. sebenarnya set tu mak nani guna sejak dulu2.. so dia yg rekemenkan.. untuk anak ke3 plak nani just apply minyak afiat.. sbb anak no3 C-zer.. so tak leh makan jamu.. this time pun tak beli lagi.. sbb tak tau normal or c-zer.. lepas bersalin baru suruh asben beli.. untuk set bersalin apa yg perlu guna..

    ReplyDelete
  3. kelapa dara? hehe..kelapa ditebuk tupai bukan boleh buat minyak pun...

    ReplyDelete
  4. Assalam Lyd,
    saje nak bg link blog sorg sahabat maya yg guna set Tanamera..
    Bole la baca buat panduan..hihi

    http://churalliya.blogspot.com/2012/07/muktamad-utk-memilih-tanamera-postnatal.html

    ReplyDelete
  5. berminatlah nak beli. awak beli kat mana ya? saya taknak yang satu set. nak minyak ni je

    ReplyDelete
  6. kalau macam sesaje nak sapu untuk melembutkan kawasan itu? eh? soalan aku adalah crazy. ok bye.

    ReplyDelete
  7. lyd boleh ke beli satu2 mcm nie, minat jgk dgn minyak nie, nak beli jgk..ingat kena beli dgn pakej je, boleh lyd bgtau kat mana nak beli nie, tq..

    ReplyDelete
  8. erkk..ini ibu2 mengandung jer boleh baca..-_-"

    ReplyDelete
  9. hahaha, mr.H sudah terlanjur terbaca akan entri ni termasuk aku sendiri =.='

    ReplyDelete
  10. Ummuaidan : MInyak kelapa dara ni saya baca boleh dijadikan minyak selusuh dan memelihara tempat keluar bayi tu drpd terkoyak dgn banyaknya semasa melahirkan. Pakai malam sebelum tidur je.

    JassNani : Air mancur tu ada berapa produk? Yang tanamera ni sesuai untuk bersalin normal atau c-sec juga tau.

    Nafisa81 : Kalau ditebuk manusia pun dah tak dara la kot. Hehehe.

    mamVogue : Thanks bagi link tu. Tak silap saya blog mekchu tu salah satu review pasal tanamera yang membuatkan saya terbuka hati nak cuba set ni.

    Idazs & Mrs Lurve : Boleh dibeli tanpa set Virgin Coconut Oil ni. Saya beli kat Spa Tanamera kat Sooka Sentral. Seblah je ofis saya. Kalau korang nak beli, rasanya boleh beli online http://www.tanamera.com.my/

    Qutaq & Desperate Mama : Qutaq memang sentiasa muncul dgn idea-idea segar. Aku rasa boleh juga digunakan seperti yang ko tanya tu. Sebab ni mmg minyak kelapa dara yang takde pewangi, pewarna dan perasa. Tak semestinya ko beli brand tanamera. Banyak brand lain lagi.

    Mr H : Apa salahnya ko nak baca. Ko kan lelaki dewasa. Buleh buat preparation kalau satu hari nanti ko dah kawen dan wife ko pregnant.

    Kopi Pasta : Ahahah... Boleh la kalo ko nak baca. Mr H tu sebenarnya suka baca entry ni.

    ReplyDelete
  11. sekarang tak lembut ke??keras cam batu?hehehe

    ReplyDelete
  12. haha...kelakor kak diana. nak bagi lebih elastic gitu...barulah ia boleh meregang dengan jayanya.

    ReplyDelete
  13. nanti dh kawin baru sy fokus ngn bnd2 cmnih,, haha..

    ReplyDelete
  14. Bahagian 'tempat keluar baby' bukan ke dah lembut...mengapa nak dilembutkan lagi?...Soalan yg tak lawak...hehehehe..

    ReplyDelete
  15. tak pernah try pun minyak2 ni. tak sempat nak cuba. hahaha...

    ReplyDelete
  16. Oppss. Sori kalo ada yg tkonfius. Melembutkan lagi sbnrnya. Supaya senang melahirkan. Mmg la kt situ dh lembut. Betul la tu kata nafisa81, utk bg elastik. ;-)

    ReplyDelete
  17. errr... agak lucah penghujung entri ni. nsb baek aku dah kahwin.

    ReplyDelete
  18. rasenye tak sedap..sebab itu ade yang beli dalam bentuk kapsul untuk telan haha

    ReplyDelete
  19. baru tau.. tapi tak nak beranak lagi bolehker beli yerk...

    ReplyDelete

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Bolehkah Wanita Hamil Menggunakan Minyak Panas Atau Minyak Angin?

Sejahteralah ke atas kamu.. Pernah sewaktu mengandungkan Luth dulu, aku minta minyak panas di klinik untuk sapu pada pinggang aku yang sakit kerana dah semakin sarat. Semasa aku ingin mengambil minyak tersebut di kaunter ubat, nurse yang bertugas tu pesan kepada aku, pompuan mengandung tak boleh pakai minyak panas terutamanya yang berwarna hijau. Takut nanti anak jadi hijau. Aku tak sure dia cakap betul-betul ke memain. Tapi muka dia serius dan katanya lagi, itu mak dia yang pesan. Aku dah take note la kat situ pasal minyak panas ni. Tapi pasal warna hijau tu, ada kena mengena ke? Heheh. Tak pernah pulak aku jumpa manusia berkulit hijau melainkan Incredible Hulk. Wanita mengandung memang selalu la akan rasa sakit-sakit pinggang, sakit tulang punggung, bisa-bisa kaki, rasa lenguh badan dan rasa tidak selesa pada perut mungkin sebab perut bergas atau kita biasa panggil angin. Itu sebahagian je aku bagi contoh penyakit yang ibu mengandung alami.  Biasanya bila rasa sakit

Pasal Ayam Pun Nak Berkira

Sejahteralah ke atas kamu... Saya ni banyak kerenah. Ada benda-benda yang saya memang sangat berkira padahal benda tu benda remeh je. Contohnya kalau makan ayam goreng di KFC,  saya mesti akan request bahagian ayam ' wing ' dan 'rib ' kat kaunter KFC tu. Sebab part ayam yang saya suka hanya part dada dan ke atas je. Wing tu semua tau la adalah kepak ayam bukan kepak biri-biri . Rib plak saya tau ramai yang tak biasa guna perkataan rusuk tu. Saya ni, kalau dapat bahagian ayam yang saya tak suka, saya boleh badmood 44 hari. Sama jugak kalau makan kat restoren biasa. Kalau mula-mula saya nak makan ayam, tetiba tengok ketul-ketul ayam yang tinggal tu semua part yang daging lembik, saya sanggup tukar makan ikan. Saya tau ramai yang suka part pinggul ayam sebab dagingnya lembut dan rasa ayam lebih terasa kat bahagian situ. Bukan la takleh makan terus. Cuma kurang suka je. Yang penting ayam tetap ayam. Ye tak.  Korang jangan le kata saya berlagak + memilih + cerewet w

Panggilan Manja Geli-geli Sewaktu Bercinta

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini... Pernah bercinta kan? Bleh tanya skit? Kamu panggil pasangan kamu dengan panggilan apa? Nama dia? Atau nick name mcm 'Bunny', 'Cutie', atau 'si comel' atau 'handsome'? Hehehe... Best kan bercinta ni. Sebab boleh tergedik-gedik dan ada orang layan. [Owhh..miang nya statement ku ini....] Ada banyak panggilan-panggilan manja untuk pasangan-pasangan bercinta. Dan semuanya terpulang la kepada tahap gedik dan miang masing-masing kan? Ok, meh la baca apa benda yang aku merepek tentang panggilan-panggilan manja ni; 1. Sayang - Panggilan yang paling tipikal dan paling banyak orang guna utk panggil pasangan mereka. Kadang2 kalo orang melatah pun, panggil kita sayang gak kalo kita dah buat dia terkejut. Kehkeh... Tapi best je kalo org panggil kita sayang. Rasa mcm lembut dan disayangi... Tahap gedik : 80% 2. Ayang - Ni lebih kurang mcm panggilan 'sayang' gak, cuma dlm versi pelat dan lebih manja lagi. Saya