Skip to main content

Award Terjah MakLady of the Month - Contest

Sejahteralah ke atas kamu...



Secara ikhlasnya saya ingin katakan bahawa saya join contest ini adalah semata-mata kerana ingin memberi sokongan kepada rakan blogger, terutamanya blogger yang baru nak meningkat naik [sebab saya bajet mcm saya blogger otai padahal follower tak sampai 600. Kuheh.Kuheh.]. Ya Allah, mintak-mintaklah saya dapat tempat pertama dan menang perfume Lanvin atau D&G Light Blue atau Gucci Envy Me atau Salvatore Ferragamo. 


Ok. Fine . Saya mengaku saya join ni sbb saya suka dengan hadiah yang ditawarkan. Hahaha.

Ada sangat terlalu the very banyak blog yang saya suka terjah.... Kalau nak pilih 2 memang susah sebab semua blog ada identity yang berlainan. Tapi demi untuk memenuhi syarat contest, saya terpaksa pilih 2. Yang saya tak pilih tu bukan sebab tak best tau. Semua best.

Blog 1 : Deeb Punye Citer
Saya suka terjah blog nim sebab gaya penulisannya menarik, lawak spontan, bahasa santai dan ceritanya menarik. Kalau baca entry blog ni, mesti baca setiap patah tak tertinggal. [Padahal semua entry blog lain pun saya baca sepatah pun tak tinggal. Saya hargai setiap apa yg orang cerita dalam blog.]



Blog 2 : Asmara Life





Blog ni plak saya suka terjah dan tertunggu-tunggu entry terbaru sebab banyak cerita pengalaman hidup di negara orang [Jepun]. Baca review yang ditulis oleh rakyat Malaysia sendiri tentang negara Jepun lebih-lebih lagi dalam bahasa Melayu yang simple bukan ayat skema persuratan Melayu Melaka, membuatkan hati rasa dekat dengan negara Jepun. Owh, kalau nak tau, saya sejak dulu lagi obses dengan Jepun. [bajet jepun la tu..huahuahua. Padahal dulu negara kita dijajah dgn teruk oleh org Jepun. Tapi takpe la.. tu sejarah khennn?].



Kesimpulannnya, saya suka terjah blog yang diupdate secara konsisten. Kalau dia update sehari 2 entry, saya baca. Kalau dia update sekali sehari pun saya suka. Ada banyak blog yang sangat2 bagus tapi jarang diupdate. Tapi takpe la kan... masa lapang bukanlah hak milik setiap insan. Ye dok?

Saya nak tag 3 orang blogger yang tak kurang kesukaannya saya terjah ke blog mereka iaitu :

1.  Republik Makwe Kintan - Suka tag beliau sebab saje nak suh dia update blog. Lama dah tak update makwe.
2.  Maszull - Puan Maszull ni rajin join segmen dan contest. Peace mama! Join ye.
3.  Ujie Othman - Saje bagi cabaran skit kat Pn Ujie ni. Hehehe..
3.  H.A.T.I - Lya Afrina - Ni tuan punye blog yg selalu saya terjah bile dia update. Join ye Lya. Jgn memalu.
3.  Kesuma Angsana - Blog ni ada banyak petua-petua yang best2.

Okay. Cukup 3 kan? Hahahahahaha. *tak pandai mengira. Lemah matematik.

Comments

  1. inilah bagusnya kita terjah-terjah blog ni...saya suka blog asmara life..saya baru je bercadang nak cerita pengalaman di Jepun,bolehlah saya ceritakan dengan pendekatan berbeza sikit darinyakan...tq perkenalkan blog ni..

    ReplyDelete
  2. UmmiArissa : Sama-sama. Kita semua blogger ni saling memerlukan, perlu saling sapor-menyapot kan? Kalau tidak cemana nak maju. Betul tak? Betul tak?

    ReplyDelete
  3. Salam Lydi: Salam BlogWalking.

    Seronok sgt MakLady sebab disaat2 akhir contest ni, ramai plak yg nk sertai. anyway welcome :))..

    hahaha..mmg ini yg ML cari. Blogger yg ikhlas lagi tulus..hhmmm niat nk join nk PERFUME yer... hehehe..

    insyaALLAH - bila ahli panel MakLady baca entry yg bertanding, dan berpuas hati dgn syarat yg ditetapkan, dapat lah PERFUME :)
    cuma ML tak leh janji la PERFUME apa yg pemenang dapat tpi apa yg pasti - terbaik dari ladang ..hehehe

    TKASIH Lydi for yr entry.
    I follow u dear ;))

    ReplyDelete
  4. tq tag saya... oh! suka baca part petua2 ye.. nnti saya tambah2 lagi hehe.. again tq n nak terjah ke blog tu pulak! gd luck ye

    ReplyDelete
  5. alamak ditag pulak..saya sje nk lari dri join contest lagi...tp xpela insyaallah join...hehe=)

    ReplyDelete
  6. Lyd!! tetiba rasa terpengsan pastu bangun balik pastu terpitam kejap. kihkih.. over acting. arigatou Lyd! apalah sangat blogger cabuk sekadar berkongsi pengalaman dan cerita dari sini(jpun). harap2 blogspot ni terus bertahan. kalau hilang habislah memori saya nnti. hihi.. anyway cepatlah dtg Jepun, tiket AA murah je, kalau saya ada lagi boleh jd pemandu pelancong utk Lyd kan! hehe..

    ReplyDelete
  7. Amboiiii... pandainya diaaaaa.... lepas 3, 3 lagi ya? :)

    ReplyDelete
  8. Salam. Sronok baca entry Lyd! Tkasih sbb shsring dgn rakan lain. Dua2 blog yg Lyd sertakn tu mmg HEBAT2. Nk follow gak ler.. ;)

    Oh ye! nnti jgn lupa jengah2 REVIEW MakLady pasal ur entry yer :))

    goodluck !!

    ReplyDelete
  9. Blog Ujie je kenal, nak terjah jugak lah hehe...:)

    ReplyDelete
  10. wah..nice..boleh ar pasni sy try terjah pulak blog dorang...

    ReplyDelete
  11. aku tak reti la join contest ni..tapi nk hadiah jugekk...hahha

    ReplyDelete
  12. assalamualaikum... salam kenal... good luck..

    tq bg tau.. iyerlah kat lappy x blh guna kot tu hihihihihi..

    ReplyDelete
  13. blh terjah blog yg disenarai belakangnya hitam spt diatas.. hehe

    ReplyDelete
  14. hahahhaa..! tergelak..


    3blogger.. tapi tgk link ade 5..

    adeii laaa..

    ReplyDelete
  15. oh...hebat math dia ye...ihiks... ada masa nnt boleh bw ke blog2 yg disenaraikan tuuu

    ReplyDelete
  16. MyLady : Hehehe... Tima kasih follow saya.

    Kesuma Angsana : Suka. Petua kadang2 mudah nak buat tapi tak tau.

    Makwe Kintan : Sowi awk.... Saje je tagged awak.

    Asmara : Hhahaha... jgn le pitam. Yakinlah ini realiti.

    Kak Chik : Taktik je tu. Heheh..

    Elih Japahar : Haaa sila la terjah blog mereka. :)

    whose : boleh silakan.

    YM Bundle : Aku tau ko tak pandai join contest, sbb tu aku tak tag ko. Haha.

    nn lylyn : Terima kasih.

    Lily Mummy Qistina : Thanks.

    Masya : Mekasih.

    kyo : hahahah.. boleh boleh. dialualukan.

    ReplyDelete
  17. ha ah la... jumlah tag tu 5 la... matematik aku sama dgn ko..

    ReplyDelete
  18. Nizam Ariff : Mana ada 5. 3 je.

    Yusuf : Terima kasih.

    ReplyDelete
  19. Good luck ye.. MJ suka gak terjah blog rakan2 blogger dan baca, kalau ikutkan tak tersenarai ha ;)

    ReplyDelete
  20. Akak pun suka baca blog-blog orang Malaysia yang duduk di luar negara. Seronok baca pengalaman dorang :)

    ReplyDelete
  21. moga berjaya...hehehe

    tag yg plg bwh 2... hahahah kelakor... msti sedih cikgu matematik klu tgok...hahahaha

    ReplyDelete
  22. sudah lawat semua yang telah dikongsi! suka! :D
    terima kasih!

    ReplyDelete
  23. betul tu. blog yang kadang2 termiss jengah sebab biasa jengah akak ni baca daripada yg tertinggal. mmg berpinar jugak biji mata kalau entrinya panjang2 tp sebab dah terbiasa dgn blog2 itew, harus la baca kan? hehehe... gud luck ye lyd.

    ReplyDelete
  24. OMG! Blog daku ranking #1! *Fengsan* Okbai nak gi carik barang wat kendurik! Ahaks! (Sebenarnya malu nak cakap maseh hehee...)

    ReplyDelete

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Bolehkah Wanita Hamil Menggunakan Minyak Panas Atau Minyak Angin?

Sejahteralah ke atas kamu.. Pernah sewaktu mengandungkan Luth dulu, aku minta minyak panas di klinik untuk sapu pada pinggang aku yang sakit kerana dah semakin sarat. Semasa aku ingin mengambil minyak tersebut di kaunter ubat, nurse yang bertugas tu pesan kepada aku, pompuan mengandung tak boleh pakai minyak panas terutamanya yang berwarna hijau. Takut nanti anak jadi hijau. Aku tak sure dia cakap betul-betul ke memain. Tapi muka dia serius dan katanya lagi, itu mak dia yang pesan. Aku dah take note la kat situ pasal minyak panas ni. Tapi pasal warna hijau tu, ada kena mengena ke? Heheh. Tak pernah pulak aku jumpa manusia berkulit hijau melainkan Incredible Hulk. Wanita mengandung memang selalu la akan rasa sakit-sakit pinggang, sakit tulang punggung, bisa-bisa kaki, rasa lenguh badan dan rasa tidak selesa pada perut mungkin sebab perut bergas atau kita biasa panggil angin. Itu sebahagian je aku bagi contoh penyakit yang ibu mengandung alami.  Biasanya bila rasa sakit

Pasal Ayam Pun Nak Berkira

Sejahteralah ke atas kamu... Saya ni banyak kerenah. Ada benda-benda yang saya memang sangat berkira padahal benda tu benda remeh je. Contohnya kalau makan ayam goreng di KFC,  saya mesti akan request bahagian ayam ' wing ' dan 'rib ' kat kaunter KFC tu. Sebab part ayam yang saya suka hanya part dada dan ke atas je. Wing tu semua tau la adalah kepak ayam bukan kepak biri-biri . Rib plak saya tau ramai yang tak biasa guna perkataan rusuk tu. Saya ni, kalau dapat bahagian ayam yang saya tak suka, saya boleh badmood 44 hari. Sama jugak kalau makan kat restoren biasa. Kalau mula-mula saya nak makan ayam, tetiba tengok ketul-ketul ayam yang tinggal tu semua part yang daging lembik, saya sanggup tukar makan ikan. Saya tau ramai yang suka part pinggul ayam sebab dagingnya lembut dan rasa ayam lebih terasa kat bahagian situ. Bukan la takleh makan terus. Cuma kurang suka je. Yang penting ayam tetap ayam. Ye tak.  Korang jangan le kata saya berlagak + memilih + cerewet w

Panggilan Manja Geli-geli Sewaktu Bercinta

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini... Pernah bercinta kan? Bleh tanya skit? Kamu panggil pasangan kamu dengan panggilan apa? Nama dia? Atau nick name mcm 'Bunny', 'Cutie', atau 'si comel' atau 'handsome'? Hehehe... Best kan bercinta ni. Sebab boleh tergedik-gedik dan ada orang layan. [Owhh..miang nya statement ku ini....] Ada banyak panggilan-panggilan manja untuk pasangan-pasangan bercinta. Dan semuanya terpulang la kepada tahap gedik dan miang masing-masing kan? Ok, meh la baca apa benda yang aku merepek tentang panggilan-panggilan manja ni; 1. Sayang - Panggilan yang paling tipikal dan paling banyak orang guna utk panggil pasangan mereka. Kadang2 kalo orang melatah pun, panggil kita sayang gak kalo kita dah buat dia terkejut. Kehkeh... Tapi best je kalo org panggil kita sayang. Rasa mcm lembut dan disayangi... Tahap gedik : 80% 2. Ayang - Ni lebih kurang mcm panggilan 'sayang' gak, cuma dlm versi pelat dan lebih manja lagi. Saya