Skip to main content

Taste Saya Begini, Taste Kamu Begitu

Sejahteralah ke atas kamu...

Kalau semua orang dalam dunia ni mempunyai taste atau minat yang sama, bapakkkk le susah. Katakan semua orang minat Brad Pitt. Semua perempuan berebut nak kawen dengan Brad Pitt. Habis, apa akan jadi kepada lelaki-lelaki lain dalam dunia ni? Membujang la semuanya. Pastu pompuan dalam dunia ni plak semuanya membujang sampai tua sebab takde can nak kawen dengan Brad Pitt. Brad Pitt la yang paling untung, bila dia boleh pilih je sesuka hati dia nak sape jadi isteri dia. Sian Keanu Reeves. *Tetiba*. Kalau betul-betul la dunia ini macam tu tak adil la untuk semua orang lain betul tak?



Sebab itu, Allah dah jadikan setiap manusia ni berbeza. Setiap orang ada citarasa sendiri, ada minat sendiri, ada kegemaran sendiri. Kalau kebetulan kita ada persamaan tertentu dengan orang lain, tentu kita ada ketidaksamaan minat dalam perkara tertentu dengan orang yang sama. Apa ayat saya ni? Korang faham tak? Keke. Ok, contohnya mcm ni; kamu dengan kawan baik kamu boleh rapat sebab kamu ada banyak persamaan dengannya. Suka makanan yang sama, suka aktiviti yang sama, suka fesyen yang sama dan sebagainya. Tapi walaupun begitu banyak persamaan dengan kawan baik kamu, pasti ada juga perkara yang tidak sama minat dengan kamu, contohnya minat terhadap lelaki kamu suka Indian look tapi kawan kamu suka Latino look. Atau tentang lagu kegemaran, pelakon kesukaan, mungkin berbeza.

Jadi, tak semestinya apa yang kita suka orang lain akan suka. Tak semestinya makanan yang kita rasa sedap, orang lain rasa sedap. Tak semestinya lelaki yang kita rasa hensem, baik, perfect, orang lain akan rasa lelaki tu hensem baik dan perfect. Faham tak maksud saya? Faham tak? Faham tak? Jadi, kalau kamu rasa apa-apa yang kamu suka itu adalah terbaik, kamu suka sorang-sorang je dah cukup. Tak perlu nak paksa orang suka apa yang kamu suka, atau tak perlu sangka orang lain turut suka apa yang kamu suka.

Comments

  1. sama tapi tak serupa..maknanya memang manusia ni nampak luaran saja sama tapi citarasa masing2 berbeza..fahaman dan pendirian pun berbeza2..dan kita tak boleh letakkan semua orang utk sama berada di tempat kita..

    ReplyDelete
  2. sokong sis diana.. semua orang kena hormat cita rasa orang lain.... jangan lihat cita rasa sendiri je perfect :)

    ReplyDelete
  3. salam;
    dah jelas rambut sama2 hitam tapi hati lain2...tak dikira rambut yang diwarnalah.

    ReplyDelete
  4. setuju tiap orang ada citarasa lain2..even kita dengan pasangan pun lain2 perangai...

    klu semua org sama jek mmg bosan sikit dunia hehehhehe

    ReplyDelete
  5. setuju x 2

    lain orang lain citarasa..

    ooohh..paling nyampah macam kalau pergi kedai, nak carik skincare. automatic orang tu rekmen 'yang ni kakak, boleh untuk whitening'. Haishhh..ingat semua orang di Msia ni nak putihkan kulit kee? Saya hepi dengan kaler kulit saya yang sekarang. Dah lahir kaler ni, nak tukar kaler apa pulak.

    Somi aku pun tak komplen aku hitam. Kalau semua laki suka pompuan kulit putih, sian la orang gelap cam aku ni takkan kawin la..tsk tsk

    ish..patut nak komen pendek aje..ni ter-emo pulakkk..heheee

    ReplyDelete

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Bolehkah Wanita Hamil Menggunakan Minyak Panas Atau Minyak Angin?

Sejahteralah ke atas kamu.. Pernah sewaktu mengandungkan Luth dulu, aku minta minyak panas di klinik untuk sapu pada pinggang aku yang sakit kerana dah semakin sarat. Semasa aku ingin mengambil minyak tersebut di kaunter ubat, nurse yang bertugas tu pesan kepada aku, pompuan mengandung tak boleh pakai minyak panas terutamanya yang berwarna hijau. Takut nanti anak jadi hijau. Aku tak sure dia cakap betul-betul ke memain. Tapi muka dia serius dan katanya lagi, itu mak dia yang pesan. Aku dah take note la kat situ pasal minyak panas ni. Tapi pasal warna hijau tu, ada kena mengena ke? Heheh. Tak pernah pulak aku jumpa manusia berkulit hijau melainkan Incredible Hulk. Wanita mengandung memang selalu la akan rasa sakit-sakit pinggang, sakit tulang punggung, bisa-bisa kaki, rasa lenguh badan dan rasa tidak selesa pada perut mungkin sebab perut bergas atau kita biasa panggil angin. Itu sebahagian je aku bagi contoh penyakit yang ibu mengandung alami.  Biasanya bila rasa sakit

Panduan Memilih Buah Oren - Hanya Untuk Orang-orang Yang Belum Tahu

Sejahteralah ke atas kamu... Jika membeli buah oren sama ada untuk dibuat jus atau untuk dimakan begitu sahaja, pasti akan terasa berangin je seluruh badan apabila buah oren yg dibeli tersebut rasanya masam, betul tak? Ada orang kata oren Sunkist manis[*hanya sekadar memberi satu contoh]. Tapi kenapa kalau kita beli oren Sunkist, tak pernahnya nak manis. Kadang-kadang je manis, dan selalunya bapakkkk le masam. Why? Adakah salah Sunkist? Bagaimana nak tahu buah oren itu manis atau masam sebelum kita membayar harganya dan bawa pulang ke rumah dan makan kemudian terperanjat sampai bersimpul gigi sebab terlampau masam buah oren itu? Sebenarnya kalau nak pilih oren yang manis dan sedap dimakan, bukan dilihat pada jenama buah oren itu. Sunkist itu hanyalah jenama. Tapi yang membezakan tahap kemanisan buah oren adalah JENISnya. Tidak kiralah sama ada jenama buah oren itu Sunkist, Blue Field, King B, King Crown atau Tat Sing [eh, Tat Sing tu jenama selipor Jepun.], yang penting sila pastikan

Tak Sangka Ianya Buatan Malaysia

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini..... Kerajaan asyik kempen suruh kita beli barangan buatan Malaysia. Tapi bukan semua orang kisah. Termasuk la diri saya sendiri. Sebab biasanya kita akan beli je apa-apa yang kita suka, tak kira buatan mana pun. Asalkan cantik @ berguna, dan mampu dibeli. Lagipun, kita sendiri pun kurang tau senarai produk-produk buatan Malaysia kan? Saya sebenarnya sedar tentang betapa pentingnya kita menyokong kempen ni. Memang sangat perlu bagi seluruh rakyat Malaysia untuk membeli barangan buatan tempatan. Supaya dapat mengurangkan pengaliran wang ke luar disamping dapat memperkukuhkan ekonomi negara. Padahalnya, banyak jenama yang kita tak sangka itu adalah produk Malaysia. Mentang-mentang la jenama yang digunakan oleh produk tu macam ala-ala kebaratan dan berkualiti tinggi, sampai kita pun terlupa nak berbangga dengan jenama tu. Ok, kat sini saya senaraikan sebahagian barangan buatan Malaysia. Jenama Malaysia. Jangan salahkan saya kalau kamu tak ca