Skip to main content

Hebat Tak Hebatnya Orang Kita


Sejahteralah ke atas kamu...


Dulu masa kecoh pasal Salleh Gregor Samsa yang maki-maki agama Islam, beratus-ratus orang komen dengan niat untuk membela agama. Itu bagus. Kemudian keluar pulak berita pasal Makcik Hajjah Sitt yang menghina agama Islam dan maki Rasul dan Allah. Apa masalah dia pun tak tau la. Waktu tu pun beratus-ratus komen yang membuat maki balas kepada makcik tu. Itu juga bagus.

Yang terbaru ni keluar plak Tengku Sophia. Camtu la kot nama dia. Saya pun tak berapa nak amik port. Seperti biasa, orang-orang yang rasa tercabar kerana penghinaan itu pun berbalas tweet dengan dia di laman sosial, Twitter . Sama jugak, beratus-ratus komen. Ini menunjukkan betapa ramainya orang yang ingin membela Islam. *Cuma mungkin ada yang orang yang memberi komen dengan cara yang salah, dan menjawab dengan cara tidak berhemah.*. Tapi setidaknya mereka masih ada rasa marah dan sakit hati bila agama dipersendakan. Ada la juga iman mereka. Itu pun bagus.

Dan yang paling terbaru sekarang ni, heboh pasal orang yang kondem KPop kat blog Gigi Rabbit. Ntah la. Saya pun tak pegi lawat blog tu. So, tak baca apa dia kutuk tentang KPop. Dan inilah the best part of this entry. Komen balas terhadap kutukan-kutukan dan membela KPop itu mencecah sampai 2000 dan lebih komen. Perghhhhh..... Pembela nusa bangsa sungguh korang ni. Itu je la tentang hebatnya orang kita. Jadi, pembaca semua... marilah kita menyanyi lagu Oh Mak Siti dalam loghat Negeri Sembilan. 'Oh mak siti, den sayang anak makcik'..

Comments

  1. setakat bg komen bangkang la marah laa tapi no action..sembang je boleh laa.

    ReplyDelete
  2. K-POP yang dibela pula...orang agama lain mempersendakan nabi melalui kartun tak pulak dia orang g maki komen secara berjemaah...budak skang dah sesat lah kot...^__^

    ReplyDelete
  3. alamak ketinggalannya. satu pun tak pernah baca. uhuhu...

    ReplyDelete

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Saya Nak Ubah Penampilan Dan Imej

Hana Tajima Sejahteralah ke atas kamu... *Sedang saya menaip entry yg terdahulu tadi, rupanya ada orang sedang memerhatikan saya atau lebih tepat jika saya katakan yang saya sudah terkantoi... dengan Bos-Yang-Datang-Ofis-Pakai-Kemeja-Dan-Suar-Slack-Bersama-Kasut-ADIDAS-Samba-Dengan-Selamba. Fuhhh...mengah! Mengah! Karbon Dioksida! Karbon Dioksida! *Apa ko ingat ko pokok? Ehehehehe... *Gelak seperti Si Khinz dalam games Angry Birds. Famous jugak fesyen ber-shawl sekarang ni kan?[*nama saintipik dia saya bagi = shol] Kalau tengok kat blog-blog gadis-gadis rumaja, bukan main syok lagi tengok mereka menggayakan shol. Cantik jugak. Belit-belit sana-sini. Malah ada yang rajin siap buat tutorial cara-cara pemakaian shol seperti mereka atau ada juga yang ajar cara nak pakai shol ala-ala Hana Tajima*. Kalau tengok cara mereka pakai, macam senang je. Tapi cuba ko balik umah, buat. Mamfus. Kalau muka panjang dengan dahi yang luas [luas ye, bukan jendul], hidung mancung macam Irma Hasmie dan mata...

Etika Blogging Dan Blogwalking

Sejahteralah ke atas kamu.... Biasanya blogger suka share tips untuk naikkan traffic dan tingkatkan pendapatan melalui iklan tak kira la melalui NUffnang atau AdSense dan sebagainya. Tapi jarang orang nak cerita tentang etika berblog. Etika ni bukanlah peraturan yang WAJIB dilakukan, tapi bak kata orang-orang tua, LEBIH MANIS atau sopan. Etika menulis blog; 1. Jangan copy bulat-bulat apa yang blogger lain tulis pastu ko claim itu hak cipta terpelihara kamu sendiri. Shame on you la Joe. Kalau nak copy paste, sila beritahu daripada sumber mana kamu dapat artikel tu. Peraturan ini tidak kiralah sama ada tuan punya blog tu dah izinkan secara terbuka yang dia tak kisah orang nak copy bulat-bulat atau tuan blog tak izinkan. Copy paste itu adalah sesuatu yang tidak beretika dalam dunia blog. *Rasanya point ini semua dah tau kan? 2. Jangan tulis tentang apa yang kamu tak tau. Yang ni saya rasa saya penah jugak buat kot dulu-dulu. Biasa la. Budak baru belajar blogging. Tapi sekarang saya dah in...

Doktor Lelaki dan Aurat Wanita

Sejahteralah ke atas kamu... Saya kerap terfikir, kenapa..... di negara kita ni, tiada penguatkuasaan untuk menempatkan/melantik hanya doktor wanita sahaja di bahagian O & G [ Obstetrics and gynaecology , surgical specialties dealing with the female reproductive organs]. Maksud saya di sini untuk hospital kerajaan. Sapa yang kurang faham, lebih specific saya bagitau, bahagian bersalin di hospital kerajaan.Di hospital swasta tak payah cerita la kan. Pesakit boleh request doktor wanita atau doktor lelaki masa nak bersalin. Orang yang mampu, boleh request doktor yang mereka mahukan. Tapi bagi yang tidak mampu? Graduan perubatan wanita kan ramai. Kenapa tak tempatkan graduan yang ramai itu di bahagian sakit puan? Adakah sebab wanita kurang mahir dengan reproductive organs kaum mereka sendiri? Atau wanita cepat panik untuk sambut wanita lain bersalin? Okayla... Nampak macam saya ni suka mempertikaikan apa yang sudah ditentukan. Negara kita ni katanya negara Islam. Perkara begi...