Skip to main content

Nasi Ayam Obses

Sejahteralah ke atas kamu...

Ye. Memang saya obses dengan warna pink sampaikan nasi ayam pun nak warnakan pink. Tapi memang betul kata OrgKgBaru, nak masak nasi ayam ni senang je. Kekeke...





Cantik bukan warna nasi ayam warna pink? Hehehe.. Bukan apa, pewarna pink ni dah kebetulan ada, tapi tak pernah pakai. Lagi satu ada pewarna biru. Tapi kang nampak macam nasik kerabu plak. Tapi takpe. Ingat petang ni nak masak nasik lemak, nak letak pewarna biru plak. Bior pengsan laki aku tengok. Hahah.


Resepinya ada juga saya rujuk di web Ini. Dan kebanyakan teori-teorinya saya tanya OrgKgBaru dan juga Wani. Mekasih la yu ollss sebab mengajar akak sudip memasak nasi ayam. Koman spanar betul akak ni... Org lain dah lama belajar buat nasi arab, nasi parsi, nasi turki... akak baru belajar nak buat nasi ayam. Siannnn... Eh, tapi akak pandai buat nasi kucing apa.. hahaha.

Comments

  1. haha..walaupun ko lambat belajar masak nasi ayam tapi kira advance skit la sbb nasi ko warna pink lain dr lain..mm tak sangka aku betul2 ko letak warna pink kat nasi tu..cantik juga ye..aku tgg gmbr nasi lemak biru ko lak lps ni...

    ReplyDelete
  2. wow..! pink lady lagi gitu...padan sesangat dgn ayam kt seblah tu..kilat2, memancor2 silau dibuatnye...
    esok nk tengok nasik lemak biru pulak..masak jgn x masak....

    ReplyDelete
  3. ha.ha..hebat ko aku pun pertama kali tgk nasi ayam warna pink, cpt lid nasi lemak warna biro pulok, habis tu nasi krabut kito try warna hijau la, coklat ke..

    ReplyDelete
  4. Eda : Baru aku ingat suami aku cakap apa pasal nasik kaler pink tu. Dia kata nasik tu sungguh ke'perempuan'an.

    Ucu : Flash je lebih tu.. Memancor tu pon sbb letak madu.

    Nuyin : Nasik kerabu kena tukar jadik kaler merah la. Tapi nasik kerabu kaler purple. Heheh.. Biru yg aku nak guna utk nasik lemak ni biru muda. Hehehe...

    ReplyDelete
  5. Salam..tak kisah la warna apa sayang..yang penting ianya amat sedap sekali,sampaikan baby makan semua sekali nasi tu tanpa tinggalkan kat sayang kan kekekeh lain kali masak plak nasi lemak color pelangi baru best..time tu dgn pinggan2 baby kunyah sekali huhuhu sayang mmg terBAIK lah!!!

    ReplyDelete
  6. Nasik lemak yg syg masak semalam nasik lemak susu. Tapi baby makan beriya je syg tgk wp masa tu syg tgh tido, tp dpt detect gak baby makan beriya. Hahaha...

    ReplyDelete
  7. Waaaaa
    same lah kita, si obses pink!
    Klu dapat nasik ni, mesti syg nak makan sbb cantik sgt. Mau di-framekan letak dlm rak. hahaha :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Saya Nak Ubah Penampilan Dan Imej

Hana Tajima Sejahteralah ke atas kamu... *Sedang saya menaip entry yg terdahulu tadi, rupanya ada orang sedang memerhatikan saya atau lebih tepat jika saya katakan yang saya sudah terkantoi... dengan Bos-Yang-Datang-Ofis-Pakai-Kemeja-Dan-Suar-Slack-Bersama-Kasut-ADIDAS-Samba-Dengan-Selamba. Fuhhh...mengah! Mengah! Karbon Dioksida! Karbon Dioksida! *Apa ko ingat ko pokok? Ehehehehe... *Gelak seperti Si Khinz dalam games Angry Birds. Famous jugak fesyen ber-shawl sekarang ni kan?[*nama saintipik dia saya bagi = shol] Kalau tengok kat blog-blog gadis-gadis rumaja, bukan main syok lagi tengok mereka menggayakan shol. Cantik jugak. Belit-belit sana-sini. Malah ada yang rajin siap buat tutorial cara-cara pemakaian shol seperti mereka atau ada juga yang ajar cara nak pakai shol ala-ala Hana Tajima*. Kalau tengok cara mereka pakai, macam senang je. Tapi cuba ko balik umah, buat. Mamfus. Kalau muka panjang dengan dahi yang luas [luas ye, bukan jendul], hidung mancung macam Irma Hasmie dan mata...

Etika Blogging Dan Blogwalking

Sejahteralah ke atas kamu.... Biasanya blogger suka share tips untuk naikkan traffic dan tingkatkan pendapatan melalui iklan tak kira la melalui NUffnang atau AdSense dan sebagainya. Tapi jarang orang nak cerita tentang etika berblog. Etika ni bukanlah peraturan yang WAJIB dilakukan, tapi bak kata orang-orang tua, LEBIH MANIS atau sopan. Etika menulis blog; 1. Jangan copy bulat-bulat apa yang blogger lain tulis pastu ko claim itu hak cipta terpelihara kamu sendiri. Shame on you la Joe. Kalau nak copy paste, sila beritahu daripada sumber mana kamu dapat artikel tu. Peraturan ini tidak kiralah sama ada tuan punya blog tu dah izinkan secara terbuka yang dia tak kisah orang nak copy bulat-bulat atau tuan blog tak izinkan. Copy paste itu adalah sesuatu yang tidak beretika dalam dunia blog. *Rasanya point ini semua dah tau kan? 2. Jangan tulis tentang apa yang kamu tak tau. Yang ni saya rasa saya penah jugak buat kot dulu-dulu. Biasa la. Budak baru belajar blogging. Tapi sekarang saya dah in...

Doktor Lelaki dan Aurat Wanita

Sejahteralah ke atas kamu... Saya kerap terfikir, kenapa..... di negara kita ni, tiada penguatkuasaan untuk menempatkan/melantik hanya doktor wanita sahaja di bahagian O & G [ Obstetrics and gynaecology , surgical specialties dealing with the female reproductive organs]. Maksud saya di sini untuk hospital kerajaan. Sapa yang kurang faham, lebih specific saya bagitau, bahagian bersalin di hospital kerajaan.Di hospital swasta tak payah cerita la kan. Pesakit boleh request doktor wanita atau doktor lelaki masa nak bersalin. Orang yang mampu, boleh request doktor yang mereka mahukan. Tapi bagi yang tidak mampu? Graduan perubatan wanita kan ramai. Kenapa tak tempatkan graduan yang ramai itu di bahagian sakit puan? Adakah sebab wanita kurang mahir dengan reproductive organs kaum mereka sendiri? Atau wanita cepat panik untuk sambut wanita lain bersalin? Okayla... Nampak macam saya ni suka mempertikaikan apa yang sudah ditentukan. Negara kita ni katanya negara Islam. Perkara begi...