Skip to main content

Microwave

Sejahteralah ke atas kamu...

Hari Rabu lepas, saya survey harga microwave di Carrefour, MidValley. "Amboi... tak menahan... beli barang letrik kat Carrefour", kata adik iparku, Ina. "Hey Ina.. Jgn melawan.. Awak tau tak akak ni sape? Akak ni, kakak ipar awak tau tak??!!!.. ". Mesti Ina rasa mcm nak sepak je punggung aku sedas.

Harga microwave yang harganya dalam lingkungan RM200 dan ke bawah ialah... Samsung, capacity 20Liter, 800watt = RM199.00. Kemudian, satu lagi microwave Elba, capacity 17Liter, 1200watt juga berharga RM199.00.

Ye saya tau microwave tak bagus digunakan untuk memasak. Tapi saya bukan nak gunakan untuk memasak. Saya nak panaskan makanan saje. Kan bulan Ramadhan dah semakin hampir sehingga bleh terbau-bau air tebu dan murtabak ayam di bazar Ramadhan. Di kala bujang dulu, saya bukan makan beriya pun untuk bersahur. Hanya bangun, minum air kosong then tidur balik[uih...buruk jugak perangai aku ni rupanya.. baru ku sedar.. .. org lain, lepas sahur dah tak tido.. terus je berjaga sampai pegi ofis]. Saya bangun itu pun hanya untuk mengambil pahala sahur. Tapi bulan puasa tahun ini, tak boleh la saya nak buat perangai beruang koala tu lagi, sebab saya kena fikirkan suami jugek. Saya dah tak boleh nak layan kepala sendiri je. Kena la layan kepala suami juga. Kepala mana? Semua kepala yang ada. Hahaha. Jadi, saya perlulah sediakan makanan bersahur untuk En Stormpong.

Berbalik semula kepada microwave tadi.. [saya ni selalu nak pegi Johor, melencong sampai ke Singapore. Banyak sangat meleret.]. Owh... Microwave ini kawan saya bagi duit suruh beli. So, hari Jumaat beliau beri duit, saya nak pegi beli bersama En Stormpong. Tapi nak tunggu waktu beliau free itu agak mencabar keremajaanku... [remaja la sungguh.]. Beliau biasanya sibuk. Sabtu lepas, saya ikut family En Stormpong pergi melawat saudara beliau di Karak. Sampai KL semula jam 4 ptg, lepak umah Ina sampai Maghrib then kami bercadang nak pegi Carrefour, Midvalley pada malam itu. Tapi En Stormpong beri cadangan supaya kami pergi ke Carrefour yang lebih dekat dgn rumah Ina iaitu Carrefour Alamanda. Saya ok je la... pastu, kat Alamanda.. Saya cari punya cari punya cari punya cari punya cari punya cari punya cari *dush! cukup lah tu bingai!*, rupanya dah kehabisan stok microwave yang saya cari tu. Kat Alamanda tu punya la ramai manusia. Ntah apa je yg mereka cari. Crowded giler vavi. Last-last kami hanya beli syampu Rejoice dan syampu Clear je. Punya la amik troli besar, akhirnya nak letak syampu je semata-mata. Macam harem. So, tak dpt le nak beli microwave pojaan hatiku itu.

En Stormpong ajak pegi juga Carrefour MidValley untuk beli microwave tu. Tapi hari Ahad le. Itu pun malam. Sebab siang Ahad itu, beliau pegi Slim River balik hari dan saya plak pegi rumah kakak saya di Taman Melawati, ada keja skit. Lepas solat Maghrib, baru le kami gerak dari rumah untuk ke Midvalley. Sampai je MidValley, terus je meluru ke Carrefour. Punye la takutnya microwave tu habis stok. Ngeh..ngeh.. gejolohhhhm ohoiiii...

Pastu nasib baik la... Ada banyak lagi microwave Samsung tu. Ada lagi 20 kotak rasanya. Macamana la kat Alamanda bleh habis. Ish..ish..ish... Dan yang paling cool... Microwave Elba tu turun harga menjadi RM169.00 saje. So, saya beli yang Elba itu la. Yehooooo!!! Bangga rasanya dapat beli microwave. Perasaannya sama seperti berjaya menjahit apron berwarna biru corak kotak-kotak semasa di tingkatan 1 untuk matapelajaran Kemahiran Hidup. Lepas beli microwave kat Carrefour, kami hantar barang ke kereta dan meluru plak pegi Jusco sebab nak beli kitchen cabinet. Waktu tu dah 10.00 pm. Pastu, kitchen cabinet tu pun dah habis stok macam cipan. Asyik habis stok je kejanya engkorang ni ek? Ni, nak berniaga tanak berniaga ni? Kalau tanak berniaga tutup kedai la woi!!!! Eceh, emosi tak tentu hala plak tak memasal. En Stormpong kata, nak pegi cari kitchen cabinet yang senonoh sikit kat Ikea Jumaat ni. Tapi tak tau le beliau tu. Hehehe. Biasanya beliau bz. Tapi saya berharap agar beliau tak bz la kan? Oopps... Tapi... saya ada kelas mengaji malam Jumaat tu. Aiseh. Kena tukar plan la nampaknya.

Dah tu, kat Jusco plak sibuk bagi announcement yang dia nak tutup dalam masa beberapa minit lagi, dan Jusco akan dibuka seperti biasa pada hari esok [aku tau la Jusco akan buka lagi esok... Masalahnya aku takde masa nak pegi dengan suami haku.]. Punya la nak juga beli, saya hanya sempat beli spice rack dengan dulang je 1. Itu pun akak kaunter tu mcm dah cakap dalam hati, "budak 2 ekor ni bila la nak berambus. Dah-dah la tu woiii.. aku nak tutup kaunter plak ni...". ~Pandai tak saya baca hati orang? Hahahha... hancho la kalau salah. Uncle Guard pun dah tutup roller shutter kat pintu masuk dan kat escalator. Saya dgn En Stormpong menggelatat lari nak kuar... Hehehe.. Punyer la eksaited nak beli barang-barang rumah. Penyudahnya... Sampai umah, En Stormpong demam.. Huuu..huuu... sian suami saya... Ikut hati nak EL je hari ni. Tapi oleh sebab saya ni seorang pekerja yang berdedikasi walaupun selalunya malas, so tak mau biasakan diri untuk EL jika tiada hal yang betul-betul emergency. Lagipun, memang saya tak biasa pun EL. Kecuali kalau Kenary buat perangai, atau saya demam dan tak larat nak pegi klinik.

Okey.. So, itu je la citer tentang 'Membeli Microwave Di Carrefour Midvalley'. Sapa yang nak beli, bleh pegi beli kat situ. Ada banyak lagi. Daaahhhh...

Comments

Popular posts from this blog

Bolehkah Wanita Hamil Menggunakan Minyak Panas Atau Minyak Angin?

Sejahteralah ke atas kamu.. Pernah sewaktu mengandungkan Luth dulu, aku minta minyak panas di klinik untuk sapu pada pinggang aku yang sakit kerana dah semakin sarat. Semasa aku ingin mengambil minyak tersebut di kaunter ubat, nurse yang bertugas tu pesan kepada aku, pompuan mengandung tak boleh pakai minyak panas terutamanya yang berwarna hijau. Takut nanti anak jadi hijau. Aku tak sure dia cakap betul-betul ke memain. Tapi muka dia serius dan katanya lagi, itu mak dia yang pesan. Aku dah take note la kat situ pasal minyak panas ni. Tapi pasal warna hijau tu, ada kena mengena ke? Heheh. Tak pernah pulak aku jumpa manusia berkulit hijau melainkan Incredible Hulk. Wanita mengandung memang selalu la akan rasa sakit-sakit pinggang, sakit tulang punggung, bisa-bisa kaki, rasa lenguh badan dan rasa tidak selesa pada perut mungkin sebab perut bergas atau kita biasa panggil angin. Itu sebahagian je aku bagi contoh penyakit yang ibu mengandung alami.  Biasanya bila rasa sakit

Pasal Ayam Pun Nak Berkira

Sejahteralah ke atas kamu... Saya ni banyak kerenah. Ada benda-benda yang saya memang sangat berkira padahal benda tu benda remeh je. Contohnya kalau makan ayam goreng di KFC,  saya mesti akan request bahagian ayam ' wing ' dan 'rib ' kat kaunter KFC tu. Sebab part ayam yang saya suka hanya part dada dan ke atas je. Wing tu semua tau la adalah kepak ayam bukan kepak biri-biri . Rib plak saya tau ramai yang tak biasa guna perkataan rusuk tu. Saya ni, kalau dapat bahagian ayam yang saya tak suka, saya boleh badmood 44 hari. Sama jugak kalau makan kat restoren biasa. Kalau mula-mula saya nak makan ayam, tetiba tengok ketul-ketul ayam yang tinggal tu semua part yang daging lembik, saya sanggup tukar makan ikan. Saya tau ramai yang suka part pinggul ayam sebab dagingnya lembut dan rasa ayam lebih terasa kat bahagian situ. Bukan la takleh makan terus. Cuma kurang suka je. Yang penting ayam tetap ayam. Ye tak.  Korang jangan le kata saya berlagak + memilih + cerewet w

Panggilan Manja Geli-geli Sewaktu Bercinta

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini... Pernah bercinta kan? Bleh tanya skit? Kamu panggil pasangan kamu dengan panggilan apa? Nama dia? Atau nick name mcm 'Bunny', 'Cutie', atau 'si comel' atau 'handsome'? Hehehe... Best kan bercinta ni. Sebab boleh tergedik-gedik dan ada orang layan. [Owhh..miang nya statement ku ini....] Ada banyak panggilan-panggilan manja untuk pasangan-pasangan bercinta. Dan semuanya terpulang la kepada tahap gedik dan miang masing-masing kan? Ok, meh la baca apa benda yang aku merepek tentang panggilan-panggilan manja ni; 1. Sayang - Panggilan yang paling tipikal dan paling banyak orang guna utk panggil pasangan mereka. Kadang2 kalo orang melatah pun, panggil kita sayang gak kalo kita dah buat dia terkejut. Kehkeh... Tapi best je kalo org panggil kita sayang. Rasa mcm lembut dan disayangi... Tahap gedik : 80% 2. Ayang - Ni lebih kurang mcm panggilan 'sayang' gak, cuma dlm versi pelat dan lebih manja lagi. Saya