Skip to main content

Bunga Telur Lagi

Sejahteralah ke atas kamu..

Daun-daun hijau bersinar ini untuk saya cantumkan dengan bunga telur. Asalnya semasa beli, daun-daun tu melekat kat batang tu banyak-banyak.



Jadi, terpaksa saya cabut satu demi satu untuk dapat setiap helai daun. Sambil mencabut daun-daun ni malam semalam, saya tgk TV. Tp tak tgk rancangan apa pun. Sebab takde rancangan yg best pun. Kalo ada rancangan yg bermanfaat pun kat National Geography, tp kalo nak tgk, kena fokus plak dah tu nnt tak jadi le keja saya. So, saya tune to channel 180. Irama Malaysia. Channel ni hanya play video-video music lagu tempatan. Channnel 705 plak video music international je yg banyak, tp sekali sekala bleh layan jgk la kalo saya malas nak pandang TV, hanya setakat nak dengar dan jeling sikit-sikit je TV tu.



Pastu, ada rancangan ulangan utk siaran radio pagi saluran Aktif FM kat channel 180 tu. Ntah sape ntah mereka interview, kumpulan Indie yang bernama Couple. Tapi itu tak penting pun. Yang penting nya... kalo kamu perasan dlm gambar ni... Hehehe... Tulisan pada bahagian atas monitor flat screen tu... Kekekekeke.... Tidak ku sangka. Tulisan tu ditulis menggunakan liquid paper ke? Ada lagi ke style tagging inventory mcm tu? Hahaha.. Very the cute la Kerajaan Malaysia ni. Dah le kuar TV plak tu. Hebat-hebat.

Comments

  1. Salam sis, cari idea kat sini buat bunga telur..follow u also..mai la visit page sy.

    ReplyDelete

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Saya Nak Ubah Penampilan Dan Imej

Hana Tajima Sejahteralah ke atas kamu... *Sedang saya menaip entry yg terdahulu tadi, rupanya ada orang sedang memerhatikan saya atau lebih tepat jika saya katakan yang saya sudah terkantoi... dengan Bos-Yang-Datang-Ofis-Pakai-Kemeja-Dan-Suar-Slack-Bersama-Kasut-ADIDAS-Samba-Dengan-Selamba. Fuhhh...mengah! Mengah! Karbon Dioksida! Karbon Dioksida! *Apa ko ingat ko pokok? Ehehehehe... *Gelak seperti Si Khinz dalam games Angry Birds. Famous jugak fesyen ber-shawl sekarang ni kan?[*nama saintipik dia saya bagi = shol] Kalau tengok kat blog-blog gadis-gadis rumaja, bukan main syok lagi tengok mereka menggayakan shol. Cantik jugak. Belit-belit sana-sini. Malah ada yang rajin siap buat tutorial cara-cara pemakaian shol seperti mereka atau ada juga yang ajar cara nak pakai shol ala-ala Hana Tajima*. Kalau tengok cara mereka pakai, macam senang je. Tapi cuba ko balik umah, buat. Mamfus. Kalau muka panjang dengan dahi yang luas [luas ye, bukan jendul], hidung mancung macam Irma Hasmie dan mata...

Etika Blogging Dan Blogwalking

Sejahteralah ke atas kamu.... Biasanya blogger suka share tips untuk naikkan traffic dan tingkatkan pendapatan melalui iklan tak kira la melalui NUffnang atau AdSense dan sebagainya. Tapi jarang orang nak cerita tentang etika berblog. Etika ni bukanlah peraturan yang WAJIB dilakukan, tapi bak kata orang-orang tua, LEBIH MANIS atau sopan. Etika menulis blog; 1. Jangan copy bulat-bulat apa yang blogger lain tulis pastu ko claim itu hak cipta terpelihara kamu sendiri. Shame on you la Joe. Kalau nak copy paste, sila beritahu daripada sumber mana kamu dapat artikel tu. Peraturan ini tidak kiralah sama ada tuan punya blog tu dah izinkan secara terbuka yang dia tak kisah orang nak copy bulat-bulat atau tuan blog tak izinkan. Copy paste itu adalah sesuatu yang tidak beretika dalam dunia blog. *Rasanya point ini semua dah tau kan? 2. Jangan tulis tentang apa yang kamu tak tau. Yang ni saya rasa saya penah jugak buat kot dulu-dulu. Biasa la. Budak baru belajar blogging. Tapi sekarang saya dah in...

Doktor Lelaki dan Aurat Wanita

Sejahteralah ke atas kamu... Saya kerap terfikir, kenapa..... di negara kita ni, tiada penguatkuasaan untuk menempatkan/melantik hanya doktor wanita sahaja di bahagian O & G [ Obstetrics and gynaecology , surgical specialties dealing with the female reproductive organs]. Maksud saya di sini untuk hospital kerajaan. Sapa yang kurang faham, lebih specific saya bagitau, bahagian bersalin di hospital kerajaan.Di hospital swasta tak payah cerita la kan. Pesakit boleh request doktor wanita atau doktor lelaki masa nak bersalin. Orang yang mampu, boleh request doktor yang mereka mahukan. Tapi bagi yang tidak mampu? Graduan perubatan wanita kan ramai. Kenapa tak tempatkan graduan yang ramai itu di bahagian sakit puan? Adakah sebab wanita kurang mahir dengan reproductive organs kaum mereka sendiri? Atau wanita cepat panik untuk sambut wanita lain bersalin? Okayla... Nampak macam saya ni suka mempertikaikan apa yang sudah ditentukan. Negara kita ni katanya negara Islam. Perkara begi...