Skip to main content

Marah Nampaknya Sedara? Nyaris Mengamuk Dan Masuk Paper

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini...

Tadi, semasa saya driving utk ke ofis, baru je saya keluar dari simpang umah saya, ada satu Konda Siti warna hitam, memandu laju dan memotong kereta saya dan 2 lagi kereta lain di hadapan. Saya relax je sebab itu hanya perkara biasa. Pagi-pagi ni, kita pun faham la. Kot-kot ofis dia jauh, dan sudah terlewat. Jadi, saya drive macam biasa, macam kura-kura pulang petang [wp sebenarnya pagi].

Tiba di kawasan 'perindustrian makanan' kat Pantai Dalam, saya dengar bunyi horn kat depan, pastu saya nampak ada satu keta Sang Wira yang berenti tengah-tengah jalan, i mean betul2 tengah jalan yang saya sendiri pun tak paham apa motif pemandu dia buat mcm tu[ada la tu kot hal yang saya tak tau]. Dan Konda Siti yang potong saya masa mula2 tadi tgh potong Sang Wira tu. Tapi saya tak tau siapa yg bunyikan horn. Maybe Konda Siti la kot. Sebab driver Sang Wira tu saya nampak baru je masuk kereta dari seberang jalan. Ntah apa benda la yang dia buat kat seberang jalan tu. Dah la parked keta tengah2 alam. Ok... Setel sampai situ.....

Saya teruskan pemanduan saya. Sampai kat susur keluar ke NPE, tetiba Sang Wira tu saya nampak meluru laju, potong semua keta yg ada kat depan saya jugak. Dalam hati saya terdetik.... "Ooo... dia ni mesti ada kecemasan kot." Sebab nampak ada pompuan bertudung dlm Sang Wira tu, maybe isteri dia. Agaknya wife dia nak bersalin kot, tu yg bawak laju semacam. Tetiba bila keta tu dah sampai kat hujung jalan tu, dia berenti dan masa tu saya perasan Konda Siti tu masih lagi di hujung jalan tersebut. *Dah confirm la depan Angkasapuri tu jammed sedara.. Laju mana sgt ko bleh pegi kalo ye pun kan?

Pastu, rupa2nya Sang Wira ni kejar Konda Siti tu. Saya dah berdebar dah. Jgn la sampai ada pergaduhan yang membawa kematian plak pagi-pagi ni. Kang tak pasal-pasal saya kena jadi saksi kat Balai Polis. Masa saya lalu melepasi Sang Wira yang di parked kat hujung jalan tu, saya nampak dalam tu, memang ada sorang pompuan bertudung... DAN sorang anak kecil atas dukung pompuan tu. Anak Sang Wira kot. Then masa saya melepasi Konda Siti tu, saya nampak la dirver Sang Wira tu tgh pegang steering lock then tengah marah kat driver Konda Siti, padahal Konda Siti tu tak turunkan pun tingkap cermin dia. Hehehe... memang bijak. Saya yg memang alergik skit dgn air-cond di waktu pagi ni, terus naikkan cermin tingkap saya jugak. Buatnya Sang Wira tu mengamuk then dia pukul je sesape yang lalu kat situ, naya je... huhu... takottt..... Last skali sebab trafik pun dan mula bergerak, Konda Siti tu dah dpt bergerak, so, tinggal je Sang Wira tu dgn marah dia terkulat-kulat tgh2 jalan tu. [Nampaknya hobi dia memang suka dok tgh jalan].

Ok.... Dah habis citer tentang kronologi kejadian 'nyaris mengamuk dan masuk surat khabar' tu, biar saya plak komen pasal kejadian tu....

Cepatnya manusia ni marah. Seolah-olahnya, orang lain langsung takleh buat salah dengan mereka. Sang Wira tu, yang paling saya kesal sekali... Dia ada anak kecil. Pastu mengamuk depan anak... Tak kesian ke kat anak? Isteri dia tu, saya pasti, mesti malu dgn tindakan Sang Wira tu. Tapi tak tau la kot-kot dia yang bagi moral support kat suami dia untuk pegi mengamuk.

Kadang-kadang, mungkin kita sendiri berada di pihak yang benar, dan ada orang buat salah dengan kita. Tapi layakkah kesalahan itu diselesaikan dengan pergaduhan pukul memukul? Dalm kes yang saya ceritakan kat atas tu, padahalnya kalau Sang Wira tu, let go je kejadian tu, hal tu akan habis kat situ je.

Aih..dah la... Si Cheetah ni sibuk plak ajak aku pegi training. So, buat le kesimpulan sendiri yer... Babai... Lalalalala * kalo ada typo sorry ye.. tak sempat nak baca balik.

Comments

Popular posts from this blog

Bolehkah Wanita Hamil Menggunakan Minyak Panas Atau Minyak Angin?

Sejahteralah ke atas kamu.. Pernah sewaktu mengandungkan Luth dulu, aku minta minyak panas di klinik untuk sapu pada pinggang aku yang sakit kerana dah semakin sarat. Semasa aku ingin mengambil minyak tersebut di kaunter ubat, nurse yang bertugas tu pesan kepada aku, pompuan mengandung tak boleh pakai minyak panas terutamanya yang berwarna hijau. Takut nanti anak jadi hijau. Aku tak sure dia cakap betul-betul ke memain. Tapi muka dia serius dan katanya lagi, itu mak dia yang pesan. Aku dah take note la kat situ pasal minyak panas ni. Tapi pasal warna hijau tu, ada kena mengena ke? Heheh. Tak pernah pulak aku jumpa manusia berkulit hijau melainkan Incredible Hulk. Wanita mengandung memang selalu la akan rasa sakit-sakit pinggang, sakit tulang punggung, bisa-bisa kaki, rasa lenguh badan dan rasa tidak selesa pada perut mungkin sebab perut bergas atau kita biasa panggil angin. Itu sebahagian je aku bagi contoh penyakit yang ibu mengandung alami.  Biasanya bila rasa sakit

Pasal Ayam Pun Nak Berkira

Sejahteralah ke atas kamu... Saya ni banyak kerenah. Ada benda-benda yang saya memang sangat berkira padahal benda tu benda remeh je. Contohnya kalau makan ayam goreng di KFC,  saya mesti akan request bahagian ayam ' wing ' dan 'rib ' kat kaunter KFC tu. Sebab part ayam yang saya suka hanya part dada dan ke atas je. Wing tu semua tau la adalah kepak ayam bukan kepak biri-biri . Rib plak saya tau ramai yang tak biasa guna perkataan rusuk tu. Saya ni, kalau dapat bahagian ayam yang saya tak suka, saya boleh badmood 44 hari. Sama jugak kalau makan kat restoren biasa. Kalau mula-mula saya nak makan ayam, tetiba tengok ketul-ketul ayam yang tinggal tu semua part yang daging lembik, saya sanggup tukar makan ikan. Saya tau ramai yang suka part pinggul ayam sebab dagingnya lembut dan rasa ayam lebih terasa kat bahagian situ. Bukan la takleh makan terus. Cuma kurang suka je. Yang penting ayam tetap ayam. Ye tak.  Korang jangan le kata saya berlagak + memilih + cerewet w

Panggilan Manja Geli-geli Sewaktu Bercinta

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini... Pernah bercinta kan? Bleh tanya skit? Kamu panggil pasangan kamu dengan panggilan apa? Nama dia? Atau nick name mcm 'Bunny', 'Cutie', atau 'si comel' atau 'handsome'? Hehehe... Best kan bercinta ni. Sebab boleh tergedik-gedik dan ada orang layan. [Owhh..miang nya statement ku ini....] Ada banyak panggilan-panggilan manja untuk pasangan-pasangan bercinta. Dan semuanya terpulang la kepada tahap gedik dan miang masing-masing kan? Ok, meh la baca apa benda yang aku merepek tentang panggilan-panggilan manja ni; 1. Sayang - Panggilan yang paling tipikal dan paling banyak orang guna utk panggil pasangan mereka. Kadang2 kalo orang melatah pun, panggil kita sayang gak kalo kita dah buat dia terkejut. Kehkeh... Tapi best je kalo org panggil kita sayang. Rasa mcm lembut dan disayangi... Tahap gedik : 80% 2. Ayang - Ni lebih kurang mcm panggilan 'sayang' gak, cuma dlm versi pelat dan lebih manja lagi. Saya