Skip to main content

Yey! Raya Datang Lagi...

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini.....

Raya tahun ni, saya tak beri duit raya pun kepada anak-anak buah saya. Sama mcm tahun-tahun lepas juga. Kehkehkeh. Pokai betul le mak sedara dierang ni. Walaupun segan gila, tapi bila anak-anak buah minta duit raya, saya boleh je maintain buat muka tak bersalah. Nak bagi duit raya kat anak buah seramai 31 org, yang terdiri daripada berbagai-bagai peringkat umur... erm.. agak memeningkan. Kalo boleh nak beri duit raya kat semua anak buah. Nak beri banyak tak mampu, tapi kalo nak bagi RM5, takkan anak buah yang umur 23 tahun yang masih belajar pun nak bagi amaun yang sama?? Kalo bagi kat yang kecil je, dan yang besar tak dapat, nanti ada yang kata tak adil. Last-last, baik takyah bagi semua la. Hehehehe.... ~ Alasan

Saja nak share gambar-gambar raya yang tak seberapa ni....



Walaupun saya tak bagi duit raya, tapi saya berjaya mengalih fokus mereka untuk melepak di bilik saya sambil main game Plants VS Zombies... Hahaha. [Ily, Marwan, Ilham]



Sempat plak saya promote baju kurung modern yang saya jual kat kakak ipar saya di internet. Nampaknya beliau hampir nak termakan dengan hasutan saya....


Mak, Ummar, Ammar.




Takder motif [permandangan dari tingkap bilik saya. Sungguh 'Green green grass by a river' kan?

Ni aje la gambar-gambar semasa hari raya pertama yg saya sudi nak share dengan kamu. Ramai lagi yang belum balik masa ni. Ada 4 family lagi yang tak ada. Tunggu cerita bagi raya kedua plak ye. Dahhhhhh....

Comments

Popular posts from this blog

Saya Nak Ubah Penampilan Dan Imej

Hana Tajima Sejahteralah ke atas kamu... *Sedang saya menaip entry yg terdahulu tadi, rupanya ada orang sedang memerhatikan saya atau lebih tepat jika saya katakan yang saya sudah terkantoi... dengan Bos-Yang-Datang-Ofis-Pakai-Kemeja-Dan-Suar-Slack-Bersama-Kasut-ADIDAS-Samba-Dengan-Selamba. Fuhhh...mengah! Mengah! Karbon Dioksida! Karbon Dioksida! *Apa ko ingat ko pokok? Ehehehehe... *Gelak seperti Si Khinz dalam games Angry Birds. Famous jugak fesyen ber-shawl sekarang ni kan?[*nama saintipik dia saya bagi = shol] Kalau tengok kat blog-blog gadis-gadis rumaja, bukan main syok lagi tengok mereka menggayakan shol. Cantik jugak. Belit-belit sana-sini. Malah ada yang rajin siap buat tutorial cara-cara pemakaian shol seperti mereka atau ada juga yang ajar cara nak pakai shol ala-ala Hana Tajima*. Kalau tengok cara mereka pakai, macam senang je. Tapi cuba ko balik umah, buat. Mamfus. Kalau muka panjang dengan dahi yang luas [luas ye, bukan jendul], hidung mancung macam Irma Hasmie dan mata...

Etika Blogging Dan Blogwalking

Sejahteralah ke atas kamu.... Biasanya blogger suka share tips untuk naikkan traffic dan tingkatkan pendapatan melalui iklan tak kira la melalui NUffnang atau AdSense dan sebagainya. Tapi jarang orang nak cerita tentang etika berblog. Etika ni bukanlah peraturan yang WAJIB dilakukan, tapi bak kata orang-orang tua, LEBIH MANIS atau sopan. Etika menulis blog; 1. Jangan copy bulat-bulat apa yang blogger lain tulis pastu ko claim itu hak cipta terpelihara kamu sendiri. Shame on you la Joe. Kalau nak copy paste, sila beritahu daripada sumber mana kamu dapat artikel tu. Peraturan ini tidak kiralah sama ada tuan punya blog tu dah izinkan secara terbuka yang dia tak kisah orang nak copy bulat-bulat atau tuan blog tak izinkan. Copy paste itu adalah sesuatu yang tidak beretika dalam dunia blog. *Rasanya point ini semua dah tau kan? 2. Jangan tulis tentang apa yang kamu tak tau. Yang ni saya rasa saya penah jugak buat kot dulu-dulu. Biasa la. Budak baru belajar blogging. Tapi sekarang saya dah in...

Doktor Lelaki dan Aurat Wanita

Sejahteralah ke atas kamu... Saya kerap terfikir, kenapa..... di negara kita ni, tiada penguatkuasaan untuk menempatkan/melantik hanya doktor wanita sahaja di bahagian O & G [ Obstetrics and gynaecology , surgical specialties dealing with the female reproductive organs]. Maksud saya di sini untuk hospital kerajaan. Sapa yang kurang faham, lebih specific saya bagitau, bahagian bersalin di hospital kerajaan.Di hospital swasta tak payah cerita la kan. Pesakit boleh request doktor wanita atau doktor lelaki masa nak bersalin. Orang yang mampu, boleh request doktor yang mereka mahukan. Tapi bagi yang tidak mampu? Graduan perubatan wanita kan ramai. Kenapa tak tempatkan graduan yang ramai itu di bahagian sakit puan? Adakah sebab wanita kurang mahir dengan reproductive organs kaum mereka sendiri? Atau wanita cepat panik untuk sambut wanita lain bersalin? Okayla... Nampak macam saya ni suka mempertikaikan apa yang sudah ditentukan. Negara kita ni katanya negara Islam. Perkara begi...