Skip to main content

World Cup 2010 Closing : Cawan Dunia 2010 Menutup

Sejahteralah ke atas kamu yg membaca blog ini....

Saya sedang menonton Acara Penutup Piala Dunia 2010. Cool gak la visuals dan formations yg tuan rumah/tuan punyer padang yg menganjurkan WC2010 ni. Dan yang paling penting, mestilah Shakira. Agak ternganga jugaklah biler tgk Shakira ber 'belly dancing'. Costume beliau malam ni pon, sungguh cantik. Nampak perut. Kalo saya pakai mcm tu, mesti saya pon secantik beliau... [Waaaaaaaaahhh... Mcm syaiton je nak perasan mcm tu. Hahaha. Jgn marah yer. Gurau jek.]

FIFA WC2010, yg paling saya suka ialah bertemakan haiwan. Saya ni kan pencinta haiwan. Apa2 yg berkaitan dgn haiwan, tak kira la, rimau ke, singa ke, lipan ke, gajoh ke ,semua saya suka [eh, td gajah dlm acara penutup tu, mcm pakai baju kaler putih/kuning je. Kuang hajau buat gajah mcm tu. Naya ke gajah tu. Haihh...]. Dan unsur-unsur Africa sungguh eksotik. Caya lah Afrika! Tema yg menarik.

2.18am - Piala Dunia yg direbut, yang diperbuat daripada emas tulen [tulen bangg], telah dibawa ke tengah padang utk dijakikan kepada pasukan-pasukan yg kandas dipertengahan jalan terutamanya Argentina. [hoi!!! Dah-dah ler dgn Argentina ko tu.]

2.21am - Hasbullah Awang tgh mengimbas sejarah Piala Dunia bermula dari tahun 1930. Adoii... Pingsan.

2.22am - Ok-ok... Semua pemain dah masuk padang.. Berdebor ni. Walaupon 2-2 pasukan syaa tak sokong, tapi kan saya dah kata, saya ni mmg kuat menyampuk, so mmg kena tgk gak ni. Mana bleh ketinggalan.

Comments

Popular posts from this blog

Saya Nak Ubah Penampilan Dan Imej

Hana Tajima Sejahteralah ke atas kamu... *Sedang saya menaip entry yg terdahulu tadi, rupanya ada orang sedang memerhatikan saya atau lebih tepat jika saya katakan yang saya sudah terkantoi... dengan Bos-Yang-Datang-Ofis-Pakai-Kemeja-Dan-Suar-Slack-Bersama-Kasut-ADIDAS-Samba-Dengan-Selamba. Fuhhh...mengah! Mengah! Karbon Dioksida! Karbon Dioksida! *Apa ko ingat ko pokok? Ehehehehe... *Gelak seperti Si Khinz dalam games Angry Birds. Famous jugak fesyen ber-shawl sekarang ni kan?[*nama saintipik dia saya bagi = shol] Kalau tengok kat blog-blog gadis-gadis rumaja, bukan main syok lagi tengok mereka menggayakan shol. Cantik jugak. Belit-belit sana-sini. Malah ada yang rajin siap buat tutorial cara-cara pemakaian shol seperti mereka atau ada juga yang ajar cara nak pakai shol ala-ala Hana Tajima*. Kalau tengok cara mereka pakai, macam senang je. Tapi cuba ko balik umah, buat. Mamfus. Kalau muka panjang dengan dahi yang luas [luas ye, bukan jendul], hidung mancung macam Irma Hasmie dan mata...

Etika Blogging Dan Blogwalking

Sejahteralah ke atas kamu.... Biasanya blogger suka share tips untuk naikkan traffic dan tingkatkan pendapatan melalui iklan tak kira la melalui NUffnang atau AdSense dan sebagainya. Tapi jarang orang nak cerita tentang etika berblog. Etika ni bukanlah peraturan yang WAJIB dilakukan, tapi bak kata orang-orang tua, LEBIH MANIS atau sopan. Etika menulis blog; 1. Jangan copy bulat-bulat apa yang blogger lain tulis pastu ko claim itu hak cipta terpelihara kamu sendiri. Shame on you la Joe. Kalau nak copy paste, sila beritahu daripada sumber mana kamu dapat artikel tu. Peraturan ini tidak kiralah sama ada tuan punya blog tu dah izinkan secara terbuka yang dia tak kisah orang nak copy bulat-bulat atau tuan blog tak izinkan. Copy paste itu adalah sesuatu yang tidak beretika dalam dunia blog. *Rasanya point ini semua dah tau kan? 2. Jangan tulis tentang apa yang kamu tak tau. Yang ni saya rasa saya penah jugak buat kot dulu-dulu. Biasa la. Budak baru belajar blogging. Tapi sekarang saya dah in...

Doktor Lelaki dan Aurat Wanita

Sejahteralah ke atas kamu... Saya kerap terfikir, kenapa..... di negara kita ni, tiada penguatkuasaan untuk menempatkan/melantik hanya doktor wanita sahaja di bahagian O & G [ Obstetrics and gynaecology , surgical specialties dealing with the female reproductive organs]. Maksud saya di sini untuk hospital kerajaan. Sapa yang kurang faham, lebih specific saya bagitau, bahagian bersalin di hospital kerajaan.Di hospital swasta tak payah cerita la kan. Pesakit boleh request doktor wanita atau doktor lelaki masa nak bersalin. Orang yang mampu, boleh request doktor yang mereka mahukan. Tapi bagi yang tidak mampu? Graduan perubatan wanita kan ramai. Kenapa tak tempatkan graduan yang ramai itu di bahagian sakit puan? Adakah sebab wanita kurang mahir dengan reproductive organs kaum mereka sendiri? Atau wanita cepat panik untuk sambut wanita lain bersalin? Okayla... Nampak macam saya ni suka mempertikaikan apa yang sudah ditentukan. Negara kita ni katanya negara Islam. Perkara begi...