Iklan! Iklan! Sila Click!

25 May 2015

Resepi Chocolate Cheese Cracker Oreo. Gitu.

Sejahteralah ke atas kamu...


Petua untuk mendapatkan cheesekut yang sedap dan rasa yang mewah, sila hindarkan daripada menggunakan susu pekat manis dan serbuk Milo. Kalau tidak nanti, rasanya macam air milo je la. Huhu. Lagi satu, guna cream cracker Hup Seng Cap Ping Pong. Baru la sedakkk.
 
Ini bahan-bahan yang aku guna. (Semua gambar diambil melalui Google).


Cream cheese yang dalam bekas bulas tu yang aku gunakan. Yang jenis ni memang dah sedia untuk disapukan pada roti. Jadi texture dia tak begitu pekat. Jadi, kena guna sikit je susu, actually kalau tak letak susu langsung pun takpe.



Susu boleh guna susu jenis apa-apa pun. Asalkan biskut tu boleh direndam. Anggap je macam ni, rendam biskut dengan minuman yagg sedap

Bagi yang tak tahu, gula caster ni ialah gula biasa je. Cuma dia halus lagi. Tapi tak la sehalus macam tepung. Yang macam tepung tu dipanggil gula icing.

12 comments:

  1. selalu buat tak guna oreo..boleh try ni :-))

    ReplyDelete
  2. tudia tak bley letak Milo n susu pekat..rasa ayaq Milo ka kalau boh cream cheese..rasa cheese la kot,van houten tu mahai nk beli?hehe..

    ReplyDelete
  3. Sedap nampak walaupun cuma guna Hup Seng...

    ReplyDelete
  4. saya kurang gemar cheesekut ni sebab ada susu pekat la...tapi yang resepi ni tak de susu pekat..nak cuba buat la nanti

    ReplyDelete
  5. HUP SENG....biskut kesukaan..cicah kopi..adoi sedapnya!




    Singgah blogwalking...:)
    Nak tahu ade diabetes ke tak?Jom cek kat sini:
    http://blogmummyrifqiy.blogspot.com/2015/05/tanda-tanda-diabetes-yang-anda-mesti.html

    ReplyDelete
  6. tengok gambar tu sangat-sangat menarik..tapi bila nak buat macam malas..

    ReplyDelete
  7. Tengok gambar je pun dah meleleh. Macam sedap pulak. Macam nak buat pulak. Bila entahlah...

    ReplyDelete
  8. Mcm sedap Ja... Tak pnh mkn lagi ciskut ni... Slali pkena chese leleh je...

    ReplyDelete
  9. Sedapnya. Tak pernah b uat cheesekut lagi.

    ReplyDelete
  10. buat sekut tiramisu mmg sy guna sekut hup seng stok cik suami dia buat cicah kopi tp saya ambik buat sekut tiramisu.lps tu sensorang makan sekut tiramisu tu. ciksuami tak minat. lepas ni try tabur choco la xyah tabur milo.

    ReplyDelete

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...