Skip to main content

Pertunjukan Api (Fireshow) - Avani Sepang Goldcoast Resort

Sejahteralah ke atas kamu....


Gambar: Dari laman rasmi Avani Sepang

Ini  throwback bagi tahun 2022. 

Pertunjukan api (Fireshow) ni selalunya memang ada di kebanyakan hotel-hotel tepi pantai. Percuma untuk penghuni hotel/resort tersebut dan biasanya diadakan di private beach mereka. 

Saya belum pernah tengok pertunjukan api secara live, ini kali pertama. Bagi saya, agak gempak pertunjukan api ni. Memang terlopong juga la mulut saya. Dalam hati berkata, woww hebat betul. Kudos team fireshow Avani Sepang Goldcoast Resort.










Maaf la, gambar-gambar pertunjukan api yang saya kongsikan di atas ni, tidak begitu berkualiti. Saya screenshot daripada video. Saya tak ambil gambar langsung semasa pertunjukan tu berlangsung. Hanya rekod video je. 


Avani Sepang Goldcoast Resort ini menyediakan water chalet yang dibina di atas laut. Jika Lexis Hibiscus berbentuk bunga raya, Avani Sepang pula berbentuk pokok palma. 

Gambar dari laman rasmi Avani Sepang


Mendamaikan, bagi yang ingin bercuti, santai-santai, tengok permandangan, tempat ni memang recommended. 



Pekena Kembara Meal  Pilaf Rice with Beef Rendang.


Tak mandi, lepas breakfast terus pergi main pasir di pantai.


Buggy car.



Seaview


Fakta yang ingin saya kongsikan tentang Avani Sepang Goldcoast.


  1. Jalan untuk ke sana agak terpencil, seeloknya datang semasa hari masih siang. Waktu malam, lampu jalan agak limited untuk ke sana.
  2. Di bahagian tengah water chalet tu, ada Club House. Di situ la restoren untuk breakfast, lunc dan dinner. Jadi tidaklah begitu jauh berbanding jika restoren letaknya di lobi.
  3. Di Club House ada kolam renang dan juga mini playground Avani Kids. 
  4. Aktiviti yang boleh dilakukan di sini, fireshow, ada juga mini funfair di luar Avani Sepang (perlu drive sikit la).
  5. Parking jauh dari lobby. Jika ingin parking di dalam pagar, RM25/sehari. Mahai. Orang kaya should be takde masalah nak bayar harga tu. Kalau taknak bayar RM25 sehari, boleh parking di luar. Kemudian jalan kaki, atau naik buggy car untuk ke lobi. 
  6. Ada private beach, boleh santai-santai bawa anak-anak main pasir.
  7. Tiada kolam renang di dalam bilik. (Jika silap maafkan saya.)
  8. Sepang ada banyak ladang buah naga. Tepi-tepi jalan memang banyak gerai jualan buah naga. Harga murah sikit la daripada harga pasaran, ikut size. 3 biji RM10 ke, 4 biji RM10.

Itu je la kot. Sekian, terima kasih.









Comments

  1. Walaupun kata ambil dari video, tetap wow menarik gambarnya Lyd.
    Cantik dan luas biliknya. Puas hati bercuti-cuti.

    ReplyDelete

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Bolehkah Wanita Hamil Menggunakan Minyak Panas Atau Minyak Angin?

Sejahteralah ke atas kamu.. Pernah sewaktu mengandungkan Luth dulu, aku minta minyak panas di klinik untuk sapu pada pinggang aku yang sakit kerana dah semakin sarat. Semasa aku ingin mengambil minyak tersebut di kaunter ubat, nurse yang bertugas tu pesan kepada aku, pompuan mengandung tak boleh pakai minyak panas terutamanya yang berwarna hijau. Takut nanti anak jadi hijau. Aku tak sure dia cakap betul-betul ke memain. Tapi muka dia serius dan katanya lagi, itu mak dia yang pesan. Aku dah take note la kat situ pasal minyak panas ni. Tapi pasal warna hijau tu, ada kena mengena ke? Heheh. Tak pernah pulak aku jumpa manusia berkulit hijau melainkan Incredible Hulk. Wanita mengandung memang selalu la akan rasa sakit-sakit pinggang, sakit tulang punggung, bisa-bisa kaki, rasa lenguh badan dan rasa tidak selesa pada perut mungkin sebab perut bergas atau kita biasa panggil angin. Itu sebahagian je aku bagi contoh penyakit yang ibu mengandung alami.  Biasanya bila rasa sakit

Pasal Ayam Pun Nak Berkira

Sejahteralah ke atas kamu... Saya ni banyak kerenah. Ada benda-benda yang saya memang sangat berkira padahal benda tu benda remeh je. Contohnya kalau makan ayam goreng di KFC,  saya mesti akan request bahagian ayam ' wing ' dan 'rib ' kat kaunter KFC tu. Sebab part ayam yang saya suka hanya part dada dan ke atas je. Wing tu semua tau la adalah kepak ayam bukan kepak biri-biri . Rib plak saya tau ramai yang tak biasa guna perkataan rusuk tu. Saya ni, kalau dapat bahagian ayam yang saya tak suka, saya boleh badmood 44 hari. Sama jugak kalau makan kat restoren biasa. Kalau mula-mula saya nak makan ayam, tetiba tengok ketul-ketul ayam yang tinggal tu semua part yang daging lembik, saya sanggup tukar makan ikan. Saya tau ramai yang suka part pinggul ayam sebab dagingnya lembut dan rasa ayam lebih terasa kat bahagian situ. Bukan la takleh makan terus. Cuma kurang suka je. Yang penting ayam tetap ayam. Ye tak.  Korang jangan le kata saya berlagak + memilih + cerewet w

Panggilan Manja Geli-geli Sewaktu Bercinta

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini... Pernah bercinta kan? Bleh tanya skit? Kamu panggil pasangan kamu dengan panggilan apa? Nama dia? Atau nick name mcm 'Bunny', 'Cutie', atau 'si comel' atau 'handsome'? Hehehe... Best kan bercinta ni. Sebab boleh tergedik-gedik dan ada orang layan. [Owhh..miang nya statement ku ini....] Ada banyak panggilan-panggilan manja untuk pasangan-pasangan bercinta. Dan semuanya terpulang la kepada tahap gedik dan miang masing-masing kan? Ok, meh la baca apa benda yang aku merepek tentang panggilan-panggilan manja ni; 1. Sayang - Panggilan yang paling tipikal dan paling banyak orang guna utk panggil pasangan mereka. Kadang2 kalo orang melatah pun, panggil kita sayang gak kalo kita dah buat dia terkejut. Kehkeh... Tapi best je kalo org panggil kita sayang. Rasa mcm lembut dan disayangi... Tahap gedik : 80% 2. Ayang - Ni lebih kurang mcm panggilan 'sayang' gak, cuma dlm versi pelat dan lebih manja lagi. Saya