Iklan! Iklan! Sila Click!

13 February 2015

Aku Hiba

Sejahteralah ke atas kamu....




1931 - 12.2.2015 bersamaan 22 Rabiulakhir 1436H


Aku menangis. 
Husband tanya, "Kenapa menangis?"
Aku kata, "Nik Aziz meninggal".
Husband menjawab dengan 'o' yang panjang. Kemudian menyambung, "Kenapa Hasbullah Awang meninggal, syg tak menangis pun?"........ ~potong~




*mana boleh buat perbandingan gitu. Allahyarham Hasbullah Awang juga orang penting di dalam negara kita. Tetapi Tuan Guru Nik Abdul Aziz lebih 'dekat' di hati aku. Sebab tu aku lebih hiba.

20 comments:

  1. al-fatihah untuk mereka2 yang kembali kerahmtullah..
    semoga ditempatkan dalam kalangan para solihin

    ReplyDelete
  2. aku pun tumpang sedih .... mmg terasa kehilangan sangat ...aku menyanjungi arwah setinggi2 nya ... seperti mana aku menyanjung TUN M seperti itulah tingginya aku menyanjung arwah TGNA ni ......

    ReplyDelete
  3. innalillah
    alfatihah
    meninggal mlm jumaat kebumi di hari jumaat sebelum solat jumaat.. alhamdulillah

    ReplyDelete
  4. Walaupun dia x de talian darah dgn kita tapi kehilangannya tetap terasa kan.

    ReplyDelete
  5. Seorang tokoh yang harus ditangisi pemergiannya. Walaupun berbeza fahaman yang satu, Nik Aziz memang seorang tokoh agama yang baik. Alfatihah buat allahyarham, semoga dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama-sama orang yang beriman.

    ReplyDelete
  6. huhuhu..pandai suami sakat lyd...

    al fatihah :'-C

    ReplyDelete
  7. suami saya pulak kata, apa nak terkejut TGNA meninggal? sbb dia nampak saya muka berubah bila dgr khabar tu. Cit..kita bkn terkejut, tapi SEDIH lah!

    ReplyDelete
  8. Pemergian yang amat² dirasai dan tiada galang gantinya. Damai lah di SANA Tuan Guru Nik Aziz :-(

    ReplyDelete
  9. Al- Fatihah..

    perginya seorang pejuang..satu malaysia bersedih dengan kehilangan tuan guru..:(

    ReplyDelete
  10. Lyd..nak tau tak..
    saya tak pernah menangis depan suami..heheheh..:p


    Alfatihah...

    ReplyDelete
  11. Rasa diri saya begitu kerdil kerana amalan tak sebanyak mana. Hati berkata: kalau aku mati esok banyak mana amalan yg sempat dibawa, adakah boleh mencapai 1% dari amalan Tok Guru???

    ReplyDelete
  12. Alfatihah...memang sabak dan sayu sangat- sangat..moga beliau damai disana..Amin

    ReplyDelete
  13. Alfatihah.. semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 beriman..

    ReplyDelete
  14. Hilanglah satu lagi permata yang berharga, yang berhati mulia, yang sangat merendah diri..banyak yang boleh kita cedok dari peribadi arwah sendiri, belum lagi bab2 ilmu yang dikongsikan..

    Al Fatihah..

    ReplyDelete
  15. Alfatihah.... sgt menyentuh hati pemergian TGNA... semoga arwah tenang bersama para solihin... T_T

    ReplyDelete
  16. Sedih jgk. Mgkn sbb dia seorg yg sgt humble.

    ReplyDelete
  17. al-fatihah... huhuhu sy bila tengok siaran langsung pengebumian Allahyarham Tuan Guru... tampa sedar air mata menitis... huhuhu tiba2 teringat arwah ayah... huhuhu

    ReplyDelete
  18. dah ada mood sedih kena potong plak dengan papa luth punya soalan
    adeh...papa luth ni, spoil ler
    saya pun rasa sebak masa dapat tahu pemergian dia
    moga dia ditempatkan dikalangan orang yang beriman

    ReplyDelete

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...