Iklan! Iklan! Sila Click!

08 January 2013

Sedang Dalam Perhatian

Sejahteralah ke atas kamu...

Bila seorang lelaki sukakan seorang atau lebih wanita, dia akan mula mengusik wanita itu. Mengusik yang kadang-kadang sampai tahap membuli. Sampai tahap menyakiti hati wanita itu.

Bila seorang ayah sayangkan anaknya, dia akan mendenda anaknya apabila anaknya membuat salah. Itu tanda kasih sayang demi mendidik anaknya. [Kaki dera kanak-kanak lain cerita. Yang itu kalo anak tak buat salah pun kena makan kasut jugak huhu.]

Kesimpulannya..... [eh, cepat plak aku menyimpul hari ni], orang akan beri perhatian kepada kita jika dia berminat atau sayang.

Begitulah jika Allah memberi kamu ujian. Kesusahan atau sakit atau kesenangan sekalipun. Kerana kamu berada di dalam perhatian Allah. Maka bergembiralah dengan ujian. Perhatian Allah itu maknanya Allah sayang. :)

23 comments:

  1. kaaannn... maka bersyukurlah untuk setiap ujian.... ALLAH nak kita dekat dengan DIA....

    ReplyDelete
  2. di uji sedikit untuk kita lebih mengingati Nyer

    ReplyDelete
  3. Saya sdg dlm perhatian-Nya..

    Sdg dlm ujian penantian. :)

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah..Allah sygkan shaye... :D

    p/s : yessss!! dpt comment top 5!

    ReplyDelete
  5. Bila Allah menduga itu tandanye Allah masih sygkan kita =D kan kak Lyd?

    ReplyDelete
  6. Allah tak hukum umat Muhammad di dunia? Hukuman ditangguhkan di akhirat nanti ek?

    ReplyDelete
  7. Pernah dengar seorang ulamak kata bila kita jatuh sakit sebenarnya Allah sdg bercakap dgn kita. Allah tak bercakap dgn manusia biasa spt Dia bercakap dgn Nabi-Nabi, Dia menjatuhkan sakit sbg tanda Dia sdg bercakap dgn kita...

    ReplyDelete
  8. SETIAP ORANG ADA UJIAN2 DARI NYA..
    JADI ALLAH ITU MAHA ADIL.SETIAP ORANG DIBERI PERHATIAN..

    ReplyDelete
  9. Apapun cara perhatian tuh...semoga kita ttp bersyukur..jgn cepat kufur..

    ReplyDelete
  10. ohoo..kira tak salah la aku suka mengusik someone tu kan? indirectly means aku suka or sayang kat dia..hehehe

    ReplyDelete
  11. Dugaan yg datang buat saya makin dekat denganNYA. Kekadang rasa tak tertanggung, tapi DIA maha mengetahui kan.

    ReplyDelete
  12. alhamdulillah.. sudah lama lya sedar ttg hal ini.. sbb tu lya redha & terima dgn apa y berlaku.. walaupon ianya tidak semudah tu nk mgarunginya.. tp apa y pasti... disebaliknya.. terdpt byk hikmah sembunyi

    ReplyDelete
  13. pendeknya entri. font besar pulak tu. hehehe...

    ReplyDelete
  14. Kesimpulannya (eh direct ke kesimpulan gak) redhalah kan ngan sume ujian. Sebab memang sah-sah Allah ingat kat kite! :) Nak komen untuk entry sebelum ni gak: Takleh tahan ku nengok gambo pepagi ala titanic itu. Sempat lagi tu ekeke...
    Jemput singgah :)
    WW: BERUKband saya!

    ReplyDelete
  15. as-salam..

    betoi tu kadang2 kita tak sedar..
    cepat lyd beli pemanggang ajaib .serbaguna

    http://lobaksusue.blogspot.com/2012/11/kisah-si-pemanggang-ajaib-menarik.html

    ReplyDelete
  16. assalamualaikum lyd...sentiasa ada ujian yg Allah berikan pada kita...;)

    ReplyDelete
  17. betoitul;.. tanpa ujian kita leka... rasa diri sentiasa betoi..

    ReplyDelete
  18. betul3.. Allah sentiasa ingat pada hambaNya yang ingat padaNya.....

    ReplyDelete
  19. Jadi, setiap ujian yang diberi kita kena redha..

    ReplyDelete

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...