Iklan! Iklan! Sila Click!

26 September 2012

Hargai Sementara Ada

Sejahteralah ke atas kamu... "saya sangat sayangkan mak" dan "saya mintak maaf Di atas semua salah dan silap saya"... Itu je 2 ayat yang saya sangat ingin ucapkan kepada Mak. Namun, saya tidak berada disisinya sewaktu beliau Sedang nazak kemudian menghembuskan nafas yang Terakhirnya pada jam 11.30 malam tadi di pangkuan Abah saya disaksikan oleh kak long dan akak saya. Perginya kerana sesak nafas yang lain macam, bukan kerana Penyakit jantung yang kami sangkakan jika beliau Pergi, pastilah kerana sakit yang satu itu. Saya terima call jam 12.30mlm semalam. Terus bersiap Untuj pulang ke kuantan dan gerak dari umah Jam 1.30am. Smpai di kampung sedang elok azan subuh Berkumandang. Saya menyelak batik lepas yang menutupi wajah mak. Air mukanya begitu tenang seolah-olah sedang Tidur lena. Yang paling sebak bila melihat abah saya. Sekali sekala dia datang menatap wajah emak sambil memanggil nama mak saya.dan Menangis kemudian berlalu pergi menyembunyikan Tangisannya. Tak pernah saya lihat abah sesebak itu. Mak...semoga tempat mak lebih baik di sana.

47 comments:

  1. Salam Lyd...
    Takziah saya ucapkan...terkedu juga saya membaca entry ini. Moga tabah ye. Be strong. Al-Fatihah utk arwah.

    ReplyDelete
  2. Takziah kak..smoga rohnya dicucuri rahmat & ditempatkan dikalangan hamba-Nya yg beriman...

    ReplyDelete
  3. inalillah..semoga tabah lyd..tak tau nak nak cakap apa..terkejut+sedih dengan berita ko ni..sabar la ye..al-fathihah..

    ReplyDelete
  4. Innalillahiwainailaihirojiun...
    takziah ya..
    teruskan tabah menghadapi dugaan allah.. dari nya kita datang kepada nya kita kembali..
    al-fatihah..

    ReplyDelete
  5. Takziah semoga arwah mak kau dicucuri rahmat dan di ditempatkan dikalangan orang2 yang Beriman. Sedekah Al-fatihah dari aku kat sini semoga ko tabah ekhh.

    ReplyDelete
  6. salam takziah kak..
    semoga allahyarham ditempatkan dikalangan org2 yg beriman. sabar dan tabah
    mati itu pasti. kita yg hidup ni yang belum pasti bagaimana ajal kita.
    InsyaAllah Allah menyayangi mak akk terlebih dahulu
    AL-FATIHAH

    ReplyDelete
  7. Salam takziah... al-fatihah buat arwah... bergenang air mata akak baca entry ni...

    ReplyDelete
  8. salam takziah lyd.... Kami doakan semoga roh arwah ditemaptkan dikalangan org2 yg beriman...

    ReplyDelete
  9. ustazah kata, bila habis hayat kita kat dunia ni maksudnya sudah sempurna segala tugasan & tanggungjawab kita padaNya. Maka insyaAllah sempurna sudah tjawab dia :) Masa untuk berehat selamanya. Tenanglah makcik di sana. Tidurlah.
    -ummizubir-

    ReplyDelete
  10. Innalillahiwainailaihirojiun...
    takziah ya..
    teruskan tabah menghadapi dugaan allah.. dari nya kita datang kepada nya kita kembali..
    al-fatihah..

    ReplyDelete
  11. ALfatihah .. salam takziah dari KA sekeluarga . Moga tabah ye, tenangkan abah tu dan ingatlah sesungguhnyer Allah swt lebih sayangkan arwah mak... !

    ReplyDelete
  12. takziah...
    Al -fatihah...
    semoga arwah ditempatkan digolongan org yg beriman.. amen

    ReplyDelete
  13. Salam takziah Lyd. Semoga rohnya ditempatkan bersama para solehah hendaknya, amin. Tabahkan hati ye... setiap yg hidup itu pasti akan pergi. Tunggulah giliran kita pula... al-fatihah.

    ReplyDelete
  14. kepada-Nya jua kita kembali..

    salam takziah buat Lyd. moga tabah melalui takdir ini.

    *sebak..terimbau saat bapa saya 'pergi'.

    ReplyDelete
  15. terkedu bila baca berita ni,bagaimana pula giliran kita nanti..
    salam takziah ye lyd..
    Al-fatihah.

    ReplyDelete
  16. Takziah, dik....
    berdoalah selalu, sabar dan redha.

    ReplyDelete
  17. DaripadaNya kita datang kepadaNya kita kembali.. moga dipermudahkan urusannya di sana.. Al-Fatihah...

    ReplyDelete
  18. takziah akak... al-fatihah buat arwah mak akak... semoga dia ditempatkan dlm klngan org2 yg briman..amin..

    moga akak kuat....

    ReplyDelete
  19. Al fatihah...
    Takziah ya,
    semoga rohnya ditempatkan bersama org2 yg beriman inshaAllah..

    ReplyDelete
  20. Salam Takziah..begitu berat dugaan awak..bersabarlah..mg arwah ditmptkan bersama2 org2 beriman. amin

    ReplyDelete
  21. Takziah lyd...sebak bava entry ni...moga lyd tabah hadapi smua ni...

    ReplyDelete
  22. al fatihah..

    Ya Allah berkati dan redhai, serta ampunkan segala dosa hamba2Mu setiap detik dan waktu.
    allah lebih menyayangi beliau. saya juga baru kehilangan org tersayang.

    moga arwah tenang di sana..aminn..

    salam takziah dr saya.

    ReplyDelete
  23. takziah dr saya Lyyd..Al Fatihahh untuk arwah mak

    ReplyDelete
  24. akak, sabar ye kak. yang hidup pasti akan pergi. Allah dah jemput arwah dulu. :)

    ReplyDelete
  25. takziah sy ucapkan ke atas pemergian mak anda. bkn senang nak hadapi pemergian org yg rapat dgn kita, lg2 ahli keluarga.

    ReplyDelete
  26. assalamualaikum lyd...sedih n sayu nyer hati...:)

    ReplyDelete
  27. Takziah Lyd, saya baru kematian ibu tahun lepas, walaupun dah masuk tahun kedua terasa masih baru..Saya memahami kesedihan org lain yg menghadapi ujian yg sama..Cuma apa yg boleh saya pesan kpd mereka yg masih ada ibu dan ayah, sering2lah melawat ibu ayah yg nasih hidup dan jangan malu2 mengucup mereka, kerana apa guna cuma mengucup sekujur tubuh yg tak bernyawa lagi..kucuplah ketika mereka masih mengenali kita dan menyedari kehadiran kita...

    ReplyDelete
  28. salam takziah k.lyd sekeluarga..tabahkan hati dan semga arwah ibu k.lyd tenang di sana..ameen..

    ReplyDelete
  29. Alfatihah,semoga roh arwah ditempatkan dikalangan yang terpilih..
    Yg pergi takan kembali dan yg hidup wajib teruskan perjuangan..
    Wallahualam..

    ReplyDelete
  30. takziah ye lyd. semoga abah redha dengan pemergian mak.

    ReplyDelete
  31. kak..takziah..
    sedih saya baca entry ni sampai menagis..
    tabahkan hati..allah lebih menyayangi mak..

    ReplyDelete
  32. Al Fatihah,,.. takziah buat akak sekeluarga .. banyakkan bersabar ye kak ..

    ReplyDelete
  33. maaf saya baru terbaca...takziah ye...saya juga tumpang bersedih atas kehilangan ibu Lyd...bersabarlah..

    ReplyDelete
  34. salam takziah..
    ciksu baru datang menjenguk..
    al-fatihah

    ReplyDelete
  35. innalillah....
    lya mtk maaf sbb lya baru tahu hal ni mlm ni... lya pon x sihat kbelakangan ni..x buka blog.... jd... mmg byk tlps... Ya Allah... tabahkan hati sahabatku ini.... sesungguhnya tuhan lebih menyayanginya.. Smoga awak tabah & sabar...

    "Ketika Tuhan mengambil sesuatu daripada genggamanmu, sedarlah bahawa Dia hanya buka tanganmu untuk menerima sesuatu yang lebih baik.."

    ~ kata2 ni.. lya simpan utk entri lya.. tp... lya harap kata2 ni dpt berikan kekuatan buat awak ye...

    ReplyDelete
  36. Takziah dan Al Fatihah untuk bondanya..kita berkongsi tarikh peristiwa duka....

    ReplyDelete
  37. takziah kami sekel;uarga ucapkan yg mungkin sudah terlewat ni....

    al fatihah kepada ibu lin yee... semoga ketenangan dan kesenangan di sanaaa... aminnn

    ReplyDelete
  38. Honestly, aku baru baca 4 entry kau..tapi aku rasa cukup hiba..

    Moga arwah tenang kat sana..Al-Fatihah..

    ReplyDelete
  39. Have you ever thought about publishing an e-book оr guest authoring on other blogs?
    I have a blοg based on the same subjеcts
    you discuss and would love to hаve yοu share some stories/infοrmation.
    І κnow my νisitогs wοuld еnjoу уour work.
    If уοu are even remotely interested, feel freе to shoot me an
    еmaіl.

    mу site How to make your dick bigger without pills

    ReplyDelete
  40. I waѕ curious if you eveг thought оf changing the
    page lаyοut оf уour blog?

    Itѕ νeгу well wrіtten; I love ωhat yоuve got to say.
    But maybe уou cοuld a littlе moге in
    thе ωaу of content ѕо рeoplе сould connеct with it bettеr.
    Υοuvе gοt аn awful lot of text fοr only having 1 оr
    2 imagеѕ. Maybe you coulԁ spacе it out
    betteг?

    Ηeгe is mу page - Plumbers Solihull

    ReplyDelete
  41. Oh my gooԁness! Impresѕivе аrtiсle dude!
    Μany thanks, However I am experіencing troubles with уour RSS.
    I don't know the reason why I can't join it.
    Is thеrе anybodу else getting similar RSЅ prоblems?
    Anyboԁу who knoωs the sοlutiοn
    will you kinԁly respond? Τhanks!!

    Here is my web-ѕite: increase boobs naturally

    ReplyDelete
  42. Ηey I κnow this is οff tοpic but I was wondering іf уou knew of any widgets I cοuld add tо my blog that аutomaticаlly tweet my newest twitter
    uрdateѕ. I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

    Feel free to visit my homepage :: grow breasts

    ReplyDelete
  43. І was ωonderіng if you eνer consіdеrеԁ сhanging the structurе
    оf yοuг ѕіte? Ιts
    very wеll writtеn; I lovе what youѵe got to say.

    But maybe you could a lіttle more in the way of сontent so people
    сould cοnnеct wіth it bettеr.
    Youve got an аwful lоt of text for onlу having 1 or 2 ρіctures.
    Maуbe уou could space іt out better?


    Heгe is mу web page Howtosavemoneyatdisneyworld.Blogspot.com

    ReplyDelete
  44. Hello thегe! I knοw this іs kinԁ
    of оff topic but I wаs wοndеrіng whісh blοg platfoгm are you usіng fоr this sіtе?

    I'm getting fed up of Wordpress because I'νe haԁ problеms with
    haсkеrs and I'm looking at alternatives for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.

    Here is my weblog :: quick Way to Lose belly Fat

    ReplyDelete
  45. I really lіke your blog.. very niсе сoloгs & theme.

    Did you create this website yοurself
    oг did you hire someone to do it for you?
    Plz rеѕpond as I'm looking to construct my own blog and would like to know where u got this from. cheers

    Also visit my web page - fast way to lose belly fat

    ReplyDelete

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...