Iklan! Iklan! Sila Click!

25 June 2012

Lobster Macam Ni Pun Ada

Sejahteralah ke atas kamu...

Saya lapar. Okay, takde kaitan.

Lobster yang normal adalah yang warna hitam tu. Tapi lobster unik yang berwarna oren tu badan dia lebar skit, mcm ada 6pax. Biasanya udang lepas masak baru warna dia bertukar jadi merah, so yang ni mungkin dia dah separuh masak.. kot. Yang merah ni tidak dijual utk dimakan. Hanya untuk display je kat restoren tu.

Yang ni nama dia Calico. Lobster yang ada corak tompok2 kuning. Ni pun separuh masak jugak kot. Ajaib...ajaib... Yang ini pun tersesat sekor kat dlm kolam lobster. So, tokei restoren tak jual. Hanya simpan je.

Ini lagi la ajaib. Warna biru terus. Mungkin hybrid ni. Ataupun mutan. Sama keturunan dgn Mystic dalam citer XMen.

OkBai.

25 comments:

  1. 1st time tgl lobster..mmg unik...dgn kaler yg n corak yg x pnh di lihat

    ReplyDelete
  2. sedap ke menatam ni..sekali pon aku tak penah mkn lagi..hahaha..kalau aku ade seko yg kaler biru tu aku bela je dalam akuarium..

    *aku tak sombong la..grrr...

    ReplyDelete
  3. Which one is the most delicious among those lobsters?

    ReplyDelete
  4. Yumida : Mmg la yg hitam tu je yg normal. Yang lain tu semua pelik.

    Kesuma : Alergik udang crustacean ke? Ketam pun kan?

    Ym Bundle : Yg hitam tu je boleh makan. Lagi 3 jenis tu org buat hiasan je sbb unik.

    Millati : Normally people eat the black one. The rests are for display only.

    ReplyDelete
  5. salam;
    Rupanya macam2 jenis lobster ada ye,celoreng serupa tentera pun ada,biru ada malah hitam pu ada..

    ReplyDelete
  6. oo00oooooo... baru taw bnyak jenis jgk...huhuhu yg merah 2 geli la gtgok..euuwww....

    ReplyDelete
  7. baru ku tahu byk spesis rupanya si lobster tu.. pnh mkn sekali ja.. tu pun org blanje.... :p

    ReplyDelete
  8. pernah tak makan lobster...saya tak pernah....macam2 rupanya lobster ni..

    ReplyDelete
  9. fuhhh...lobster sedap tu...tp yg biru tu mcm gerun lah pulak kan...

    sy jawb soklan kek eggless yogurt choc cake tu ye...

    saya guna tepung superfine bluekey. dalam dia takde baking powder (bp). so kalau tak letak bp kek akan bantat mcm bengkang. 1 sudu kecik tu guna sudu penyukat khas. Boleh guna sudu kfc kot kalau tkde sudu penyukat.

    Minyak tu lagi bagus guna minyak jagung/conola. kalau takde minyak sawit pun boleh. kat nihon saya guna minyak salad.

    Gula guna gula kastor je.

    1 cup yogurt pun guna cawan penyukat khas. lebih kurang 200ml.

    Adunan kek ni pekat compare ngn kek choc moist yg biasa sy buat.so dont worry...tapi kalo rasa pekat sgt boleh tambah 40ml air panas lagi.

    b4 kukus tutup dulu loyang dengan aluminum foil. ^U^

    ReplyDelete
  10. Cantik yg wrna warni tu..tp sbb pelik..tak lalu pulak.

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum lyd...banyak juga yg color berlainankan mcm pelik jer...:)

    ReplyDelete
  12. pernah rasa 2x. giler mahal! huhuk.. tp kat sabah murah sekali mkn kat sabah sekali mkn kt jepun ni. rasa dia ntah ye, bukan chef yg pandai menilai, rasa udang tp isinya lembut. tp sebb dia mahal waktu mkn tu buat2 la terasa sedap giler. kihkih..

    ReplyDelete
  13. mmg ada lobster yang unik2 nie. masa pameran ape ntah dlu kat serdang jannah pergi ada tengok lobster spesis mcm tu bebesor. dia kata boleh makan! omg! tak selera...haha

    ReplyDelete
  14. Ada resepi menarik ke utk hidangan lobster ni (esp yg biru tu..), buat kari ke, masak cili ke, masak sos ke...ada ke??

    ReplyDelete
  15. perghhh,,
    x berani siot nak makan benda nie.
    bukan kesian tp mengerikaniiiii!!!..hahaha.

    ReplyDelete
  16. Yusuf : Yang hitam tu biasa je. Bila masak dia akan jadi merah.

    Ahlam : Yang merah tu mcm lipan raksasa kan.

    Kyo : Saya pun penah makan beberapa kali je. Itu pun sbb dpt bonus.

    Mrs R : Cantik jugak. Mcm mainan kan?

    ummi Arissa : Pernah jugak. Tapi beberapa kali je. Tak la selalu. Bankrupt tokei kosmetik nak makan selalu.

    FnF : Thanks awk. Detail penerangan awak. Nanti kalau saya buat choc moist saya letak kat blog utk kredit kepada awk k? :)

    Kazman/Sue : Gemar je, tapi tak beli pun. Mahal ni. 100gram harganya hampir rm100.

    maszull : Ha ah mama. Saya pun baru je tau ada byk jenis.

    Makwe Kintan : Grill dgn cheese pun sedap... slurppp...

    Asmara : Ha ah, dengar cite kat sabah murah. Sedap sbb dalam 1 udang tu ada banyak isi. Puas le makan.

    Jannah : Masa dia tgh berwarna-warni macam ni mmg tak selera... Bila nak masak, derang belah lobster ni pastu keluarkan isi then masak. Lepas tu masukkan semula dlm cenggkerang dan hidang. Masa tu mesti lalu punya nak makan.

    Ardini Humaira : Comel kalo buat fridge magnet. Ekeke.

    JR : Lobster ni biasanya derang tak masak yg heavy2 sangat. Sbb takut hilang rasa udang tu. Agaknye le.

    Khairul : Kalau saya syg nak makan sbb sayang duit. Huhu.. Mahallll...

    Bahrain : Alaa.. takut ke? Baru je nak belanja. Kehkeh.

    ReplyDelete
  17. wah... betul punya jakun saya ni, pasal seblum ni tengok kartun jer, warna merah hehehe owh rupanya yang normal hitam hehehe...
    sedap ker erk, tak penah rasa.. :p

    ReplyDelete
  18. hmm...kalau dimasak tu sedap x?hehehe :P

    ReplyDelete

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...