Iklan! Iklan! Sila Click!

07 November 2011

Maju Atau Tidak Seorang Lelaki Adalah Bergantung Kepada Wanita Di Sisinya

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini...

Rasulullah pernah berpesan, lelaki kalau nak cari pasangan [isteri] kena cari yang baik-baik. No 1 sekali beriman. Lepas dah ada ciri-ciri beriman tu barulah pertimbangkan yang lain-lain seperti keturunan, kecantikan dan harta. Yang paling utama tu beriman.

Banyak lelaki yang saya tengok, maksud saya... lelaki yang bagus, yang berpotensi, yang bijak dan berkaliber, tapi potensi dia tu mati begitu saja dek kerana wanita. Lebih tepat lagi, isteri. Watak isteri dalam hidup lelaki ni besar. Isteri boleh pengaruhi suami dia untuk melakukan perkara-perkara yang kalau orang lain tengok, orang lain boleh simpulkan yang tindakan itu pendek akal dan merosakkan. Atau mungkin juga lelaki itu tidak melakukan mengikut suruhan wanita itu, tetapi kontroversi yang dihadapi berkaitan dengan wanita disekelilingnya boleh merosakkan reputasi. COntoh; PM Tanah Melayu sekarang iaitu Berseri-seri Bijan. Tengok la isteri dia macamana kan? Pakaian, barang kemas yg bukan main mewah. Contoh ke-dua; Keyrol Pami ChekMart. Kontroversi demi kontroversi yg melanda boleh membuatkan orang menyampah. Itu je la 2 contoh. Hahahah... Korang faham maksud saya kan? Kalau tak faham angkat tangan. Kalau takbleh cakap, SMS.


1 comment:

  1. Salam;
    maklumlah wanita ni asalnya dari tulang rusuk lelaki,kalau lelaki rosak wanitapun ikut sekali,kalau wanita rosak lelakipun ikut sekali bergitu juga sebaliknya...

    ReplyDelete

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...