Iklan! Iklan! Sila Click!

11 November 2011

Konflik Yang Tak Berkembang

Sejahteralah ke atas kamu...

Sila perasan, drama Melayu sangat kerap menggunakan jalan cerita 'wanita termengandung' sebagai salah satu konflik yang paling utama. Hero tak dapat bersatu dengan heroin sebab difitnah oleh pompuan lain yg mengandung dan minta dipertanggungjawabkan. Konflik yang ada dalam drama Melayu balik-balik tentang minum, mabuk-mabuk, bercouple lepas tu terlanjur dan kena rogol.

Tolonglahhhhh... Cuba bayangkan yang tengok drama tu adalah anak-anak remaja yang masih bersekolah. Tidakkah membuatkan mereka keliru tentang pergaulan? Tak senak ke otak mereka fikir, "bercouple pegang-pegang tangan ni adalah perkara normal je, so aku boleh buat.". Atau "berjumpa kekasih di tepi tasik, atau berpelukan bila sedih adalah dibenarkan, so aku boleh buat.". Kita bercakap tentang kefahaman anak-anak ni nanti. Mereka akan besar dan akan lalui perasaan itu semua. Dah tu camana? Mak dia ni nak jugak tengok TV. Tapi nanti anak pun ikut tengok sekali, pastu jalan cerita plak asyik negatif je. Haihhh...

*Risau lagi.

No comments:

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...