Skip to main content

Selamat Hari Lahir Zila-Chan

Sejahteralah ke atas kamu...

Hari ini 12 September 2011. Hari ulang tahun kelahiran yang ke-tet.. tett salah seorang BFF saya iaitu Pn Rozilawati Mat Nor. Hambik. Aku letak nama penuh. Padan muka dia kalo dia malu. Oopss.. Hari tu masa bday BFF saya si Buji dan Zatul, saya lupa nak buat entry tentang mereka. Harap-harap mereka okey jewwh la hendaknya. Bukan apa Buj dan Acul, nda sempat mo tulis. Next other year ok? Peace... Senyum skit.

Nickname yang saya selalu panggil beliau ialah Zila-Chan. Beliau ni kawan sekolah menengah saya di sekolah yang bernama tettt... rahsia. Hehehe.. Mcm halal je nak rahsia-rahsiakan nama skolah ye tak? Ok la.. nama skolah saya ialah SMART. Skolah je SMART, tapi saya tak plak smart. Saya start berkawan dengan Zila-Chan ni sejak tingkatan 1. Kami ada group atau clique yang kami panggil KAWANKU. Eceh. Dah mcm nama kad ATM Maybank plak. Nama KAWANKU tu abaikan je la. Tapi ada cerita tersendiri jugak. Masa tingkatan 1 sampai tingkatan 5 ni saya takla begitu rapat dengan Zila-Chan.

Kami mula rapat sejak lepas sekolah. MUngkin sebab waktu itu kami adalah orang-orang yang gagal dpt keputusan SPM yg cemerlang kot. So, tak dpt masuk U. Perghh.. sedih. Tapi nasib baik kami ada each other. Kami selalu keep in touch, walaupun jauh... Beliau di Batu Pahat dan saya di Kuantan. Kami berutus surat [ada ke? huhu] dan bertelefon utk mengumpat sesape yg kami rasa tak puas hati dengan. masa tu chatting dan email agak terhad penggunaannya. Yelah, depan-depan orang, kami nampak ok je. Kalau tak puas hati, simpan. Pastu call Zila-Chan then mengumpat org yg beliau tak kenal pun. Beliau pun sama jugak la. Call saya untuk mengumpat Dewi walaupun saya tak kenal sape Dewi tu. Hahaha..

Selain daripada mengumpat orang[buruknya perangai aku], saya selalu kongsi cerita tentang lelaki mana yang saya minat, yang saya berdebar-debar bila jumpa. *Biasa la tu kan? Mmg tugas seorang BFF utk dengar luahan perasaan tak bleybla mcm tu kan. Yang paling mengharukan hati dan perasaan, beliaulah orang yang sentiasa ada bila saya sedih, bila saya menangis ditipu lelaki [perghhh. lemah sungguh ko ni Lydi], time saya sengkek takde duit [selalu plak tu] dan sahabat utk saya ajak untuk keluar pergi merambu kat Berjaya Megamall atau Kuantan Parade [lepas beliau habis belajar dan mula bekerja di Kuantan]. Saya ingat lagi masa tu saya ada masalah percintaan yg tah hapa-hapa, tapi saya menangis selok kat Teluk Cempedak. Masa tu Zila-Chan macam dah purple muka sebab panik tak tau nak buat apa untuk tenangkan saya. Hahaha.. Sian beliau.

Seingat saya, setiap kali birthday saya, Zila-Chan adalah orang yang pertama wish [itu sebelum kami masing-masing berkahwin dulu, skrg mestilah suami yg jadi orang pertama wish..]. Dah la jadi yang pertama wish, beliau plak pasti akan belanja saya setiap kali birthday saya. Memang beliau akan belanja. Saya sebut je nak makan apa. Mesti beliau yg akan bayar. Pastu yang paling best, bila time birthday beliau pun, beliau jugak yang belanja. Saya cuma beri hadiah je semasa birthday beliau. Tu pun selalunya lambat bagi. The worse part plak, boleh dikatakan saya selalu wish birthday beliau paling lambat. Sebab saya selalu lupa tarikh hari itu. Huwwa... Saya bukan kawan yang baik.

Pastu kalau kami janji nak hang-out plak... selalunya saya akan tanya beliau, jam berapa nak jumpa, pastu bila beliau bagi time contohnya jam 10 pg, saya mesti akan tukar jadi 10.30 pg. Bila beliau suruh saya set kan time, saya bermati-matian nak dia juga yang setkan . Pastu saya tukar. Hehehe.. Gile betul dpt kawan mcm saya ni. Tempat kami jumpa biasanya kat Masjid negeri. Hahah.. Baik kan kami? Masa saya belum beli keta, kami jumpa kat masjid, then Zila-Chan akan bawak saya ke tempat yg saya decide [dah la menumpang, pastu demand plak nak pegi mana-mana. Nasib la Zila-Chan tu baik hati. Rajin nak layan saya. Keke.]. Pastu bila saya dah beli keta pun, kami masih jadikan masjid itu sebagai meeting point dan masih juga Zila-Chan yg bawak keta dia pergi mana-mana. Kekekeke... Jahat betul saya ni.

Nama Zila-Chan tu dapat bila kami sama-sama hantu tengok drama Jepun [sebelum drama Korea meletuppp di pasaran]. Ala..lebih kurang macam zaman Jepun jugak la. Orang Jepun kan kalau nama orang yang rapat, mereka akan tambah perkataan 'Chan' kat belakang. Contoh mcm Sin-Chan, Maruko-Chan, Naruto-Chan dan Bela-Chan [so, korang dah tau la kan macamana belacan tu dpt nama... keke].

Jadi, korang bleh nampak tak betapa saya ni bukan seorang kawan yang baik dan terulung kan? Tapi... tak kisahlah kalau korang tak rasa saya baik, asalkan Zila-Chan masih lagi setia jadi kawan saya. :p. Tapi tak tau le selama mana lagi beliau maish boleh bersabar ye dok..

To Zila-Chan, Selamat Hari Lahir yang ke -tettt untuk ko. Semoga ko akan beroleh kebahagiaan di dunia dan di akhirat. Cheyy... ayat tu ayat yang sungguh skema juga tipikal. Mehla.. aku wish dengan bahasa yang lebih sesuai utk piawaian otak kita yg macam biskut jatuh dari tingkat 18 ni. Zila, ko ni kawan baik aku. Kalo ko takde, mmg takde orang lain yg bleh replace ko dlm hidup aku. Walaupun sekarang ni kita tak rapat mcm dulu, tapi aku rasa it's not a bad thing sebab kita bukan bergaduh. CUma sebab kita jauh dan masing-masing dah ada habi the labi-labi. Masa aku pindah KL dulu pun ko takde kat Kuantan. Tu la nko. Asyik nak further study je. Berlagok la tu. Tapi bagus jugek la.. Berbanding aku yg tak ke mana dengan apa yg aku ada je. Sobb.sobb... Sekurang-kurangnya gaji ko bleh meningkat. Bila gaji ko meningkat, maka ko bleh la belanja aku seperti biasa kan? Hahaha... Tahun ni takde hadiah jugak macam tahun lepas. Tapi kira ok la juga aku perah otak ni tau nak buat entry pasal diri ko. Ingat senang ke. Susah tau... Penat jari-jari pendek gemuk aku ni tau. Berpeluh kuku. **Hinss.. Sniff-snifff... Kalau la ada lagi orang macam kita ni... tak tau la... Jangan la ejekkkkk!!! :p. Alamakkkk... Jauhhhhhh...

Zila-Chan, aku happy bila dapat tau ko bahagia dengan marriage ko. Aku la yg jahat ni dulu. Masa ko citer ko ada problem dgn tunang ko dulu, aku la org pertama suruh back off.. huhu.. nasib baik le ko degil masa tu. Kalo tidok, berdosa aku.. Aku harap, nanti ko selamat melahirkan anak yang sihat. Pastu yang hensem mcm Jun Sang [kalo lelaki] dan jelita mcm Song Hyo Kyo [kalo pompuan- ye ke eja nama minah tu?]. Pastu harap-harap anak ko cerdik macam ko[mesti ko marah kalo aku kata cerdik macam ko.. Anyway, ko cerdik la.. Heheh.. Akupon cerdik gok..kwang2]. Ingatkan nak lukis muka Kim Rae Won lagi skali macam dulu. Tapi nanti ko rasa rendah diri plak dengan bakat melukis yang aku ada sedangkan ko takde bakat tu. Takpe Zila. Aku faham. Sebab tu aku tak buat kali ni. Hahaha..

Apa-apa pun aku unnn bila ko unnn.. Ba boo maa reng...rengg... Aku ni orang yang bertuah sebab ada sahabat macam ko Zila-Chan.. :) Sayang kamooo sebab muka kamu macam Azza Elite. MUahahaha...~Cari pasei.


**sila abaikan ayat ini, sebab hanya saya dan Zila-Chan je fahammm...

Comments

  1. juta2 terima kaseh lid cha, sob2 haru pulak aku ade entry khas utk aku. bleh la aku brlagak kt anak cucu aku nnti, hadiah ni paling bes la, sbb nye ni je satu2 nye hadiah aku dpt selain, huhuhu. Byk2 kenangan kwn ngan ko time ko nangis kt TC tu la aku paling bangang dlm dunia sbb x tau nak wat ape, mase tu rase mcm fail je jd kwn ko. Ape pun tq lg skali lagi, sbb bg byk kenangan indah, huhuhu, jiwang pulak

    ReplyDelete
  2. sori la kalu ade ayat trgantung, maklum la tgn tak selaju mulut nk taip

    ReplyDelete

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Bolehkah Wanita Hamil Menggunakan Minyak Panas Atau Minyak Angin?

Sejahteralah ke atas kamu.. Pernah sewaktu mengandungkan Luth dulu, aku minta minyak panas di klinik untuk sapu pada pinggang aku yang sakit kerana dah semakin sarat. Semasa aku ingin mengambil minyak tersebut di kaunter ubat, nurse yang bertugas tu pesan kepada aku, pompuan mengandung tak boleh pakai minyak panas terutamanya yang berwarna hijau. Takut nanti anak jadi hijau. Aku tak sure dia cakap betul-betul ke memain. Tapi muka dia serius dan katanya lagi, itu mak dia yang pesan. Aku dah take note la kat situ pasal minyak panas ni. Tapi pasal warna hijau tu, ada kena mengena ke? Heheh. Tak pernah pulak aku jumpa manusia berkulit hijau melainkan Incredible Hulk. Wanita mengandung memang selalu la akan rasa sakit-sakit pinggang, sakit tulang punggung, bisa-bisa kaki, rasa lenguh badan dan rasa tidak selesa pada perut mungkin sebab perut bergas atau kita biasa panggil angin. Itu sebahagian je aku bagi contoh penyakit yang ibu mengandung alami.  Biasanya bila rasa sakit

Pasal Ayam Pun Nak Berkira

Sejahteralah ke atas kamu... Saya ni banyak kerenah. Ada benda-benda yang saya memang sangat berkira padahal benda tu benda remeh je. Contohnya kalau makan ayam goreng di KFC,  saya mesti akan request bahagian ayam ' wing ' dan 'rib ' kat kaunter KFC tu. Sebab part ayam yang saya suka hanya part dada dan ke atas je. Wing tu semua tau la adalah kepak ayam bukan kepak biri-biri . Rib plak saya tau ramai yang tak biasa guna perkataan rusuk tu. Saya ni, kalau dapat bahagian ayam yang saya tak suka, saya boleh badmood 44 hari. Sama jugak kalau makan kat restoren biasa. Kalau mula-mula saya nak makan ayam, tetiba tengok ketul-ketul ayam yang tinggal tu semua part yang daging lembik, saya sanggup tukar makan ikan. Saya tau ramai yang suka part pinggul ayam sebab dagingnya lembut dan rasa ayam lebih terasa kat bahagian situ. Bukan la takleh makan terus. Cuma kurang suka je. Yang penting ayam tetap ayam. Ye tak.  Korang jangan le kata saya berlagak + memilih + cerewet w

Panggilan Manja Geli-geli Sewaktu Bercinta

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini... Pernah bercinta kan? Bleh tanya skit? Kamu panggil pasangan kamu dengan panggilan apa? Nama dia? Atau nick name mcm 'Bunny', 'Cutie', atau 'si comel' atau 'handsome'? Hehehe... Best kan bercinta ni. Sebab boleh tergedik-gedik dan ada orang layan. [Owhh..miang nya statement ku ini....] Ada banyak panggilan-panggilan manja untuk pasangan-pasangan bercinta. Dan semuanya terpulang la kepada tahap gedik dan miang masing-masing kan? Ok, meh la baca apa benda yang aku merepek tentang panggilan-panggilan manja ni; 1. Sayang - Panggilan yang paling tipikal dan paling banyak orang guna utk panggil pasangan mereka. Kadang2 kalo orang melatah pun, panggil kita sayang gak kalo kita dah buat dia terkejut. Kehkeh... Tapi best je kalo org panggil kita sayang. Rasa mcm lembut dan disayangi... Tahap gedik : 80% 2. Ayang - Ni lebih kurang mcm panggilan 'sayang' gak, cuma dlm versi pelat dan lebih manja lagi. Saya