Iklan! Iklan! Sila Click!

01 September 2011

Memelihara Kesejahteraan Kerongsang/ Brooch


Melainkan kalo kamu beli brooch berjenama Chanel atau paling busuk pun jenama Zhullian, maka kamu tak perlu risau tentang batu tertanggal bila jatuh. Yang saya tau, batu-bata yang ada pada kerongsang berjenama telah diikat, bukan di gam menggunakan gam 20sen. Jadi kalau jatuh pun takkan tercabut punya. Malah, kalau tercabut sekalipun, masih ada perkhidmatan selepas jualan, yakni kamu bleh hantar balik kepada tempat kamu beli tu untuk repair. Seumur hidup.. Satau saya, Zhullian ada perkhidmatan membaiki kerongsang dia. Harga dia pun tak la mahal sangat. Dalam RM70-RM80 je. [Ini untuk org yang nak pakai lama la. Sbb batu dia tahan lama, warna kalo pudar bleh pegi polish balik saduran emas putih tu.]..

Biasanya kerongsang RM10 yg kita beli kat Jln Tar, batu-batanya tak kuat. Jadi, kalau nak kurangkan risiko kehilangan batu-batu tu, bleh cuba teknik ni. Sebelum pakai, sapukan dulu dengan pengilat kuku yang jernih. Seperti gambar di bawah ini...


*Mcm biasa, tangan itu adalah tangan nenek saya. FUhhh... hebat la nenek... Bleh buat french manicure lagi.

Kalau nak sapu dgn pengilat kuku ni, sapu kat tepi-tepi batu-bata tu. Biar molekul-molekul pengilat kuku tu jadi pengikat antara batu dgn besi kerongsang tu. Eceh.. tak le blah guna pekataan molekul. Hahahah...

Sejahteralah ke atas kamu.

3 comments:

  1. aku rse nk potong je kuku ko 2

    ReplyDelete
  2. Hahah... 3 jari tu je aku tak sempat nak potong ari tu. Lapan jari lain dah potong. Ceh, ko ni. YG 3 tu jugak ko nampak.

    ReplyDelete

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...