Iklan! Iklan! Sila Click!

09 September 2011

Kos Atau Masa




Sejahteralah ke atas kamu...

Orang selalu memikirkan tentang penjimatan kos. Kos itu adalah duit. Duit itu tidak elok dibazirkan. Dalam masa yang sama kita tidak pula menjimatkan masa. Padahal, duit yang habis boleh dicari ganti sedangkan masa yang telah berlalu takkan dapat diputar kembali.

Contohnya... Orang akan memilih untuk menaiki bas kemudian tukar train then bas lagi utk ke satu-satu tempat walaupun ada teksi. Naik teksi memang la mahal. Tapi kita akan sampai lebih cepat. Masa pun jimat.

Tapi ye lah kan... Kalau mmg dah tak cukup bajet tu apa boleh buat. Cuma kalau yang ada duit tapi tak sanggup keluarkan walaupun akhirnya banyak masa yg dibazirkan. :) Jangan sentap yahhh?

1 comment:

  1. saya mahu masa lebih dari 24 jam boleh..selain masa saya juga mahukan tenaga..

    duit??

    perlu jugak..semua kene duit sekarang ni nye punn

    ReplyDelete

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...