Iklan! Iklan! Sila Click!

28 September 2011

Alasan Alternatif Jika Ditegur 'Gemuk' Oleh Orang Lain

Sejahteralah ke atas kamu... [*Gemuk - Sila baca sebagai 'berisi']

Alasan 1
Apa nak diherankan kalo aku gemuk. Sedangkan Siti Nurhaliza dan Aiswarya Rai pon gemuk lepas kawen, inikan plak aku yang bukan artis ni. Derang lagi la sepatutnya banyak duit, bleh pegi slimming center.

Alasan 2
Aku dah bosan asyik kurus kering je. Nak ubah penampilan plak. So aku sengaja biarkan diri aku berisi sikit. Baru le ada alasan nak beli baju baru. Sambil sengih kerang dan berbunyi.. 'teeheee'...

Alasan 3
Takpe kot kalau aku gemuk as long as aku tak mintak duit ko untuk beli lauk-pauk yg aku makan.

Alasan 4
Gemuk la bagus, nampak lebih matang. Baru la orang-orang muda akan respect aku skit. Kalau tidak derang anggap aku ni macam adik-adik derang plak. Kalo berjalan pun dah macam gegar-gegar lantai, bleh menakutkan kanak-kanak kecil. Ok what?

Alasan 5
Jadi gemuk ni memang pilihan aku sebab aku nak try audition berlakon, watak komedi untuk gantikan Syanie dan sebagai pelapis kepada Enot.

Alasan 6
Aku makan pil hormon untuk lebatkan rambut. Tetiba jadi berisi. Atau pun bleh juga cakap yg ko tersilap makan ubat naikkan berat badan adik ko. Heheh.


Yang pasti, bila dah berisi ni, aku gelak pun dah macam pompuan gemuk bunyinya. Rasanya ketawa ni ada kaitan kot dengan saiz perut. Muehehe.... Aku berazam nak slim balik mcm dolu-dolu, tapi suami aku kata takyah[~ahhhh... alasan lagi.~].

Tapi ada 1 jawapan yg paling otai kalau kita jawab bleh menimbulkan dendam berpanjangan sampai 12 keturunan iaitu; "Lantak aku le nak gemuk ke nak kurus. Ko jgn ganggu hidup aku lagi boleh tak??!!!" ~sambil jengilkan bijik mata. Konfem otometik jadi musuh lepas tu. Hahahahah..

6 comments:

  1. org selalu ckap aku senang hati..aku gelak jer..
    padahal tgh susah hati..hehe

    ReplyDelete
  2. Salam;
    gemuk tukan montel..maknanya byk org geram kat kita..

    ReplyDelete
  3. xkshlah gemuk atau kurus.. yg pntg bahagia.. tp kesihatan perlu jugak dijaga ..
    lady lak nak gemuk.. dh lama kurus..

    ReplyDelete
  4. huhuh.. bagus gak ayat2 ni sume.. anti aku nak guna sume ayat2 ni la.. biar dieorang tau sape budak gemok ni sebenarnye kn... hahaha

    ReplyDelete
  5. satu lagi alasan....

    kalau org tanya, kita jawab la mcm nie....

    "Susah-susah ku makan untuk jd besar mcm nie, kau suruh ku jd kcik blik??penat tau.."hahahaha

    ReplyDelete

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...