Iklan! Iklan! Sila Click!

31 July 2011

Ramadhan Ini

Sejahteralah ke atas kamu...

Bulan penuh rahmat akan menjelma beberapa hari sahaja lagi. Ramai yang dah seronok dan tidak sabar menanti kehadiran bulan yang berkat itu. Ramai juga yang sedang bertungkus lumus mengganti puasa di hujung-hujung bulan Syaaban ini... Selamat berjaya la saya ucapkan ye..

Saya sangat pasti bulan Ramadhan kali ini, tentulah akan sangat berbeza berbanding Ramadhan yang lalu, di mana saya berbuka sendirian di rumah, waktu sahur hanya bangun minum air dan makan kurma je 2 ulas. [orang lain makan dengan amaun ganjil, aku suka plak makan ikut no genap je. Hahah.. mmg kuat melawan.]

Tahun ini kali pertama berpuasa bersama suami. Weekdays mungkin sama sahaja bagi saya. Berbuka puasa seorang diri di rumah kerana suami saya habis kerja pun malam biasanya. Cuma waktu sahur je la saya kena bangun siapkan makanan untuk beliau. Apa susah kan... Malam tu masak le siap-siap. Then pagi itu panaskan le. Ceh..ntah-ntah kang suami saya sendiri yg bangun dan panaskan makanan untuk diri sendiri. Kekeke.. Bukan bleh caya sangat dengan teknik ketiduran saya ni. Buatnya membuta sampai tak sedor diri kang... hah.. ~pengsan.

On weekends plak rasanya boleh la berbuka puasa bersyamer-syamer kan. Hehehe...

Tak ada apa la kot nak diceritakan lagi. Hanya selamat berpuasa kepada semua rakan-rakan di alam nyata atau di alam maya, yakni kawan-kawan blogger.

5 comments:

  1. azam yg bagus...nak prepair sahur utk en husband tu...selamat berpuasa..

    ReplyDelete
  2. samala kite hehehe....masak apa utk en.suami?? aku bt nasik goreng(en.suami yg request)+sadin+tulur dadar jek...hehe

    ReplyDelete
  3. Eda : Aku tolong panaskan je. Lepas tu konon2 nak temankan dia makan tapi aku tidur kat meja. Hahah.

    Zatul : Lauk semalam je aku panaskan. Ayam masak merah je. Dia kena makan lauk tu je la start drpd tghr, malam then pagi tadi. Hahaha. Sian dia.

    ReplyDelete
  4. Haνіng read this I belіeved it was rather enlightening.

    I аppreciate you finding the tіme anԁ еnergу to put this content together.
    I once again find mуself ѕpending a
    significant amount of tіme both rеading anԁ
    ρosting сomments. But so what, it wаs still worth
    it!

    Feel frеe to surf to my web page; Online payday Loan

    ReplyDelete

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...