Iklan! Iklan! Sila Click!

08 July 2011

Nescafe La Pulak

Sejahteralah ke atas dirimu itu yang membaca blog ini...

Saya ini bukan seorang manusia yang suka minum air berperisa, kecuali kalau makan kat luar. Jika di rumah saya lebih mengagung-agungkan air kosong berbanding air milo dan air-air yg seumpamanya. Tak ada pantang apa-apa, cuma lebih suka air kosong. What to do itik sudu.

Sejak seminggu, dua ini.... saya selalu keletihan. Seperti tak cukup tidur. Bila di ofis, sampai saya tertidur di meja sedangkan sebelum ini, jarang sangat pipi saya menjilat meja kerja saya [kerja sangat la aku ni kisahnya kan? hihihi]. Kalau tidur di surau pada waktu tengahari pula, selalu terbabas sampai jam 2.30ptg. Melampau betul perbuatan itu ye murid-murid? Sungguh tidak terpuji akhlak tersebut.

Semalam awal pagi saya mulakan hari saya dengan makan toast perisa jem stoberi dan air NesLo. Nisbah yang saya masukkan ialah setengah camca teh Nescafe, dan 3 sudu besar Milo [patut la Milo cepat habis. Ko rupanya yang menjadi dalang di sebalik kehabisan Milo itu.]. Air pula hanya separuh mug. Tanpa susu. Tanpa gula. Tanpa ragu-ragu. Gunakan tanpa was-was. Ridsect, tak beri peluang. Ok..Enaf dengan iklan. Tolong lempang jap muka aku bagi aku sedar diri sket.

Ajaib... saya tak mengantuk langsung dan rasa segar je sepanjang hari sampai jam 12.30mlm. Saya tak pasti itu adalah kesan Nescafe atau ada sebab lain. Tapi best la rasa sihat. So, minumlah Nescafe.



No comments:

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...