Iklan! Iklan! Sila Click!

26 July 2011

Lagu Tiga Kupang : Ada Unsur-unsur Illuminati dan Freemason??!!!

Sejahteralah ke atas kamu...

Cuba kamu perhatikan bait-bait lirik lagu Tiga Kupang ni... Sila baca tafsir lagu ini di dalam kurungan. Kalau perhatikan betul-betul, lagu ini bukan pantun kerana pembayang dan maksudnya tidak berima sama sekali. Jadi... Apakah maksud tersirat di sebalik lagu tiga kupang??

Lagu tiga kupang [kupang mana yg dimaksudkan di sini? Adakah kupang yg duit seposen atau kupang binatang bercengkerang yang boleh dimakan itu? Dan kenapa penulis lirik ini memilih angka 3?]

Saku penuh padi [saku siapa yang penuh dengan padi? Persoalannya, kenapa nak letakkan padi tersebut di dalam saku?]


Enam ekor burung [Enam ekor burung? Sekali lagi persoalan berkenaan angka, kenapa memilih no 6? Kenapa bukan 5, 7 atau lapan? Sedangkan nombor lain jugak mempunyai 2 sukukata dan tidak menjejaskan nada lagu?]


Masuk dalam kuali [Adakah burung-burung tersebut masuk ke dalam kuali dengan sendirinya? Atau ada yang memasukkan burung-burung tersebut ke dalam kuali?]



Bila sudah masak [Rupa-rupanya burung-burung tersebut dimasukkan ke dalam kuali untuk dimasak]
Burung nyanyi saja[Tetapi... jika burung yang telah dimasak, tentulah mati bukan? Jadi, kenapa burung-burung tersebut masih boleh menyanyi? Adalah maksud 'masuk dalam kuali itu bermakna masuk di dalam sesuatu organisasi, dan apabila selesai di'brainwash' dan bersedia[masak], 'burung-burung' tersebut 'menyanyi' atau maksud sebenarnya ialah berdakwah ajaran Freemason?]
Tentu sedap makan [Sedap ke makan burung yang dimasak tetapi masih hidup selepas dimasak?]
Beri pada raja [haa... nampak tak? Kenapa nak beri raja yg makan 6 ekor burung itu? Kenapa tak beri makan petani, atau orang-orang lain? Haaa... nampak tak? nampak tak??? Dah sah nak racun fikiran raja dulu baru boleh sebarkan dakyah kepada rakyat di negeri itu]

Raja dalam rumah [Raja lagi. Lagu ini suka betul fokusnya kepada raja. Mentang-mentang la dia tu raja. Semua nak sibuk skodeng raja tengah buat apa. Tapi raja kan tinggal di istana, bukan kat rumah.]
Buat kira-kira [Kira-kira apa yg raja tu buat? Kira-kira tentang berapa harga negeri jajahan dia tu kalau nak dijualkan kepada musuh? Atau kira-kira berapa orang gundik yg dia ada?]
Suri dalam dapur [suri itu adakah permaisuri? Atau khadam?]
Makan roti gula.. hei! [hebat dia. dia makan roti gula. alamakk... terliur plak rasanya. Sedap roti gula tu.]

Dayang tepi kolam
Mahu jemur tepung [Ngape la dayang tu mesti nak jemur tepung kat tepi kolam. kan ke bahaya kalo tepung tu terbalik masuk dalam kolam? Kan rugi?]
Datang burung hitam [burung lagi. Nampaknya penulis lirik lagu ini memang sukakan burung dan raja. ]
patuk batang hidung...hidung..hidung.. [kurang ajar sungguh burung hitam itu. Suka hati dia je nak patuk batang hidung orang]

Ok... dah baca terjemahan dan persoalan tentang lagu ini di dalam kurung tersebut? Jadi, korang rasa ada tak kaitan dengan Illuminati dan Freemason. Apapun yang kamu rasa, saya pasti jawapan kamu ialah... TIDAK ADA KAITAN betul tak? Hahahaha. Sebab memang takde kaitan apa-apa pun dgn freemason ke jadah semua tu. Saya saje je nak perhatian. Lagu ni semalam suami saya nyanyi semasa memandu kereta. Kemudian kami pertikaikan macamana la pencipta lagu tu bleh dapat idea nak buat lirik macam tu. Padahal lagu tu kita macam tak faham pun jalan cerita dia. Takde kaitan pun diantara saku penuh padi dengan 6 ekor burung masuk dalam kuali tu. Pastu dengan raja dlm rumah buat kira-kira la, makan roti gula la, dayang jemur tepung lah. Merepek giler lagu ni. Hehehe.... Kelakar pun ada, sebab tak faham..

So, jangan risau... Takde pun isu freemason tu. Saya saje je nak nganjeng orang Malaysia yg cepat sangat fikir bukan-bukan pasal benda-benda underground ni.. Jelaslah bahawa saya ini memang seorang 'attention seeker'.... Peacee...




2 comments:

  1. asal lagu ini menurut perkiraan saya adalah dari lagu rakyat orang putih:

    Sing a song of sixpence

    Sing a song of sixpence a pocket full of rye,
    Four and twenty blackbirds baked in a pie.
    When the pie was opened the birds began to sing,
    Oh wasn't that a dainty dish to set before the king?
    The king was in his counting house counting out his money,
    The queen was in the parlour eating bread and honey
    The maid was in the garden hanging out the clothes,
    When down came a blackbird and pecked off her nose!

    ReplyDelete

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...