Iklan! Iklan! Sila Click!

29 June 2011

Tabiat Buruk Manusia

Sejahteralah ke atas kamu...

Sunnah Nabi ; Makanlah apabila lapar dan berhentilah sebelum kenyang. Tapi.... Yang biasa kita praktikkan dalam kehidupan ialah; Makan walaupun tak lapar, dan tak berhenti-henti walaupun dah kenyang.

Dasatnya tabiat pemakanan kita. [Ceh, ntah-ntah aku sorang je. Hahaha.]. Biasanya kita ni walaupun perut dalam keadaan baik-baik saja, tak rasa lapar atau tak rasa sakit, bila jumpa je makanan....kita boleh je makan makanan tu dengan riang gembira. Asal ada depan mata, tak kira sedap ke tak sedap. Yang tak sedap pun kita boleh pulun sampai bersinar pinggan, inikan pulak kalau yang sedap. Silap-silap boleh berlubang pinggan.

Lepas tu, bila dah kenyang plak, selagi makanan tu masih ada.... kita tetap akan sambung makan dengan alasan 'tidak mahu membazir'. Bagus jugak alasan tu. Tapi... satu hari nanti, kalau berat badan naik seperti roti terlebih yis, sila jangan salahkan coklat Beryl's kerana coklat Beryl's tidak bersalah di dalam perkara itu.

No comments:

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...