Iklan! Iklan! Sila Click!

14 June 2011

Kenapa Ramai Orang Kawen Masa Cuti Skool?

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini....

Sebelum tarikh perkahwinan saya ditetapkan dulu, salah seorang anak sedara saya dah pesan awal-awal... "Maksu, buat la majlis kawen maksu tu masa cuti skolah... Sue nak tolong jgk..". Otherwise, En Stormpong pun nak buat majlis tu masa cuti sekolah. Tak tau plak apa alasan beliau. Waktu itu, bulan 11, 2010. Cuti skolah yang ada pada tahun 2011 ialah pada bulan Feb dan March. Tapi kami tak pilih tarikh tu sebab terlalu singkat masa yang kami ada untuk buat persiapan. Jadi, kami pilih cuti skolah di pertengahan tahun. Sempat buat preparation, dan cuaca mungkin elok pada waktu tersebut.

So, kenapa mesti cuti sekolah? Padahal yang datang kenduri tu adalah orang-orang dewasa. Kalau mereka bawa anak-anak yang bersekolah sekalipun, masih juga mak ayah dierang yang bawa mereka dan yang pasti kenduri kawen orang biasa buat hujung minggu. Masih juga hari cuti sekolah kan? Tapi menurut teori makrifat saya, kalau buat kenduri masa cuti sekolah ni senang skit. Mungkin 'kesenangan' itu tidak dirasai bagi orang-orang yang semua kaum keluarga mereka tinggal berdekatan seblah-seblah rumah. Dan mungkin juga tidak dirasai oleh orang-orang yang belum mempunyai anak yang bersekolah. Tapi bagi keluarga saya, amat penting untuk buat kenduri sewaktu cuti sekolah. Sebab senang skit kalau kakak-kakak dan abang-abang saya nak balik kampung dan cuti lama2, sebelum dan selepas kenduri. Orang yang berkerja boleh amik cuti. Tapi anak-anak bersekolah, takkan nak suruh ponteng sekolah untuk balik kampung duduk lama-lama kat kampung. So... it's all about school children la ni. Hahahahah... Penting wooo kanak-kanakdi dalam majlis perkahwinan. Kalo takde kanak-kanak dan anak remaja, tak meriah la sesebuah majlis tu.

No comments:

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...