Iklan! Iklan! Sila Click!

28 June 2011

Gubahan Hantaran : Tali Pinggang [Belt]




Sejahteralah ke atas kamu...

Habis ah korang.. Aku dah mula nak citer pasal hantaran ni... Muntah indigo la korang. Hahahah... Ketawakan mereka....

Tapak hantaran, saya gunakan gabus bulat tebal, kain net yang ada corak-corak, reben, renda berbatu bata, bunga-bunga daripada kain organza dan daun kilat-kilat stardust. Warna tema pula adalah biru dan putih. [*taip entry baru sambil makan coklat Tiramisu Beryl's padahal semalam kata nak diet. Mcm rimau.]. Contoh tapak hantaran...

Bunga organza bewarna biru ini saya beli siap. RM2.50 ada 50pcs. Di SayangYou, tingkat 5 Semua House. Saya kemudiannya, cantumkan dengan dawai halus dan selang selikan dengan bunga serta manik-manik lain juga crystal.



Gabus di atas besar, dan gabus di bawah kecil untuk dijadikan kaki. Jika buat begini, tak perlukan alas dulang pun takpe.





Orang sekarang ni suka gunakan bakul atau dulang untuk hantaran. Memang tak dinafikan kalau guna dulang atau bakul yang seragam dan dibeli siap, hasil gubahan hantaran akan sangat elegant. Malah, tidak perlukan usaha yang beriya sangat pun. Cukup dgn sekuntum bunga dan reben. Tapi kosnya agak mahal. Satu dulang atau bakul harganya paling-paling busuk pun RM8.90. Tapi itu pun yg paling kecik dan yang paling tak lawa sekali yg ada dalam kedai tu. Yang rupa dia sedap mata memandang pulak paling busuk pun RM12.90. Dah tu macamana?Mehei sangat. Huhu...

Untuk gulung tali pinggang [belt], ikut sesedap rasa je. Saya gulung ikut-dan, pastu saya letakkan di atas sekeping kad board yang telah dibalut kertas putih, kemudian saya alas dengan jerami bewarna krim itu. Boleh beli kat kedai pengantin, harganya dalam RM4 sebungkus.


Selepas dah puashati dgn kedudukan tali pinggang tu, bungkus plak dengan plastic tutup makanan 'cling wrapper'. Gambar ni tak berapa jelas le.. maafkan Kak Eton ye...

Lepas tu, tambah le dgn bunga sekuntum, reben kalau perlu dan bola-bola pokok Christmas tu. Ntah apa motifnya. Hantaran ni takde la lawa sangat, atau pun boleh dikatakan langsung tak lawa. Tapi tak heran pun... asalkan aku dah selamat kawen. Yeehuuuuu!!! Benang-benang serat yang berwarna silver tu saya sengaja letakkan di tepian bungkusan tali pinggang utk menampakkan imej sejuk... Konon-konon macam salji la tu sebab ada aksesori pokok Christmas.

No comments:

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...