Iklan! Iklan! Sila Click!

03 May 2011

Jenama Sederhana Dan Negara Pengeluar

Sejahteralah ke atas kamu...

Betul ke tajuk tu? Sesuai ke? Saya cuma nak senaraikan jenama-jenama yang biasa terdapat di pasaraya dan asal usul jenama tersebut. Kisahnya, sebab saya baru nak beli barang-barang untuk dijadikan hantaran kepada En Stormpong, tapi tak tau jenama tu sama ada jenama import atau tempatan. Bukan terlalu nak berkira pasal import atau tak import. Tapi kalau barang itu buatan tempatan, tetapi harganya mahal melampau maka tak patut la kan? Jadi, saya nak pastikan dahulu, wang yang saya bayar itu betul-betul berbaloi atau tidak. Maksud saya, jika saya membeli barangan jenama tempatan biarlah harganya logik.

  1. Obermain Germany - Germany. 1888.
  2. G2000 - Hong Kong. 1980
  3. U2 Clothing - Hong Kong [founder yang sama dgn G2000]
  4. Beverly Hills Polo Club - USA. 1909.
  5. Alain Delon - France. [Tak tau tahun berapa. Tapi founder brand ni iaitu Encik Alain Delon sendiri adalah aktor daripada Peranchisss].
  6. Pierre Cardin - France. [Pun saya tak pasti tahun bila. Tapi dalam tahun 1950 ke atas le. ]
  7. Valentino - Italy. 1962.
  8. nanti saya sambung. Tetiba rasa malas.

2 comments:

  1. komen takde kene mengena - ada 2 ketul picca si dia..hehe

    ReplyDelete
  2. Heheh... Nnt dah kawen nnt aku letak byk2 picca si dia itu. Keke.

    ReplyDelete

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...