Iklan! Iklan! Sila Click!

17 April 2011

Mengumpat.

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini dengan jayanya.....
Ntah apa mimpi abang Si Ana Imprezza Celup, petang tadi menyapu seluruh blok E, sampai ke belakang blok sekali dia sapu. Jernih la sikit jadinya lantai kat depan pintu gril umah saya ni. Kalau tidak, sebelum ni, kat bahagian meter air depan umah saya, tak tau sape yg letak beskal yg dah berkarat gila vavi, siap dirantaikan dan disangga dengan mangga sebesar penumbuk saya [tangan saya kecit je.. hihi]. Kat bawah beskal tu plak, berkumpul segala macam sampah termasuk tahik cuceng. Saya nak menyapu kat situ pun segan [Nampak sgt tak bersilaturrahim dgn jiran. Ngeh...ngeh... ]. Tapi dalam buah fikiran saya, dah ada niat nak menyusahkkan En Stormpong nanti bila beliau dah pindah ke rumah itu apabila kami sudah menikoh kelak. Ye lah... setau saya, En Stormpong itu sangat rajin orangnya... Jadi, saya nak la juga menonton kerajinan beliau itu dengan contact lens kaler cekelat saya ni. Ecewah.

Panjang juga meleret. Ok, berbalik kepada abang Si Ana tu. Saya tak tahu apa nama dia. Yang pasti, dia pernah bergaduh berparang dengan adik dia, betul-betul depan pintu gril umah saya. Cuba le bayangkan betapa takutnya saya pada waktu itu... Tapi dalam takut-takut tu pun, sempat gak skodeng ikut pintu yg saya buka sikitttt je, takut mereka yang bergaduh tu tau saya skodeng derang. Sian kat mak derang yg nak meleraikan pergaduhan tu. Adik pompuan derang plak masa tu nangis teresak-esak [mungkin sebab takut tengok drama keluarga sendiri]. Ye lah... Adik pompuan dia tu kecik lagi. Tapi tak la kecik sgt. Dah besar jugak, dalam skolah darjah 4 kot. So, korang rasa dia kecik ke besar? Ok, what ever. Tak penting dalam kehidupan aku. Lalalala.

Terfikir.... Macamana kalau saya ada anak nanti? Selamatkah membesarkan anak dalam kejiranan yg sebegini? Haihhh... Allah lebih mengetahui.

No comments:

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...