Iklan! Iklan! Sila Click!

28 April 2011

Bulu Mata Gugur Apa Maknanya.....

Sejahteralah ke atas kamu...

Betul ke kalau bulu mata kita gugur, maknanya ada orang sedang rindukan kita? Kamu percaya tak? Saya selalu rasa mcm nak percaya. Sebab saje je nak bagi rasa syok sendiri, konon-konon ada orang rindu. Tapi hakikatnya saya rasa memang tahyul bercampur bidaah yang amat. Mana tidaknya... Saya tengok bulu mata mak dgn abah saya elok je lagi, masih banyak. En Stormpong pun sama. Byk je lagi bulu mata beliau. Kalau betul-betul bulu mata gugur kalau ada orang rindu, mesti dah habis botaklah bulu mata mereka. Sebab setiap hari saya rindu mereka.

Jadi kesimpulannya, bulu mata tu sama juga konsep seperti rambut. Bila dah sampai masanya, gugur la dia. Cuma gugur rambut lebih pesat daripada gugur bulu mata kan? Kalau nak sangat kaitkan bulu-bulu gugur ni dgn rindu, lebih baik anggap bila rambut gugur itulah orang sedang rindukan kita, bukan bulu mata.

Yang pasti bulu mata saya selalu gugur. Paling saya hangin, bila bulu mata gugur, masuk dalam mata. Aduhhh... Seksa nak kuarkan bila bulu mata tu lekat kat kanta lekap saya. Lagi menderita kalo time tu takde 'contact lens solution'. Menggelupur le guna air paip. Huhu.. Kering le kesannya.

Pastu ingat lagi tak... Kepercayaan orang-orang lama tentang bulu mata ni... Kalo bulu mata gugur, amik bulu mata itu dan letak atas rambut, nanti rambut akan cepat panjang. Hehehe.. Mana belajar plak teori tu. Takde kena mengena pun kan?

1 comment:

  1. haha..penah juga dulu2..hihi

    ada la jugak percya..sikit je..hihi


    lyd,ciksu org kedah la..
    campur peria tak pahit tau.sedap ada la.

    selepas potong rendam peria dalam air garam sekejap..

    ReplyDelete

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...