Iklan! Iklan! Sila Click!

02 March 2011

Logo Sukan Olimpik 2012 - London


Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini...

Kontroversi tentang Logo Sukan Olimpik London 2012 yang dikatakan mempunyai unsur-unsur perkauman. Isu ini ditimbulkan oleh Ahli Jawatankuasa Olimpik Iran, Bahram Afsharzadeh [maik aihh.. canggihnya nama dia]. Logo ni, haaa.. ce tgk betul2.



Encik Bahram ni mendakwa, kalo digabungkan angka-angka 2-0-1-2 di dalam logo tu, boleh membentuk perkataan 'ZION'. [Kalau dibaca ikut turutan 2-1-0-2]. Bila baca dari arah berlawanan pon akan membentuk perkataan Zion tu jugak. Di dalam kitab Injil, Zion tu adalah merujuk kepada Jerusalem iaitu tempat orang2 Israel. Dengar cite nya, Iran nak tarik diri daripada bertanding di Sukan Olimpik tersebut.

Komen saya : Tak tau la nak cakap apa. Kalo nak diikutkan betul2, orang2 I5R43L ni memang dah lama menyebarkan syiar Yahudi kepada semua manusia di seluruh dunia. Sama ada kamu perasan atau tidak je. Ini hanya secebis je yang kita nampak. Padahal agenda tersembunyi dalam perang psikologi mereka, ramai je yang tak perasan. Jadi, kalo setakat sekali lagi unsur2 I5R43L tu digunakan, apa je sangat.

Kalo betul-betul nak perangi mereka, atau boikot mereka, bukan dari segi produk sahaja. Fahaman-fahaman mereka yg ramai umat Islam dah ikut tu boikot la sekali. Malas je nak bagi contoh. Kang ramai yang rasa nak tikam aku. Kekeke. So, yg penting, akidah sendiri kena kuat. Iman kena jaga betul-betul.

No comments:

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...