Iklan! Iklan! Sila Click!

26 February 2011

Dah Cuba Tapi Tidak Berjaya

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini....

Penah tak korang cuba nak berbaik dgn org yg korang tak berapa berkenan dgn perangai derang, tapi korang mcm tak berjaya je. Sebab setiap kali korang cuba bertegur sapa atau berbuat baik dgn org tu, dia mesti akan mematikan hasrat murni ko tu dgn jawapan-jawapan yg poyo. Eii.. Ntah la.. [padahal korang pon poyo gak...:D].

Tapi, jangan terus salahkan orang tu. Mungkin jugak cara kita menegur atau berbaik dgn dia tu pun poyo dan menyakitkan hati mereka. Jadi, jika begitu.... kita cuba lagi la lain kali yer? Kalo tak berjaya jugak, maka anggap saje yg dia mmg dilahirkan begitu, dan kita juga dilahirkan begini.

Satu je yg kita kena ingat, kadang2 apa yg kita terima tu mungkin berpunca daripada kesilapan kita sendiri yg kita tak sedar, betul tak? Maka.... Bersabarlah. Dan mengalah la. Hasilnya kalau tak dapat sekarang, insyaAllah akan dibayar kemudian. Hidup ini indah sangat. Penuh warna-warni. Jadi, hargailah hidup kita dgn berbuat baik kepada semua orang dan memaafkan.

*Nasihat orang memang senang. Nak praktik tu yg biasa kantoi dipertengahan jalan. Kehkeh.

No comments:

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...