Iklan! Iklan! Sila Click!

03 January 2011

Memang Saya Menyesal... :(

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini....

Padan dengan muka saya. Lalalalala... Masa orang sibuk-sibuk pegi kursus kawen yang ofis anjurkan, dengan bayaran yang lebih murah dan tempat juga senang nak pergi [sebab buat kat ofis jugak], saya berlagak takmau pegi. Konon-kononnya... segan sebab saya belum ada plan nak kawen. Lagipun, kononnya nanti bila saya dah jumpa dengan Mr Right saya... Saya nak pergi bersama-sama dia. Baru la saya dan dia mendengar ceramah dan ilmu yang sama. Cekonon la tu.

Tetiba sekarang ni, bila dah makin hampir menuju ke gerbang perkahwinan, baru saya sedar betapa pentingnya pegi kursus kawen awal-awal. Pertama kerana kesuntukan masa. Sebab time-time dah decide nak kawen ni, banyak benda lain yang kamu perlu lakukan. Boleh dikatakan, setiap hujung minggu tu mesti sibuk. [Kursus kawen biasanya diadakan pada hari Sabtu dan Ahad. Tapi ada juga yang buat hari Rabu dan Khamis. Sila search Pusat Keluarga Wanis utk maklumat lanjut.]

Kedua.. sebab umur makin meningkat... Katakan umur sekarang 25thn. Tapi bila ada kursus kawen anjuran mana-mana, kamu sombong tak mahu pegi. Kerana kamu ingin hadiri kursus kahwin apabila hampir tarikh perkahwinan kamu. Okay. Takper. Kalau kamu akan bertemu jodoh pada usia 26 tahun tak jadi masalah. Tapi... macamana jika jodoh kamu sampai semasa usia kamu errr... let say... 40 thn? Jadi, kamu ingin pergi kursus perkahwinan di mana peserta-peserta lain semuanya berusia 20-an? Owwh... No-no-no... Paling tidak, jika kamu dapat pergi bersama-sama bakal pasangan kamu masih bagus. Mungkin kalau segan sebab kamu berusia, pasangan kamu pun ada bersama-sama. Kalau dia pun sebaya kamu, kamu boleh merasa segan bersama-sama dia. Tetapi katakan pasangan kamu bizi sewaktu itu dan kamu perlu hadiri sendirian? [Macam saya yg kena pergi sorang2.. huhu... Mr Storm.. Please... Go with me to the kursus... pleasee2... kekeke... Ok. i know u're bz. :p]. Jadi, saya nasihatkan adik-adik yang masih muda... Pegi la kursus kawen cepat2. Biasanya kat U korang ada anjurkan... join la. Fee murah, nak pegi pun tak segan, ramai geng dan nanti bila dah makin berusia tak la terhegeh-hegeh nak Google pusat kursus perkahwinan.
Saya baru nak pegi kursus kawen minggu depan.. Hahahah.. Takpe.. Ada masa lagi. Ngo chow sin!

No comments:

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...