Iklan! Iklan! Sila Click!

13 December 2010

My Nieces and Nephews.

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini...

Saya ni bukanlah seorang maksu yang mithali. Tapi kadang-kadang saya rajin la juga layan bersembang dgn anak-anak buah saya yang very the tak sikit tu.

Baru-baru ni, masa pegi umah Kak Teh saya, saya dengar anak-anak buah saya bersembang sesama sendiri. 'Aaina [9 thn] dan Siti Sarah [10 thn].

Mula-mula 'Aaina ckp "Ader ustaz tu bagi ceramah, pastu ustaz tu kata.. bahaya kalo minum Milo, sbb dalam Milo tu ader cacing. Ustaz tu kata, sardin pun bahaya gak. Sbb org tu letak katak dalam sardin. Ngarut je ustaz tu." [Pandai plak si 'Aaina ni menilai berita fasik. Heheh. Kalo maksu dia ni dulu, main percaya je kalo dpt informasi mcm tu.]

Then Siti Sarah pun sambung....
"Ha.. ah la.. Ustaz aku pon penah cakap... kalo minum air sirap pun kena berhati-hati. Sebab dalam sirap tu, kadang-kadang ada semut api"...

Saya? Erm.. Blur. Siti Sarah ni mmg kelakar + unik + misteri. Saya ingatkan ader gosip pasal dlm sirap tu dierang letak bahan terlarang ke, mcm bahan kimia mende2 ke. Rupa-rupanya sbb ader semut. Haihh.. Sabo je la aku.

Erm.. Anak buah saya sorang lagi... Namanya Razin. Dulu masa dia lebih kecik daripada sekarang, dia pelat. Pastu bila dia tengok Wonderpet, watak yang kura-kura tu dia panggil 'Tuye-tuye'. Hehehe.. Comel giler.

No comments:

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...