Iklan! Iklan! Sila Click!

08 June 2010

Saya Benci Lelaki!

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini....

Wah... Kontroversi jugak tajuk artikel ni. Jangan salah faham. Bukan saya yang benci lelaki. Saya masih suka lelaki. Terutamanya yang hensem dan stylo. Ceh.. Hehehe...

Saya sebenarnya tak faham dgn kaum terbitan yang asalnya dilahirkan sebagai perempuan dan bila dah besar, dia tukar jantina jadi 'pengkid'. Ok la, saya faham dgn 'hak masing-masing'. Ikut suka dia la nak buat apa pon, janji dia tak kacau saya. Tapi yang kelakarnya... alasan makhluk2 ni utk jadi begini biasanya sama je. "Saya benci lelaki, jadi saya ubah penampilan saya supaya kelihatan seperti lelaki". Wakakakakakakakaka.... Kelakar.. Kelakar. Seolah-olah mcm "saya benci tengok muka Fasha Sandha lalu saya buat pembedahan plastik menyerupai wajah dia". Crazy....

Bukan ke kalo kita bencikan sesuatu atau seseorang, kita akan lagi nak mengelakkan diri daripada terlibat dgn mereka? Memang la, saya tak boleh buat penilaian terhadap mereka. Betul... mereka pasti ada masalah tersendiri. Yang paling biasa didengar ialah kerana mereka diperkosa oleh lelaki sama ada keluarga sendiri atau teman lelaki. Tapi.... Kenapa kalo benci lelaki kemudian nak jadi lelaki?? Alasan mereka lagi, mereka berpewatakan seperti lelaki untuk melindungi wanita-wanita lain supaya tidak dipermainkan oleh lelaki. Ada juga yg beri alasan "saya begini kerana ingin kelihatan gagah supaya lelaki tidak berani mempersendakan saya". Hahahahaha... Mmg kelakar dgn pendek akal nyer derang ni. Dia ingat, kalo dressing mcm lelaki, lelaki takot ke? Lelaki mmg walau apa pon, lebih kuat drpd wnaita. Kena terima tu. Hello... Dik, ada banyakkkkkkk lagi cara utk melindungi wanita. Bkn semata-mata fizikal je. Bagi saya, perempuan yang berpenampilan seperti lelaki hanya kerana mereka tidak yakin dengan diri sendiri. Tidak yakin dgn kewanitaan diri sendiri. Mereka tak cuba untuk selesaikan masalah tetapi lari dari masalah. Errm... Sedih betul dgn akidah budak2 skrg yang makin rosak ni.

Dan satu lagi kisah kelakar, bila seseorang yg dilahirkan sebagai lelaki pastu bila dah besar, tukar jantina jadi pondan. Dgn alasan "Saya adalah mangsa keadaan. Saya sebenarnya wanita yang terperangkap di dalam tubuh lelaki". Ishh... Hotak dia. Rasa nak sepak punggung dia pon ader. Alasan je semua tu. Malas betul nak beri ceramah pasal benda-benda ni kat sini. Kang keluar pekataan2 kasar je kang. Tapi tolong la.. kalo ader mana2 pengkid atau pondan yang baca artikel ni, tolong la fikir balik dari pemikiran fitrah manusia. Tuhan beri kamu akal utk berfikir menggunakan pendengaran, penglihatan dan hati. Gunakan ketiga-tiga barulah boleh dikatakan menggunakan akal. Dengar nasihat orang, tengok kesan yang dah berlaku, dan buat keputusan dgn hati.

No comments:

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...