Skip to main content

Abaya Princess Cut

Sejahteralah ke atas kamu,...


Saya belum bersalin. Kehkeh. Takpe, ada 2 minggu lagi. Sepatutnya due saya 18 Mac 2013. Cuma sekarang ni saya memang dah tak larat dah nak bangun pagi-pagi bersiap pergi kerja. Tak larat nak drive pergi ofis. Tak tahan dah nak duduk kat kerusi lama-lama, rasa mcm tertanggal tulang punggung masa nak bangun dari kerusi tu. Dan pagi ini baru saya tahu yang sebenarnya saya BOLEH memohon untuk cuti bersalin lebih awal, asalkan kurang 30 hari daripada tarikh due dan mendapat surat sokongan daripada doktor. Kalau saya tahu, daripada minggu lepas lagi saya dah amik cuti. Chaiss.

Lupakan la kejap pasal hal bersalin ni. Saya nak ceritakan pasal minggu lepas saya dah beli 2 pasang abaya melalui online. Abaya ni macam jubah la la sebenarnya. Cuma cutting dia berbeza sikit je daripada jubah buatan Malaysia. Dan abaya yang sebenar asalnya berwarna hitam sahaja. Ada juga yang berwarna2 meriah, cuma jarang la ada jual. Terutamanya kalau abaya buatan negara-negara Timur Tengah.
Ini salah satu abaya yang saya telah beli. Cutting princess ni maknanya bawah dia kembang payung [mcm poncho dalam citer star wars pun ada]. So, boleh la cover bentuk badan, tak nampak punggung. Bahagian badan menggunakan fabric Fursan dan lengan pula adalah fabric lycra.

Saya nak promosi kan kedai Online tempat saya beli abaya yang saya katakan tu. Namanya Zianit EShop.


Saya selalu shopping online. Tak tau ngape saya suka sangat beli secara online. Mungkin sebab saya ni pemalas nak berlegar-legar di tempat awam [alasan], so saya lagi selesa beli secara online. Ada kedai online yang saya jumpa di Facebook, di blog ataupun website rasmi. Setakat ini, kedai online Zianit ni the best la saya rasa. Mudah berurusan. Paling mudah berbanding dengan beli barang kat kedai online baby yang femes-femes tu.

Mula-mula saya register [create new account] di website Zianit EShop. Pastu masa tengah scroll nak pilih baju mana yang saya nak beli, tetiba admin website tu online di chat box. Then dia terus offer untuk beri bantuan kalau ada apa-apa nak tanya. Saya ingatkan macam robot je yang tanya, tapi saya try la tanya soalan pasal saiz baju. So, dengan laju dia jawab. Bila saya dah decide untuk beli baju yang mana, admin Zianit EShop terus mengaku yang baju tu ada tertanggal beberapa batu pada lengan [kan senang bila jujur]. Saya terus je mintak diskaun, then terus dapat diskaun RM30 untuk setiap abaya yang saya beli. Cool huh? Dah la delivery pun free. Lagi la saya suka. Petang tu saya confirm bayaran, esok sampai. Selesai urusan. Bagi saya, mudah, pantas dan sangat membantu. 

Abaya yang saya terima disertakan dengan shayla yang juga berwarna hitam. Shayla tu namanya macam penyanyi popular, tapi sebenarnya adalah selendang/shawl. Saya tak pakai lagi shayla tu, abaya plak dah pakai ari ni. [Jenis tak reti bersabor]. Masa nak beli abaya ni, mintak izin dengan suami dulu. Bila dapat je abaya ni, suami saya cakap saya santek sangat bila saya test pakai abaya ni. Dan dia kata, "Kalau saya nak beli baju macam ni semua pun dia akan izinkan", sebab memang menutup bentuk badan pun. *Perut mengandung 9 bulan ni pun masih lagi banyak ruang nak bernafas bila pakai abaya princess cut ni. Terasa seperti tuan puteri bunting plak aiii*. So, saya apa lagi, terus je rasa macam nak beli lagi 60 helai abaya mcm ni. Kehkeh. Cuma kena tunggu peruntukan gaji bulan depan plak la kan.

Jadi, untuk sesiapa yang suka nak pakai atau nak beli abaya, boleh la beli di Zianit EShop ni. Selamat bershopping.

Comments

  1. wahh best nyer! Yang penting service dia bagus.
    Sebab saya ni kaki shopping online, jadi of kos saya akan terjah nanti :)

    ReplyDelete
  2. amboi mak buyung ni..dan lg shopping (^__^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shopping online la katakan. Kat dalam wad pun sempat lagi kalo nak shopping.

      Delete
  3. cantik abaya nie lyd..sy pun suka jenis adik bradik jubah nie..nak beli online dr segi rs tak secure lak..awak beli lh byk2 wat koleksi..lps ngandung nie pun leh pakai lagi kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah memang niat nak pakai lepas bersalin pun. Ha ah la, kalo awk nak beli mesti kos pos dia mahal kan?

      Delete
  4. sepanjang hayat mmg tak pernah pakai jubah/abaya...termasuk maternity dress...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. aok mmg dasat. Dah tu masa peknen awk pakai baju cemana? muat ke?

      Delete
  5. Replies
    1. cantik tau... terutama part lengan tu. Rasa mcm maikel jeksen pun ada.

      Delete
  6. thank u sharing...dah lama cari...sbb saya suka maxi dress, n otomatik saya bekenan gak abaya!..hehe..selau cari2 xjumpa lagi yg berkenan on9 shop yg jual abaya nih..yg zianit ni mcm ok...harga pun looks reasonable...pn.lyd amek size ape? xreti nak pilih2 size abaya ni..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maxi dress pun cantik kan? Saya amik size L dan M. Size ni ikut ketinggian jugak. Sepatutnya saiz M je saya. Tapi saje je amik L pastu mula la labuh terlebih. Saiz M just nice la dgn saya. Kalo saya pakai jubah yang buatan Malaysia, saya kena ambil L. Baru le sesuai dgn bahu dan ketinggian. Bahu saya lebar.

      Delete
  7. tq dear share entry paling best sekali..hihih elin pun suke shoping online nih..mudah klick2 jer. :)

    salam perkenalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perkenalan. Memang sebab mudah la saya lagi selalu beli online. Tapi bahye sebab duit lagi cepat habis. Hehehe.

      Delete
  8. Sy ni kan, kdg2 teringin nak pki jubah or abaya. Tgk org len pakai, comelnye...tp sy tak confident la....adoi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yakinkan dirimu. You can do it! Okay je bila pakai jubah. Masa mula2 je orang akan terkejut skit, tapi mereka hanya sekadar terkejut je. Taklebih dari itu.

      Delete
  9. nampak cantik.. nnti leh terjah tgk !

    ReplyDelete
  10. Wo maseh share. Daku pun membeli-belah dihujung jari jek sejak tawen 14 tahun yang lepas huhuu.. pasalnya laki jenih malas nak masuk tempat sesak (okeh tak menyalahkan laki?) Lagi satu kan Lyd, kalau beli jubah bentuk 'A' cut pun selesa. Besar di bontot hahaha... senang mak menonggeng amek barang jatuh. Dijamin tiada nampak bentuk tembikai agaga... Jemput singgah :) Resepi: Ikea's Swedish Meatball

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oo.. A cut ek? Haa.. boleh la beli nanti. Sbb jubah kalo yang straight cut pun nampak gak ponggong. Kekeke. Malu la.

      Delete
  11. Replies
    1. Boleh ema, nanti singgah tau. *macam la website tu akak yg punya.

      Delete
  12. as salam...

    wah beli online...tak pernah cuba lagi beli abaya ikut online..selalu paksa kakak jahitkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untung la ada kakak yg pandai jahit. Nk tempah boleh? Ekeke.

      Delete
  13. aku pn ada abaya!!!tp SIL aku bg...hmmm..br tau mahei rupanye abaya ni...skrg ni setiap jumaat mmg aku pakai abaya@jubah g opis...br ada 3 lai so sket2 la nak tambah koleksi coz mmg best pon pakai abaya@jubah ni kan..abaya aku straight cut :)

    lor...camne leh xtau blh mntk cuti awal??aku dl x mntk pasal kalau aku coti pastu dok umah sengsorg pastu nnt nak terberanak camne?? x kan nak bwk keta sendiri? so aku g la keje...klu kt opis nnt ada la org blh hntrkan g spital...almaklum la...hasben keje jauh huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku kan budak it yg tak berapa it. Bkn tau pun hal ehwal semasa pasal division lain. Tu pasal yg tak tau.

      Ha ah, mmg best pakai jubah.

      Delete
  14. cantik la......mak saya pun kalo beli baju beli on9 je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maju la mak awk. Cool gile shopping online. Kim salam kt beliau ye.

      Delete
  15. nanti leh la silau2 jugak kat sini.. lya pon suka beli on9, tp bju2 lya jarang... beli baju asya la y byknyer.. klo utk lya pon cam tudung2 g2 je.. atau kosmetik.. sbb nk beli baju takut saiz & bju tu x sesuai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untung la mek asya sbb mama dia slalu beli bju ke dia. Seronoknye ada anak pmpuan. Baju cantik2 kan?

      Delete
  16. Lyd tak sabar dah ye...nanti Lyd jangan konpius sakit nak bersalin ngan sakit perut nak u'uk...hehehe..

    saya dah lama dengar pasal abaya ni,cum tak berkesempatan lihat contoh yang sebenarnya...nantilah ada masa saya masuk situ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sabar dah nk cium dan dakap baby ni kak. Mesti wangi je rambut dia, pastu lembut mcm baldu je kulit dia.

      Boleh kak, nnt ada masa bleh jenguk situ. Kalo bkenan bleh beli.

      Delete
  17. Lepas mak buyung jadi mak gelas yang ramping semula, bolehlah pakai ye....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skrg pun boleh pakai JR. Cuma tak ramping jek la. Lepas pantang nnt nk buat comeback nk jadi wanita slim semula seperti bujang dulu. Agak2 bleh tak? Haha.

      Delete
  18. best nya service, untung beli baju lagu ni, boleh pakai forever.
    hehhee dah hampir2 sangat dah masa nya ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang bleh pakai forever dan sesuai la utk occasion tertentu.

      Ha ah awk. Dah dekat dah ni. Saya excited dlm nervousg

      Delete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. Style gini mmg elok..boleh cover punggung. Tak mcm sesetengah jubah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah. Sbb dia boleh cover punggung tu yg terbuka hati nk beli. Jubah yg nmpak bentuk bdn tu biasanye guna fabric lycra.

      Delete
  21. cantik, CiM ada sehelai, bonda belikan swaktu ke tanah suci musim haji yg lalu. sesuai sgt klau dipadankan time gala dinner

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ada sehelai, boleh la tambah collection lg lepas ni CiM.

      Delete
  22. abaya ni yang ada serkup kepala tu ye sis?semat gak.. tapi macam tak sesuai je kalau saya pakai? :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takla.. Jubah biasa je, ada shawl. Dah tu ngape plak ko yg nak pakai, ni utk pompuan la. Beli utk wife la. Ish... banyak main la ko ni.

      Delete
  23. promote jgn tak promotekan.. gituler kalau jujur dan berpatutan nanti ada jer blogger baik hati nak tolong promotekan....
    akakpun suka abaya.. der beli satu haritu terus tertawan .... nak beli lagi gaktu... boleh ler tengok nanti

    ReplyDelete
  24. promote jgn tak promote lyd..apalagi cik abe dah suka, boleh la shopping lagi..
    sy tak suka sangat shopping online.takut tersalah pilih..
    sy pon tgh collect pakaian mcm ni..








    ReplyDelete
  25. Cantik. Teringin juga nak pakai. Tapi org petite mcm saya ni sesuai ker & ada ker saiz ☺☺

    ReplyDelete
  26. aiseyman...x berapa reti la nk komen bab baju nih hehehee

    ReplyDelete
  27. singgah dtg bila sakit berkurang . Tq doanyer yer

    ReplyDelete
  28. ade ade ..kite ade jubah ni ...memang cam prince lah ..lengan ngan atas pinggang die jangan cite laaaaa, bukan main berlabuci2, bermanik2 bagai ..cantik cantik ..sesiape yang tak de lagi jubah gini, baik beli ..kalo nak pakai gi mane mane event pon boleh ... :)

    ReplyDelete
  29. mmg cantik abaya ni. saya pun berkenan.

    ReplyDelete
  30. Abaya memang ohsem sangat!! Saya ade sehelai je. Bezanya jubah dengan abaya kat potongan badan. Bahagian bawah memang kembang ala ala baju princess disney gitu hehe.

    #belum pernah beli on9 lagi.. takut ade penipuan atau saiz yang tak sesuai =D

    ReplyDelete
  31. Assalamualaikum

    Tgh BW nak survey abaya.. Finally jumpa kat cni.. Cantik la abaya ni.. Harga mahal x? *nak kene tggu gaji ni.. Hehee...

    ReplyDelete

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Bolehkah Wanita Hamil Menggunakan Minyak Panas Atau Minyak Angin?

Sejahteralah ke atas kamu.. Pernah sewaktu mengandungkan Luth dulu, aku minta minyak panas di klinik untuk sapu pada pinggang aku yang sakit kerana dah semakin sarat. Semasa aku ingin mengambil minyak tersebut di kaunter ubat, nurse yang bertugas tu pesan kepada aku, pompuan mengandung tak boleh pakai minyak panas terutamanya yang berwarna hijau. Takut nanti anak jadi hijau. Aku tak sure dia cakap betul-betul ke memain. Tapi muka dia serius dan katanya lagi, itu mak dia yang pesan. Aku dah take note la kat situ pasal minyak panas ni. Tapi pasal warna hijau tu, ada kena mengena ke? Heheh. Tak pernah pulak aku jumpa manusia berkulit hijau melainkan Incredible Hulk. Wanita mengandung memang selalu la akan rasa sakit-sakit pinggang, sakit tulang punggung, bisa-bisa kaki, rasa lenguh badan dan rasa tidak selesa pada perut mungkin sebab perut bergas atau kita biasa panggil angin. Itu sebahagian je aku bagi contoh penyakit yang ibu mengandung alami.  Biasanya bila rasa sakit

Pasal Ayam Pun Nak Berkira

Sejahteralah ke atas kamu... Saya ni banyak kerenah. Ada benda-benda yang saya memang sangat berkira padahal benda tu benda remeh je. Contohnya kalau makan ayam goreng di KFC,  saya mesti akan request bahagian ayam ' wing ' dan 'rib ' kat kaunter KFC tu. Sebab part ayam yang saya suka hanya part dada dan ke atas je. Wing tu semua tau la adalah kepak ayam bukan kepak biri-biri . Rib plak saya tau ramai yang tak biasa guna perkataan rusuk tu. Saya ni, kalau dapat bahagian ayam yang saya tak suka, saya boleh badmood 44 hari. Sama jugak kalau makan kat restoren biasa. Kalau mula-mula saya nak makan ayam, tetiba tengok ketul-ketul ayam yang tinggal tu semua part yang daging lembik, saya sanggup tukar makan ikan. Saya tau ramai yang suka part pinggul ayam sebab dagingnya lembut dan rasa ayam lebih terasa kat bahagian situ. Bukan la takleh makan terus. Cuma kurang suka je. Yang penting ayam tetap ayam. Ye tak.  Korang jangan le kata saya berlagak + memilih + cerewet w

Panggilan Manja Geli-geli Sewaktu Bercinta

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini... Pernah bercinta kan? Bleh tanya skit? Kamu panggil pasangan kamu dengan panggilan apa? Nama dia? Atau nick name mcm 'Bunny', 'Cutie', atau 'si comel' atau 'handsome'? Hehehe... Best kan bercinta ni. Sebab boleh tergedik-gedik dan ada orang layan. [Owhh..miang nya statement ku ini....] Ada banyak panggilan-panggilan manja untuk pasangan-pasangan bercinta. Dan semuanya terpulang la kepada tahap gedik dan miang masing-masing kan? Ok, meh la baca apa benda yang aku merepek tentang panggilan-panggilan manja ni; 1. Sayang - Panggilan yang paling tipikal dan paling banyak orang guna utk panggil pasangan mereka. Kadang2 kalo orang melatah pun, panggil kita sayang gak kalo kita dah buat dia terkejut. Kehkeh... Tapi best je kalo org panggil kita sayang. Rasa mcm lembut dan disayangi... Tahap gedik : 80% 2. Ayang - Ni lebih kurang mcm panggilan 'sayang' gak, cuma dlm versi pelat dan lebih manja lagi. Saya