Iklan! Iklan! Sila Click!

16 December 2011

Hebat Tak Hebatnya Orang Kita


Sejahteralah ke atas kamu...


Dulu masa kecoh pasal Salleh Gregor Samsa yang maki-maki agama Islam, beratus-ratus orang komen dengan niat untuk membela agama. Itu bagus. Kemudian keluar pulak berita pasal Makcik Hajjah Sitt yang menghina agama Islam dan maki Rasul dan Allah. Apa masalah dia pun tak tau la. Waktu tu pun beratus-ratus komen yang membuat maki balas kepada makcik tu. Itu juga bagus.

Yang terbaru ni keluar plak Tengku Sophia. Camtu la kot nama dia. Saya pun tak berapa nak amik port. Seperti biasa, orang-orang yang rasa tercabar kerana penghinaan itu pun berbalas tweet dengan dia di laman sosial, Twitter . Sama jugak, beratus-ratus komen. Ini menunjukkan betapa ramainya orang yang ingin membela Islam. *Cuma mungkin ada yang orang yang memberi komen dengan cara yang salah, dan menjawab dengan cara tidak berhemah.*. Tapi setidaknya mereka masih ada rasa marah dan sakit hati bila agama dipersendakan. Ada la juga iman mereka. Itu pun bagus.

Dan yang paling terbaru sekarang ni, heboh pasal orang yang kondem KPop kat blog Gigi Rabbit. Ntah la. Saya pun tak pegi lawat blog tu. So, tak baca apa dia kutuk tentang KPop. Dan inilah the best part of this entry. Komen balas terhadap kutukan-kutukan dan membela KPop itu mencecah sampai 2000 dan lebih komen. Perghhhhh..... Pembela nusa bangsa sungguh korang ni. Itu je la tentang hebatnya orang kita. Jadi, pembaca semua... marilah kita menyanyi lagu Oh Mak Siti dalam loghat Negeri Sembilan. 'Oh mak siti, den sayang anak makcik'..

5 comments:

  1. semua berlumba2 nak jadi hero..
    lepas tu yang kelakarnya ada yang dah berak lepas tu lari nyorok dalam semak..
    lepas tu datang balik ambik taik..muahahahah

    ReplyDelete
  2. setakat bg komen bangkang la marah laa tapi no action..sembang je boleh laa.

    ReplyDelete
  3. K-POP yang dibela pula...orang agama lain mempersendakan nabi melalui kartun tak pulak dia orang g maki komen secara berjemaah...budak skang dah sesat lah kot...^__^

    ReplyDelete
  4. alamak ketinggalannya. satu pun tak pernah baca. uhuhu...

    ReplyDelete

Saper komen, dia best!

Yang Ini Juga Menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...