Skip to main content

Umor Dah 30... Tapi Kenapa Tak Kawen Lagi?

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini.....


Umor dah 30. Tapi kenapa tak kawen lagi?

Jawapan baik bercampur redha : Jodoh di tangan Allah. Dia yang menentukan takdir setiap hamba²Nya dan hanya Dia yang tau apa yang terbaik untuk saya. InsyaAllah, kalau jodoh saya sampai nanti, saya kawen la dgn Datuk Paduka.

Jawapan baik bercampur tak pasrah : Takper la... Maybe ni balasan untuk saya... Sebab saya jahat sangat, maka Allah beri balasan kepada saya masa kat dunia lagi, supaya kat akhirat tak kena balasan dah. Dan Allah nak uji saya supaya saya jadi sorang wanita gorjes yang seterong.




Jawapan jahat + bosan nak jawab + malas nak layan : Woi! Ikot suke haku la nak kawen lambat ke cepat! Bukan haku mintak duit ringgit ko pon utk sara hidop aku!

Tapi....

Jawapan yang paling jujur ialah..... : Sbenornye, saya mmg sangat memilih. Jadi, sbb tu la saya belum kawen. Muahahahahah. Kriteria lelaki pojaan saya ialah ;

1) Hensem. ~ Takper... Lelaki hensem ramai. Tak susah nak carik pon..[Mmg kriteria yg tak sedor diri. Sbb diri aku bukan cantik pon. Cuma gorjes je skit. Tapi nak org hensem. Hahahahah]
2. Single ~ Erm... Lelaki single dan hensem pon ramai. Takder masalah pon untuk saya carik. [Huhh...bleh tahan gak over-confidentnyer haku ni]
3.Komunikasi Berkesan [Bak kata kawan saya Lawang] ~ Biasanya biler sampai kat sini dah terganggu skit... Walaupon dia lelaki hensem. Single. Tp kalo dia buat lawak saya tak faham, dan biler saya bergurau dia ingat saya serius, dan kalo saya takleh nak kongsi minat saya pada kucing dgn dia dan dia pon takleh kongsi favorite food dia dgn saya... Erm... Leceh la. So, drpd saya berpura-pura bahagia, lebih baik saya rentikan je. Tapi ok lagi. Kalo cuba, masih ada harapan.
4.Pendapatan yang menjamin saya bleh shopping tanpa menghabiskan duit saya~ Yang ni sebagai bonus jek. Tp mesti la ader pendapatan tetap. Saya tak berani nak kais pagi makan pagi, kais ptg makan ptg. Nnt dah ader anak, sy tanak anak saya hidup susah. Tapi kriteria ni saya rasa ramai je lelaki yg ader. Dan last but very important....
5.Beriman dan berpegang kepada jalan Allah ~ Dan syarat inilah yang selalu kantoi. Saya mcm sgt terganggu kalo sy kawan dgn lelaki yg tak pentingkan agama. Sbb hati saya ni sgt lemah. Iman saya sgt mudah goyah. Dan saya cepat putus asa. Jd, saya sgt perlukan lelaki yg bleh jaga saya dgn cara Islam. Dpt bimbing saya. Dan dpt tegur saya kalo saya buat salah. Yang bleh mrh saya kalo saya lewat bgn solat subuh. Yg tau hukum halal dan haram... Yg sabar dgn kedegilan saya. Tapi mana ader dah lelaki mcm tu skrg. kalo ader pon, laki org. Takpun tunang org. Takpun bf org.

Jgn salah paham. Sy tak bermaksud yg saya tunggu lelaki yg sempurna. Mereka tak wujud pon, saya tau. Tp setidak²nyer yg ke-5 tu pon dah cukup. Jadi? Lebih baik saya bersendirian sehingga sampai jodoh saya,supaya hati tak sakit dan tak menyakitkan hati org. Kalo saya bleh relax dan bertenang utk hidup sendirian... Ngaper plak org² yg selalu tanya 'biler nak kawen?' tu takleh relax? At least saya tak nyusahkan sesaper. Ye dok?

Emosi plak post ni. Heheheh... Sorry. Syok sendiri lagi. Ari tu janji tanak jadikan blog ni sebagai 'blog syiok sendiri' tapi tak sengaja plak syiok sendiri.

Comments

Post a Comment

Saper komen, dia best!

Popular posts from this blog

Bolehkah Wanita Hamil Menggunakan Minyak Panas Atau Minyak Angin?

Sejahteralah ke atas kamu.. Pernah sewaktu mengandungkan Luth dulu, aku minta minyak panas di klinik untuk sapu pada pinggang aku yang sakit kerana dah semakin sarat. Semasa aku ingin mengambil minyak tersebut di kaunter ubat, nurse yang bertugas tu pesan kepada aku, pompuan mengandung tak boleh pakai minyak panas terutamanya yang berwarna hijau. Takut nanti anak jadi hijau. Aku tak sure dia cakap betul-betul ke memain. Tapi muka dia serius dan katanya lagi, itu mak dia yang pesan. Aku dah take note la kat situ pasal minyak panas ni. Tapi pasal warna hijau tu, ada kena mengena ke? Heheh. Tak pernah pulak aku jumpa manusia berkulit hijau melainkan Incredible Hulk. Wanita mengandung memang selalu la akan rasa sakit-sakit pinggang, sakit tulang punggung, bisa-bisa kaki, rasa lenguh badan dan rasa tidak selesa pada perut mungkin sebab perut bergas atau kita biasa panggil angin. Itu sebahagian je aku bagi contoh penyakit yang ibu mengandung alami.  Biasanya bila rasa sakit

Pasal Ayam Pun Nak Berkira

Sejahteralah ke atas kamu... Saya ni banyak kerenah. Ada benda-benda yang saya memang sangat berkira padahal benda tu benda remeh je. Contohnya kalau makan ayam goreng di KFC,  saya mesti akan request bahagian ayam ' wing ' dan 'rib ' kat kaunter KFC tu. Sebab part ayam yang saya suka hanya part dada dan ke atas je. Wing tu semua tau la adalah kepak ayam bukan kepak biri-biri . Rib plak saya tau ramai yang tak biasa guna perkataan rusuk tu. Saya ni, kalau dapat bahagian ayam yang saya tak suka, saya boleh badmood 44 hari. Sama jugak kalau makan kat restoren biasa. Kalau mula-mula saya nak makan ayam, tetiba tengok ketul-ketul ayam yang tinggal tu semua part yang daging lembik, saya sanggup tukar makan ikan. Saya tau ramai yang suka part pinggul ayam sebab dagingnya lembut dan rasa ayam lebih terasa kat bahagian situ. Bukan la takleh makan terus. Cuma kurang suka je. Yang penting ayam tetap ayam. Ye tak.  Korang jangan le kata saya berlagak + memilih + cerewet w

Panggilan Manja Geli-geli Sewaktu Bercinta

Sejahteralah ke atas kamu yang membaca blog ini... Pernah bercinta kan? Bleh tanya skit? Kamu panggil pasangan kamu dengan panggilan apa? Nama dia? Atau nick name mcm 'Bunny', 'Cutie', atau 'si comel' atau 'handsome'? Hehehe... Best kan bercinta ni. Sebab boleh tergedik-gedik dan ada orang layan. [Owhh..miang nya statement ku ini....] Ada banyak panggilan-panggilan manja untuk pasangan-pasangan bercinta. Dan semuanya terpulang la kepada tahap gedik dan miang masing-masing kan? Ok, meh la baca apa benda yang aku merepek tentang panggilan-panggilan manja ni; 1. Sayang - Panggilan yang paling tipikal dan paling banyak orang guna utk panggil pasangan mereka. Kadang2 kalo orang melatah pun, panggil kita sayang gak kalo kita dah buat dia terkejut. Kehkeh... Tapi best je kalo org panggil kita sayang. Rasa mcm lembut dan disayangi... Tahap gedik : 80% 2. Ayang - Ni lebih kurang mcm panggilan 'sayang' gak, cuma dlm versi pelat dan lebih manja lagi. Saya